Σημάδια ανάκαμψης και έντονης κινητικότητας παρουσιάζει η αγορά των δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers), με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Okeanis Eco Tankers να δηλώνει αισιόδοξη για τους επόμενους μήνες. Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αριστείδης Αλαφούζος, η αξιοποίηση των VLCC ενδέχεται να φτάσει ακόμα και το 93%, επίπεδο που έχει να εμφανιστεί από το 2015.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ζήτηση για μεταφορές αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή προς την Ασία αυξάνεται σημαντικά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, γεγονός που ενισχύει τις προβλέψεις για αύξηση των εσόδων και των ναύλων. Την εποχή της τελευταίας κορύφωσης, το 2015, τα ημερήσια έσοδα των πλοίων άγγιζαν τα 70.000 δολάρια, ενώ σήμερα κυμαίνονται στα 45.700 δολάρια, με ανοδικές τάσεις.

«Ήδη βλέπουμε αξιοποίηση κοντά στο 90% και αναμένουμε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο τους θερινούς μήνες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αριστείδης Αλαφούζος σε ενημέρωση προς τους επενδυτές.

Η Okeanis φρόντισε να εκμεταλλευτεί την πρόσφατη άνοδο στην αγορά του Περσικού Κόλπου, εκτελώντας κυκλικές διαδρομές με ελάχιστο χρόνο αναμονής και υψηλά ημερήσια έσοδα. Παράλληλα, η στρατηγική της εταιρείας βασίστηκε σε τριγωνικές διαδρομές και σε μακρινά, αποδοτικά ταξίδια, χωρίς όμως να χάσει την έκθεση στις αγορές δυτικά του Σουέζ.

Η εταιρεία ανέφερε επίσης πως οι Suezmax (μικρότερα δεξαμενόπλοια ενός εκατομμυρίου βαρελιών) απέφεραν καλύτερες ημερήσιες απολαβές για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, ενώ καταβλήθηκε προσπάθεια για μείωση των ημερών αναμονής σε τοπικά ταξίδια.

Στο πλαίσιο της ευελιξίας, ένα Suezmax καθαρίστηκε ώστε να μεταφέρει επεξεργασμένα προϊόντα και επανατοποθετήθηκε στη δυτική αγορά, επιτυγχάνοντας προσαύξηση έναντι της παραδοσιακής αγοράς αργού πετρελαίου.

Αξιοποιώντας και την ενίσχυση της αγοράς της Δυτικής Αφρικής, η εταιρεία πραγματοποίησε μακρινά ταξίδια υψηλής απόδοσης, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του στόλου.

Παρά τη συνολική θετική εικόνα, η κερδοφορία του πρώτου τριμήνου ήταν μειωμένη, στα 12,6 εκατ. δολάρια, από 41,6 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σε μια πτώση που βρισκόταν εντός των εκτιμήσεων των αναλυτών.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 11,4 εκατ. δολάρια, έναντι 39,6 εκατ. πέρυσι.

Η εταιρεία, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, υπογράμμισε πως οι πρώτες κρατήσεις για το δεύτερο τρίμηνο δείχνουν ανοδική πορεία των ναύλων, δημιουργώντας κλίμα αισιοδοξίας για τους επόμενους μήνες.

Αναμένοντας την περαιτέρω άνοδο της παγκόσμιας ναυλαγοράς, η Okeanis Eco Tankers επενδύει στη στρατηγική τοποθέτηση του στόλου της και δηλώνει έτοιμη να επωφεληθεί από κάθε ευκαιρία που θα παρουσιαστεί στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.

Διαβάστε ακόμη 

Αλεξάνδρα Παπαλεξοπούλου: Ο μετασχηματισμός ενός «Τιτάνα» στην εποχή του ΑΙ (pics)

ΥΠΕΝ: Τι συμβαίνει με το αντιμόνιο στην Χίο – Το σινιάλο Τσάφου και η αναμονή των επενδυτών

Με νόμο ο έλεγχος στις ξένες επενδύσεις σε υποδομές και στο ΑΙ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα