Στις 14 Σεπτεμβρίου το newmoney είχε αποκαλύψει το περιεχόμενο του συνυποσχετικού που θα υπογραφόταν μεταξύ της κυβέρνησης και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Όπως έχει επισημάνει στο newmoney ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, «κρίσιμης σπουδαιότητας κατά την αξιολόγηση των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών είναι η ομόθυμη συμμετοχή της εφοπλιστικής κοινότητας στην Οικειοθελή συνεισφορά, χωρίς να παραγνωρίζεται και η σημασία που έχει για τα δημόσια έσοδα η αύξηση του ποσού μέσω του νέου συνυποσχετικού», για να προσθέσει:

«Τους τελευταίους μήνες έχει έρθει πολύ κοντά το υπουργείο Οικονομικών με τη Ναυτιλία και η ωφέλεια είναι και για τις δύο πλευρές σημαντική. Και αναδείχθηκε αυτό μέσα από όλες τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η κυβέρνηση εντός και εκτός Ελλάδας για να λύσουμε κρίσιμα θέματα που είχε να αντιμετωπίσει φέτος η ναυτιλία.

Το νέο συνυποσχετικό προβλέπει μεταξύ άλλων:

  • Αναπροσαρμογή του ελάχιστου συνολικού ετήσιου ποσού της Νέας Οικειοθελούς Παροχής , από τα 40 εκατ. σε 60 εκατ. ετησίως
  • Μείωση συντελεστή Οικειοθελούς Παροχής για τα εισοδήματα εκ μερισμάτων πλοιοκτητριών εταιρειών που εισάγονται στην Ελλάδα από 10% σε 5%.

Αρχικά, οι υπογραφές θα έμπαιναν έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, υπήρξε όμως καθυστέρηση στις συζητήσεις και ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Μάλιστα, είχε ζητηθεί από τα μέλη της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών να εξουσιοδοτηθεί η πρόεδρος, Μελίνα Τραυλού, για να τα εκπροσωπήσει στις τελικές υπογραφές με την κυβέρνηση, κάτι που έγινε, και ήταν εκείνη που υπέγραψε δεσμεύοντας όλη την Ένωση.

Οικονομικά στοιχεία

  • Τα διαχειριζόμενα από ελληνικές επιχειρήσεις πλοία ανέρχονται σήμερα σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η χώρα μας παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 5.514 πλοία, ελέγχει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου σε όρους συνολικής μεταφορικής ικανότητας, αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποτελεί τον μεγαλύτερο διασυνοριακό μεταφορέα παγκοσμίως.

  • Η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε 18,7 δισ. ευρώ, το 2021, σε εισαγόμενο συνάλλαγμα -το υψηλότερο επίπεδο μετά το 2008- ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν περισσότερο από το 3% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας και ανέρχονται -συνολικά- περίπου στο 7% του ΑΕΠ, άμεσα και έμμεσα.
  • Η ναυτιλιακή βιομηχανία προσφέρει, άμεσα και έμμεσα, 200.000 θέσεις εργασίας, ασκεί πολλαπλασιαστικές θετικές επιδράσεις σε πολλούς τομείς οικονομικής δραστηριότητας και συνεισφέρει στην παγκόσμια ανάπτυξη, καλύπτοντας μεταφορικές ανάγκες σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, με έναν ανανεωμένο, μικρής ηλικίας, στόλο.
  • Οι ναυτιλιακές εταιρείες, διαχειρίστριες και ναυλώτριες ποντοπόρων πλοίων, που βρίσκονται εγκατεστημένες στην Ελλάδα, κατά κύριο λόγο στον Πειραιά, ξεπερνούν τις 1.487, ενώ λειτουργούν και περισσότερες από 3.600 ναυτικές εταιρείες, καθιστώντας τον Πειραιά ναυτιλιακό κέντρο διεθνούς εμβέλειας και βάση τεχνογνωσίας στην τεχνική και εμπορική διαχείριση πλοίων.

Διαβάστε ακόμη

Τι προβλέπουν οι Έλληνες εφοπλιστές για τις ναυλαγορές εν μέσω παγκόσμιας αναταραχής

Κριστίν Λαγκάρντ (ΕΚΤ): Θα μειώσουμε τον πληθωρισμό – Θα επιτύχουμε μείωση στις τιμές

Αγροτικό πετρέλαιο: Τροποποιητική απόφαση για την επιστροφή του ΕΦΚ στους δικαιούχους