Με αξιοσημείωτη σταθερότητα και έντονη δραστηριότητα συνεχίστηκε η αγορά μεταχειρισμένων bulk carriers την εβδομάδα που πέρασε παρά τη θερινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική που επικρατεί στον τομέα του ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas and Company SA το ενδιαφέρον των αγοραστών, κυρίως για supramax πλοία, παραμένει ζωηρό, ενώ η αύξηση του δείκτη BDI κατά 15,8% δίνει περαιτέρω ώθηση στην αγορά, με τις κατηγορίες capesize και panamax να καταγράφουν άλματα της τάξης του 13,4% και 22,4% αντίστοιχα.
Πρωταγωνιστές τα μεσαίου μεγέθους bulkers
Η κινητικότητα στο secondhand market ήταν έντονη, με πολυάριθμες πράξεις να ολοκληρώνονται. Οι Έλληνες αγοραστές ξεχώρισαν με την εξαγορά του MV Asian Blossom (181,494 dwt, blt 2010) στα $28,5 εκατ., με bareboat hire purchase διετούς διάρκειας. Συγκριτικά, την προηγούμενη εβδομάδα το νεότερο MV Mount K2 (blt 2011) άλλαξε χέρια στα μέσα προς υψηλά $26 εκατ.
Στον χώρο των panamax/kamsarmax, κινήσεις πραγματοποίησαν κυρίως Κινέζοι αγοραστές, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την απόκτηση του MV Ultra Puma (blt 2016) στα $25 εκατ. και του MV Avicl Artemis (blt 2019) στα χαμηλά $24 εκατ., ενώ παλαιότερες μονάδες όπως το MV Lucky Harmony (blt 2003) άλλαξαν χέρια στα $6,4 εκατ.
Στα supramax, η ζήτηση κορυφώνεται: το MV Tenro Maru (blt 2016) έπιασε τα $22 εκατ., ενώ το MV Medi Manila (blt 2014) πουλήθηκε έναντι $17,7 εκατ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε το en bloc deal των SFL Kate και SFL Humber (blt 2011-12) στα $24 εκατ. συνολικά. Οι Κινέζοι αγοραστές ήταν επίσης ενεργοί, αποκτώντας τα Pan Rapido και Mindanao, με τιμές στα $11,4 και $15,6 εκατ. αντίστοιχα.
Η αγορά handysize πλοίων κινήθηκε επίσης ανοδικά, με αγορές όπως το Deneb Harmony (blt 2020) από αγοραστές της Άπω Ανατολής στα $24,5 εκατ., αλλά και τη μονάδα Hope (blt 2010) να καταλήγει σε συμφέροντα από τη Μέση Ανατολή στα $7,9 εκατ.
Δεξαμενόπλοια : Συγκρατημένη δραστηριότητα εν μέσω θερινής εποχικότητας
Σε αντίθεση με την ξηρή ναυτιλία, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παρουσίασε πιο “ήπια” εικόνα. Ο δείκτης BDTI σημείωσε πτώση 2,6%, ενώ ο BCTI κατέγραψε μικρή άνοδο 2,1%.
Η σημαντικότερη κίνηση αφορά την εξαγορά του νεότευκτου MT Hesperia Tide (blt 2025) από τους New Shipping στα $71 εκατ. Επίσης, το aframax Ise Princess (blt 2009) πουλήθηκε στα $32,5 εκατ., ενώ τα MR2 Valrossa και San Fernando άλλαξαν χέρια στα $17 και $12 εκατ. αντίστοιχα.
Ναυπηγήσεις και διαλύσεις
Στο μέτωπο των νέων παραγγελιών, ξεχωρίζει η συμφωνία της Navios Maritime για τέσσερα methanol-ready containerships των 7.900 TEU, με παράδοση το 2028 και τιμή $114 εκατ. έκαστο. Αντίστοιχα, Sinokor και TS Lines προχώρησαν σε μαζικές παραγγελίες νέων πλοίων, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των ναυτιλιακών σε πράσινες και μεγάλου μεγέθους λύσεις.
Αντίθετα, η αγορά διαλύσεων παραμένει υποτονική. Η εφαρμογή της Συνθήκης του Χονγκ Κονγκ, οι χαμηλές τιμές χάλυβα και η αβεβαιότητα σε Ινδία, Πακιστάν και Μπανγκλαντές φρενάρουν τη δραστηριότητα, ενώ οι αγοραστές εμφανίζονται διστακτικοί εν μέσω νομισματικών και γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων.
“Η αγορά μεταχειρισμένων dry bulk συνεχίζει να τραβά τα βλέμματα, τροφοδοτούμενη από υψηλές ναύλα και ενεργό επενδυτικό ενδιαφέρον, ειδικά από ελληνικά και κινεζικά συμφέροντα. Αντιθέτως, το wet market εμφανίζει καλοκαιρινή επιβράδυνση, αναμένοντας πιο ξεκάθαρα σημάδια μετά το πέρας της εποχικής αδράνειας” καταλήγουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου.
Διαβάστε ακόμη
Εφορία: Πιο δίκαια τα «τεκμήρια» για επαγγελματίες σε μικρούς οικισμούς
Τραμπ: Δασμοί στα φάρμακα έως την 1η Αυγούστου – «Δεν χρειάζονται άλλες συμφωνίες»
Το παρασκήνιο και η οικονομία της εβδομάδας Haute Couture στο Παρίσι
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.