Ο Μπόρις Τζόνσον πρόκειται να επισκεφτεί το συνέδριο COP26, σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Επιπλέον, αναμένεται η ανακοίνωση ότι η Βρετανία θα σταματήσει τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων μέχρι το 2035 -πέντε χρόνια νωρίτερα από ότι προβλέπεται.

Περισσότερο ωστόσο το συνέδριο συμβολίζει την αναζωπύρωση της συμφωνίας του Παρισίου του 2015. Ο Τζόνσον πρόκειται να συναντηθεί με τον Ιταλό πρωθυπουργό, Τζουσέπε Κόντε και άλλες προσωπικότητες σχετιζόμενες με το περιβάλλον και την πολιτική.

Το συνέδριο θα διεξαχθεί στη Γλασκόβη της Σκωτίας, με τον Τζόνσον να σχολιάζει ότι «είναι μια σημαντική ευκαιρία για τη Βρετανία και άλλες χώρες να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή».

«Καθώς σχεδιάζουμε να εξαφανίσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050, πρέπει να επηρεάσουμε και άλλους να έρθουν μαζί μας σε αυτή τη μάχη» πρόσθεσε.

Ο Τζόνσον πρόκειται να κάνει έκκληση για διεθνή προσπάθεια εξάλειψης των εκπομπών το συντομότερο δυνατό συλλήβδην επενδύσεων σε «καθαρές» τεχνολογίες, και μέτρα για την κλιματική αλλαγή.

Η κυβέρνηση δήλωσε με την επιφύλαξη των διαβουλεύσεων ότι σχεδιάζει να βάλει τέλος στην πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων και φορτηγών μέχρι το 2035, ή νωρίτερα εάν ήταν δυνατή μια ταχύτερη μετάβαση.

Στη θέση τους, η κυβέρνηση φαίνεται ότι επιλέγει υβριδικά οχήματα, όπως αναφέρει το Reuters.

Με αφορμή το σκάνδαλο της VW το 2015, πολλές χώρες έχουν ανακοινώσει μέτρα για τη μείωση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, με την ΕΕ να έχει υιοθετήσει μία πιο σκληρή γραμμή σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου.

Η Γαλλία σχεδιάζει να καταργήσει την πώληση αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2040, ενώ η Νορβηγία έχει θέσει ένα μη δεσμευτικό στόχο ότι μέχρι το 2025 όλα τα οχήματα θα έχουν μηδενικούς ρύπους.

Ωστόσο, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα αποτελούν το 90% των πωλήσεων στη Βρετανία, με ορισμένους αγοραστές να ανησυχούν για την περιορισμένη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, το εύρος ορισμένων μοντέλων αλλά και το κόστος.