Σε μια εποχή γεμάτη προκλήσεις κατά την οποία η ναυτιλία βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, με την αύξηση της ζήτησης σε πρώτες ύλες και καταναλωτικά προϊόντα να έχει ξεπεράσει όλα όσα γνωρίζαμε έως τώρα, οι νεοφυείς εταιρείες του χώρου της περιναυτιλίας έχουν το δικό τους ξεχωριστό ενδιαφέρον – ειδικά όσες συμβαδίζουν με την ανάπτυξη της τεχνολογίας.

Η CargoShare είναι μία από αυτές τις εταιρείες. Πρόκειται για μία πλατφόρμα η οποία ως αντικείμενο έχει τη διευκόλυνση των ναυλώσεων. Θα αναρωτηθεί κανείς ποιος είναι ο ρόλος μιας εταιρείας τέτοιου σκοπού σε αυτή τη φάση του κύκλου της ναυτιλίας όπου οι ναυλαγορές σε πολλούς τομείς είναι στο πάνω σημείο και η θάλασσα «έχει γίνει γιαούρτι». Τις απαντήσεις δίνει μιλώντας στο «business stories» ο Μάριος Γκιόκας, εκ των ιδρυτών και διευθύνων σύμβουλος της CargoShare.

– Ποιο είναι το αντικείμενο της CargoShare, τι εξυπηρετεί;

Η CargoShare είναι μια online πλατφόρμα η οποία φέρνει σε επαφή ship operators, charterers και brokers διευκολύνοντας τη διαδικασία της ναύλωσης. Το εγχείρημα της CargoShare έρχεται να δώσει λύση στα υψηλά brokerage fees λόγω πολλών μεσαζόντων, στο πρόβλημα της αναποτελεσματικής επικοινωνίας, η οποία με τη σημερινή μορφή (fax, email κ.λπ.) ανάμεσα σε πολλά μέλη δημιουργεί καθυστερήσεις, και στην αδιαφάνεια που επικρατεί πoλλές φορές στην αγορά, αφού ο πλοιοκτήτης ή ο ναυλωτής είναι δύσκολο να εξασφαλίσει ότι ο ενδιάμεσος κάνει πάντοτε τη καλύτερη δυνατή επιλογή.
Στα παραπάνω ζητήματα ο ταχύτατος και με ποιοτικά χαρακτηριστικά εμπλουτισμένος αλγόριθμος της CargoShare προσφέρει σε χρόνο μηδέν στον χρήστη τις βέλτιστες επιλογές με βάση τις ανάγκες του, ο ενσωματωμένος στην πλατφόρμα δίαυλος επικοινωνίας προσφέρει ταχύτητα και τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης εντός της πλατφόρμας, ενώ η δημιουργία διαβαθμισμένου account έρχεται να δώσει τη δυνατότητα στον manager να αξιολογήσει και όπου απαιτείται να βελτιώσει τις επιλογές της ομάδας του.

– Πώς ακριβώς λειτουργεί η πλατφόρμα;

Ο τρόπος λειτουργίας της πλατφόρμας έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αλλάξει τις καθημερινές συνήθειες του επαγγελματία του χώρου, να είναι εύκολη στη χρήση από την πρώτη μέρα και να έχει προσαρμοστικότητα σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη/συνεργάτη μας. Πιο συγκεκριμένα, αφού ο χρήστης δημιουργήσει τον λογαριασμό του, καταχωρεί αυτό που αναζητά και ο αλγόριθμος της CargoShare τού δείχνει αλλά και του στέλνει παράλληλα email με τις καλύτερες δυνατές επιλογές, με βάση μια σειρά ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών. Στη συνέχεια εάν ο χρήστης βρει αυτό που αναζητά, δίνεται η δυνατότητα διαπραγμάτευσης εντός της πλατφόρμας, με τελικό σκοπό την πραγματοποίηση της ναύλωσης on the spot.

– Aφορά ναυλώσεις για όλους τους τύπους πλοίων ή επικεντρώνεται σε κάποιους από αυτούς;

Καθώς η CargoShare είναι προϊόν μακράς έρευνας και έρχεται να απαντήσει σε πραγματικές ανάγκες της αγοράς εστιάζει στο κομμάτι του ξηρού και γενικού φορτίου, αφού η μελέτη μας μάς οδήγησε στο συμπέρασμα ότι μια τέτοια λύση μπορεί να προσδώσει αξία στους συγκεκριμένους τύπους φορτίων.

– Σε μια περίοδο που τα ναύλα στο ξηρό φορτίο είναι υψηλά πετυχαίνοντας ιστορικό δεκαετίας σε αντίθεση με των δεξαμενόπλοιων πόσο βοηθάει η πλατφόρμα;

Το εγχείρημα της CargoShare έχει θέση και αξία σε όλους τους κύκλους της οικονομίας. Και αυτό γιατί ο κάθε παίκτης, είτε σε περίοδο ευφορίας είτε σε περίοδο κρίσης, έχει στόχο να προασπίσει και να αναπτύξει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα συμφέροντά του. Αυτό ακριβώς έρχεται να του προσφέρει η CargoShare: περισσότερες επιλογές με στόχο να επιλέξει τη βέλτιστη με βάση τη στρατηγική του.

