Επαναλειτουργεί μετά από οκτώ ημέρες από σήμερα Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 το λιμάνι του Πειραιά το οποίο παρέμενε κλειστό επί οκτώ ημέρες μετά τις απεργιακές κινητοποιήσεις που κηρύχθηκαν λόγω του τραγικού δυστυχήματος το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας όπου έχασε τη ζωή ένας εργαζόμενος.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney υπήρξαν διαβουλεύσεις και σε πολιτικό επίπεδο προκειμένου να βρεθεί μία λύση αφού ο κίνδυνος να πληγεί το εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο της Ελλάδας με οικονομική καταστροφή για επιχειρήσεις και εργαζόμενους  ήταν μεγάλος.

Ήδη σύμφωνα με στελέχη του λιμανιού θα χρειαστούν 15 ημέρες για να αποκατασταθεί η ομαλή εξυπηρέτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το διάστημα των κινητοποιήσεων δεν λειτουργούσαν οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ -Cosco ενώ η προβλήτα Ι του ΟΛΠ δεν μπορούσε να απορροφήσει τον τεράστιο όγκο φορτίων.

Στο αγκυροβόλιο έχουν συνωστιστεί 36 συνολικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκ των οποίων 23 είναι feeders μεταφορικής ικανότητας από 1.000-2.100 κουτιών το καθένα και 13 mothers πλοία. Το σύνολο των κινήσεων υπολογίζεται ότι είναι άνω των 42.000 εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς ακόμη και ανοίξει το λιμάνι την προσεχή Δευτέρα θα χρειαστούν 15 ημέρες για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Επίσης, λόγω της συμφόρησης τρία πλοία παρέκαμψαν τον Πειραιά αλλάζοντας δρομολόγιο.

Επαγγελματικοί φορείς επισημαίνουν ότι το πλήγμα για τις εταιρείες είναι σοβαρό αφού από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο πραγματοποιείται το 70% του τζίρου των εξαγωγικών επιχειρήσεων. Επίσης, έχουν συσσωρευτεί χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια προς εισαγωγή πρώτων υλών και ευπαθών προϊόντων.

Σύμφωνα με πληροφορίες γίνονται διαπραγματεύσεις για να βρεθεί λύση και σε πολιτικό επίπεδο.

Χθες, απόγευμα Κυριακής 31 Οκτωβρίου, πριν ανασταλούν οι κινητοποιήσεις, η Διεθνής Ναυτική Ένωση έστειλε επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη με κοινοποίηση στου πρωθυπουργικό γραφείο στην οποία αναφέρει:

“Προς: Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Υπ’ όψιν: Κυρίου Γιάννη Πλακιωτάκη, Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κοινοποίηση προς:
– Κύριο Κώστα Κατσαφάδο, Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
– Κύριο Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, Γ. Γραμματέα Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής
– Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού Ελληνικής ΔημοκρατίαςΣχετικά:
– Η από 28ης Οκτωβρίου 2021 επιστολή Δ.Ν.Ε. προς Υ.ΝΑ.Ν.Π. (πρωτ. 106 | 2021)
– Η από 29ης Οκτωβρίου 2021 επιστολή Ε.Β.Ε.Π. προς Υ.ΝΑ.Ν.Π. (πρωτ. 4556 | 2021)
– Το από 30ης Οκτωβρίου 2021 δελτίο τύπου Δ.Ν.Ε. (πρωτ. 107 | 2021)

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αναφερόμενοι εκ νέου στη συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση του ενός εκ των δύο Σωματείων Εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς και στον αποκλεισμό των πυλών των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, επ’ αφορμή του μοιραίου δυστυχήματος και της τραγικής απώλειας του Εργαζόμενου Δημήτριου Δαγκλή, σας απευθύνουμε έκκληση κατεπείγουσας διαμεσολάβησής σας προκειμένου να πρυτανεύσει η λογική και να αποκατασταθεί άμεσα η επιχειρησιακή λειτουργία του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς.

Όπως είναι πλέον παγκοίνως γνωστό, η άνευ προηγουμένου λιμενική συμφόρηση που έχει ήδη δημιουργηθεί έχει πάψει να είναι διαχειρίσιμη, δεδομένου ότι τουλάχιστον 36 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -εκ των οποίων 23 feeders και 13 mothers με 40.000 κινήσεις- έχουν ήδη καταπλεύσει στον Πειραιά -στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δρομολογίων των διεθνών τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν- ενώ ήδη 3 εμπορικά πλοία παρέκαμψαν τον Πειραιά.

Παράλληλα, όπως ορθότατα υπογραμμίστηκε από πλευράς Ε.Β.Ε.Π., ο εν εξελίξει αποκλεισμός του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς αναδιαμορφώνει επί τα χείρω την κατάσταση στην Ελληνική αγορά, η οποία ήδη υστερεί χρονικά στο ρυθμό εφοδιασμού της, δεδομένης της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Το εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο της Χώρας μας ήδη βρίσκονται εν μέσω μίας έκρυθμης κατάστασης:
– Οι Έλληνες Εξαγωγείς κάνουν λόγο για μία καταστροφική εξέλιξη για τις Ελληνικές εξαγωγές, τις οποίες άπαντες αντιλαμβανόμαστε πως έχει απόλυτη ανάγκη η Χώρα μας για την ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας μας, καθώς ελλοχεύει μείζων κίνδυνος τα Ελληνικά προϊόντα να αποκλειστούν από τις εξέχουσες αγορές των Ηνωμένων Πολιτειών, Καναδά, Αυστραλίας και Βορείου Ευρώπης, ελάχιστες εβδομάδες προ της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων”.

Οι εργαζόμενοι, μέλη της Ένωσης ζητούν τη λήψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, 6ωρες πόστες, μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας και την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Τη διερεύνηση για τα ακριβή αίτια του θανάτου του εργαζόμενου στο λιμάνι έχει αναλάβει η αρμόδια λιμενική Αρχή , το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας και ο ομάδα εμπειρογνωμόνων και Τεχνικών Ασφαλείας.

Το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης που ελήφθη με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η ΣΕΠ είναι ότι το λιμάνι αν και ιδιωτικό είναι επιχείρηση κοινής ωφέλειας και δεν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες σε αυτή την περίπτωση διαδικασίες κήρυξης τη απεργίας.

Διαβάστε ακόμη

Η «τέλεια καταιγίδα» χτυπά το εμπόριο – Eλλείψεις φοβούνται οι μεγάλες αλυσίδες

Επιχειρήσεις: Πώς μπορείτε να αυξήσετε σε έως 70 τις δόσεις για οφειλή που ήδη ρυθμίζετε

Το project Galileo, η εύγλωττη σιωπή για την Τράπεζα Αττικής, η μάχη της Αριάδνης και η «φωλίτσα» του Κολωνακίου