Τα νέα δεδομένα για τον ακτοπλοϊκό κλάδο είναι εξόχως ανησυχητικά. Ειδικότερα, έπειτα από μία αύξηση της τάξεως του 32,4% της μέσης τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων το 2021 σε σχέση με την χρήση 2020, η μέση τιμή των καυσίμων τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους αυξήθηκε περαιτέρω κατά 28% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2021.

Η τάση για περαιτέρω αύξηση των τιμών διατηρήθηκε και στις πρώτες εβδομάδες του μηνός Μαρτίου 2022.

Η τιμή του καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο εξακολουθεί να κυμαίνεται πάνω από τα €1.000 ο τόνος, όταν την ίδια περίοδο το 2021 κυμαινόταν στα €400 ευρώ.

Το κόστος καυσίμων σε κανονικές περιόδους αποτελούσε το 30-35% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων κατά μέσο όρο.

«Με τις αυξήσεις των τιμών των καυσίμων, αρχής γενομένης από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και όλο το 2022, να είναι υπερδιπλάσιες από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το κόστος καυσίμων εκτοξεύτηκε στο 60-70% των λειτουργικών δαπανών των πλοίων» επεσήμανε στο Newmoney ο τραπεζίτης Γιώργος Ξηραδάκης.

Οι εταιρείες έχουν μετακυλήσει ένα 40/ της αύξησης στα εισιτηρια σε μια προσπάθεια μα κρατήσουν ισορροπίες.

Διαβάστε ακόμα:

Τελειώνει ο φόρος επιτηδεύματος – Αυξάνεται ο κατώτατος μισθός στα €751 από την 1η Ιανουαρίου

ΔΕΣΦΑ: 11 φορτία LNG τον Σεπτέμβριο στη Ρεβυθούσα (pic)

Τριπλό ραντεβού με την εφορία στο τέλος Αυγούστου