Η αμερικανική βιομηχανία ναυπηγείων δεν θα αναζωογονηθεί με τη φορολόγηση των ξένων πλοίων και διαχειριστριών εταιρειών, σύμφωνα με τους ηγέτες δύο από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές ενώσεις.
«Αυτή η πολιτική του Γραφείου του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ δεν θα φέρει καμία παραγγελία πλοίων σε ναυπηγείο των ΗΠΑ, επειδή είναι πολύ ακριβό το κόστος. Επομένως, δεν θα υπάρξει κανένα αποτέλεσμα σε αυτό», δήλωσε ο πρόεδρος της BIMCO, Nikolaus Schües, κατά τη διάρκεια ενός πρόσφατου φόρουμ της Capital Link στη Σιγκαπούρη.
Το αν και πώς θα επιβληθούν αυτοί οι φόροι λιμανιών αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι τις 17 Απριλίου, σηματοδοτώντας έναν χρόνο από την έναρξη της έρευνας.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανησυχεί ότι αυτό θα προκαλέσει σημαντική διαταραχή στην προσφορά και ζήτηση πλοίων, ενώ θα αποτελέσει επίσης ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα στο παγκόσμιο εμπορικό σύστημα πάνω στο οποίο έχει ευδοκιμήσει.
Ο γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ναυτιλιακών Εταιρειών (ECSA), Σωτήρης Ράπτης επεσήμανε ότι το κόστος κατασκευής πλοίου στις ΗΠΑ είναι τέσσερις φορές πάνω από τις τρέχουσες τιμές της αγοράς. «Αυτό είναι ένα τεράστιο κόστος που θα περάσει, φυσικά, στους καταναλωτές» και προσέθεσε:
«Η Ευρώπη και η Αμερική έχουν παρόμοια κίνητρα, συμπεριλαμβανομένων αυτών της άμυνας, για να αναζωογονήσουν τα εγχώρια ναυπηγεία και θα πρέπει να συζητήσουν λύσεις από κοινού. Πιστεύω ότι η επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες, περιλαμβανομένων των καθαρών τεχνολογιών, είναι η λύση για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας των δυτικών ναυπηγείων, και όχι ο προστατευτισμός.
Δεν πρέπει να προχωρήσουμε στον προστατευτισμό. Αντί γι’ αυτό, πρέπει να επενδύσουμε και να επενδύσουμε στα πλεονεκτήματά μας».
Ο Schües τόνισε ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές και εξαγωγείς θα είναι μεταξύ των μεγαλύτερων θυμάτων των φόρων λιμανιών, επαναλαμβάνοντας πολλές κριτικές πολιτικών.
Εξήγησε ότι τα πλοία που φέρνουν εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από πλοία κατασκευασμένα στη Νότια Κορέα ή την Ιαπωνία που απολαμβάνουν υψηλότερο ποσοστό. Τα αμερικανικά λιμάνια θα υποστούν απώλειες θέσεων εργασίας λόγω της μείωσης των κατάπλων , ενώ οι εξαγωγείς ενέργειας και σιτηρών των ΗΠΑ θα χάσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα λόγω υψηλότερων μεταφορικών.
Διαβάστε ακόμη
Υπερθέρμανση: Οι παγετώνες στους Δολομίτες μπορεί να εξαφανιστούν μέχρι το 2050 (vid)
Το μπλόκο στην υποψηφιότητα Λεπέν απειλεί την εύθραυστη γαλλική πολιτική σκηνή
Υποχρεωτικές οι πληρωμές μέσω IRIS και έλεγχος στους επαγγελματικούς λογαριασμούς
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.