Υπέρ της κατασκευής ενός αγωγού που θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με την κεντρική Ευρώπη, μέσω Γαλλίας και θα μπορούσε να βοηθήσει να περιοριστεί η εξάρτηση της περιοχής αυτής από το ρωσικό φυσικό αέριο, τάχθηκε σήμερα ο πρωθυπουργός της Ισπανίας, Πέδρο Σάντσεθ.

Η κατασκευή ενός αγωγού που θα περνάει από τα Πυρηναία «είναι κάτι που ζητά η ισπανική κυβέρνηση από την Ευρώπη εδώ και πολύ καιρό», είπε ο Πέδρο Σάντσεθ κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε στο νησί Λα Πάλμα, στο αρχιπέλαγος των Καναρίων.

«Ελπίζουμε αυτό το όνειρο να γίνει σύντομα πραγματικότητα», συνέχισε, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τις δηλώσεις που έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, όταν είπε ότι λείπει από την Ευρώπη μια διασύνδεση της κεντρικής Ευρώπης με την Ιβηρική, μέσω της Γαλλίας.

Ο Πέδρο Σάντσεθ είπε ότι η Ισπανία θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά την Ευρώπη να μειώσει την ενεργειακή εξάρτησή της από τη Ρωσία, χάρη στην «τεράστια δυνατότητα επαναεριοποίησης» που διαθέτει, επισημείνοντας ότι «το ένα τρίτο της συνολικής δυνατότητας επαναεριοποίησης της Ευρώπης βρίσκεται στην Ισπανία».

Ο Ισπανός πρωθυπουργός αναφερόταν στο γεγονός ότι η χώρα του διαθέτει έξι τερματικούς σταθμούς για την επαναεριοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που εισάγεται με υγραεριοφόρα πλοία. Όμως, η Ισπανία διαθέτει μόνο δύο σημεία διασύνδεσης, χαμηλής δυναμικότητας, με τη Γαλλία, στην περιοχή της Χώρας των Βάσκων.

«Εξάγουμε ενέργεια και οι εξαγωγές θα αυξηθούν περισσότερο όταν βελτιώσουμε τις διασυνδέσεις μας», πρόσθεσε ο Πέδρο Σάντσεθ.

Το 2013 είχε ξεκινήσει η κατασκευή του αγωγού MidCat, που θα συνέδεε την Καταλονία με τη νοτιοανατολική Γαλλία, όμως το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε τελικά το 2019 για διάφορους λόγους, κυρίως οικονομικούς.

Η υπουργός Οικολογικής Μετάβασης, Τερέζα Ριμπέρα, είπε την περασμένη εβδομάδα ότι η Enagas, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία του ισπανικού δικτύου, υπολογίζει ότι χρειάζονται «περίπου οκτώ με εννέα μήνες» για να καταστεί λειτουργικός ένας τέτοιος αγωγός από την ισπανική πλευρά, σημειώνοντας ότι όλα εξαρτώνται πλέον από τη Γαλλία.

Ωστόσο, ο Γάλλος ομόλογός της δεν φάνηκε να ενθουσιάζεται με την ιδέα, υπενθυμίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο αγωγός αυτός, κάτι που σημαίνει ότι «δεν είναι η απάντηση στην τρέχουσα κρίση».

Διαβάστε ακόμη

«Μελτέμια» στο Χρηματιστήριο: Νέα (τραπεζική) άνοδος και πιο κοντά στις 900 μονάδες

Goldman Sachs: Το ενεργειακό σοκ θα καθορίσει τα πάντα σε ΕΚΤ και Ευρωζώνη (πίνακας)

Βρετανία: Σε επίπεδα ρεκόρ η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ – Αύξηση £533 ετησίως για τους καταναλωτές