– Τι σας οδήγησε στη δημιουργία της πλατφόρμας;

Αιτία στη δημιουργία της πλατφόρμας στάθηκε η διαπίστωση της δυσκολίας και της πολυπλοκότητας που αντιμετωπίζει η αγορά στον τομέα των ναυλώσεων. Με τα πατροπαράδοτα μέσα που χρησιμοποιεί, το αποτέλεσμα είναι χρονοκαθυστερήσεις, κατακερματισμένη εικόνα και μειωμένη διαφάνεια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην αύξηση του κόστους. Και η διαπίστωση αυτή ήρθε από την τριβή μας με έναν ευρύτερο κύκλο ο οποίος δραστηριοποιείται στον χώρο σε συνδυασμό με την ενασχόλησή μου σε διδακτορικό επίπεδο στο Τμήμα Ναυτιλιακών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

– Τι σας ζητάνε οι πελάτες σας να βελτιώσετε;

Οι ανάγκες της συγκεκριμένης αγοράς μεταβάλλονται ταχύτατα, οπότε αντίστοιχη είναι και η ζήτηση των πελατών/συνεργατών μας σε ό,τι αφορά τη βελτιστοποίηση του προϊόντος και την παροχή περισσότερων δυνατοτήτων. Εάν θα μπορούσαμε να επιλέξουμε ένα χαρακτηριστικό, σε μεγαλύτερο ποσοστό είναι η ανάγκη για όσο το δυνατόν περισσότερα και ποιοτικότερα δεδομένα σχετικά με τον ανταγωνισμό και τη ροή τιμών της αγοράς με στόχο τη βέλτιστη επιλογή.

– Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;

Ως εταιρεία θέτουμε βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους ώστε η CargoShare να αποτελεί εργαλείο για τους επαγγελματίες της ναυτιλίας. Ετσι, σε πρώτο χρόνο, στόχος μας είναι η τελειοποίηση του προϊόντος καθώς και η ενσωμάτωση ικανού μεριδίου της αγοράς ώστε να προσφέρουμε στους χρήστες μας όλο και περισσότερες επιλογές, ευκαιρίες και δυνατότητες. Παράλληλα, βασικός μας στόχος είναι η CargoShare να παραμένει στην αιχμή της τεχνολογίας και να απαντά αποτελεσματικά στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της ναυτιλιακής αγοράς.

– Υπάρχει ανταγωνισμός;

Παρόλο που η CargoShare είναι αναγνωρισμένη ως start-up εταιρεία, εγγεγραμμένη στο Elevate Greece, Supported από το ACEin του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και χρηματοδοτούμενη από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας & Τεχνολογίας, σε διεθνές επίπεδο τρέχουν αντίστοιχα εγχειρήματα.

– Και πώς αντεπεξέρχεστε;

Στον ανταγωνισμό απαντάμε προσπαθώντας να αποδίδουμε έντονα ποιοτικά χαρακτηριστικά και μια απόλυτα αξιόπιστη συνεργασία με κάθε χρήστη/πελάτη ξεχωριστά.

– Κλείνοντας, θα ήθελα να μας πείτε ποιοι συμμετέχουν σε αυτό το εγχείρημα και ποιες είναι οι ειδικότητές τους;

Σε αυτό το εγχείρημα συμμετέχουν οι:

Μάριος Γκιόκας ως CEO/ Co-Founder, υποψήφιος διδάκτωρ του Τμήματος Ναυτιλιακών στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά, με οικονομικό background και εμπειρία στον τομέα των πωλήσεων σε πολυεθνικές εταιρείες.
Κωνσταντίνος Xιωτίνης ως CTO/ Co-Founder, απόφοιτος Πολυτεχνείου με MBA στο University of Michigan με συμμετοχή σε διεθνή projects και με προηγούμενες πρωτοβουλίες στον τομέα της επιχειρηματικότητας.
Στέφανος Πατριανάκος ως Chartering Manager, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών με εμπειρία στον τομέα των πωλήσεων σε πολυεθνική εταιρεία και με εξειδίκευση από το Πανεπιστήμιο Αθηνών στον τομέα των ναυλώσεων.
Παναγιώτης Κίσσας ως Financial Manager, οικονομολόγος και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στα οικονομικά από το Πανεπιστήμιο Πειραιά με εμπειρία στον τραπεζικό και φαρμακευτικό τομέα.

Διαβάστε ακόμη: 

Renault: Ο δύσκολος δρόμος προς την ανάκαμψη – Χάνει 35 – 40 εκατ. ευρώ τη μέρα

Δώρο Χριστουγέννων 2021: Δείτε online πώς να υπολογίσετε το ποσό που δικαιούστε

Υπ. Εργασίας, e-ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ: Ποιοι και πότε «πάνε ταμείο»