Αυτοκίνητο

Renault: Ο δύσκολος δρόμος προς την ανάκαμψη – Χάνει 35 – 40 εκατ. ευρώ τη μέρα

  • newsroom


Το δύσκολο έργο του CEO της γαλλικής εταιρείας, Luca de Meo - Στόχος να συνεχίσει να μειώνει τα κόστη και να απλοποιήσει τις διαδικασίες παραγωγής - Γιατί ήδη δόθηκε έγκριση για 11 με 12 καινούργια μοντέλα

Στις 23 Οκτωβρίου η Renault ανακοίνωσε ότι η μείωση των πάγιων εξόδων θα έφτανε κοντά στα 2 δισ. μέχρι το τέλος του 2021, δηλαδή σχεδόν έναν χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. Ο τελικός στόχος είναι η μείωση στα κόστη κατά 3 δις ευρώ μέχρι το 2025.

Μιλώντας την περασμένη Τρίτη σε ένα συνέδριο που οργάνωσε η Automobilwoche, ο de Meo είπε ότι η Renault πρέπει να ανακάμψει από τις τεράστιες απώλειες που είχε το πρώτο 6μηνο του 2020, εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού δηλαδή, και οι οποίες έφτασαν στο ιλιγγιώδες νούμερο των 8 δισ. ευρώ.

«Μιλάμε για απώλειες της τάξης των 35 με 40 εκατομμυρίων ευρώ την ημέρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο de Meo.

«Πρέπει να συνεισφέρουμε την εταιρεία οικονομικά αν θέλουμε να επενδύσουμε σοβαρά στο μέλλον».

Σαν να μην έφτανε η πανδημία ήρθε και η κρίση έλλειψης ημιαγωγών, η οποία ανάγκασε τη Renault να ανακοινώσει τον Οκτώβριο ότι θα μειώσει την παραγωγή των αυτοκινήτων της κατά 500.000 αυτή την χρονιά, με άλλα λόγια τα διπλάσια από όσα είχε προβλέψει νωρίτερα μέσα στο έτος.

Μολαταύτα εξακολουθεί να προβλέπει κέρδη, κάτι που οφείλεται αφενός στις περικοπές και αφετέρου στην αύξηση των τιμών των μοντέλων της.

Στο ίδιο συνέδριο ο de Meo προέβλεψε ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία το 20 με 30% του τζίρου των αυτοκινητοβιομηχανιών θα προέρχεται από νέες πηγές εσόδων και την απεξάρτησή τους από άλλους κλάδους της βιομηχανίας, κυρίως από εταιρείες που αυτή τη στιγμή τις προμηθεύουν με λογισμικό.

Για παράδειγμα η νέα εταιρεία της Renault, Mobilize, η οποία θα ασχολείται αποκλειστικά με υπηρεσίες κινητικότητας, αναμένεται ότι μέχρι το 2030 θα συνεισφέρει το 20% του τζίρου του γαλλικού ομίλου.

Ο de Meo, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Renault τον Ιούλιο του 2020 μετά από μια επιτυχημένη πορεία στην FIAT και την SEAT, είπε ότι μέσα σε έξι εβδομάδες «τα αλλάξαμε όλα».

Χαρακτηριστικά υπενθύμισε ότι πριν αναλάβει η παραγωγή της Renault ήταν εστιασμένη στους όγκους και όχι στο περιθώριο κέρδους. «Αυτό ήταν ένα βασικό σφάλμα του συστήματος. Δεν εστιάζαμε καθόλου στην αύξηση του περιθωρίου του κέρδους».

Ο de Meo είπε ότι έχει δώσει ήδη έγκριση για 11 με 12 καινούργια αυτοκίνητα. «Αυτό που στο παρελθόν θα μας έπαιρνε τέσσερα χρόνια, το καταφέραμε σε 10 μήνες. Υπάρχουν ακόμα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης», πρόσθεσε «αλλά εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε μια περίεργη κατάσταση. Έπρεπε να κόψω όλα τα πράγματα που δεν ήταν αναγκαία και να ξεκινήσουμε από την αρχή».

Διαβάστε ακόμη

Πήγαν να αγοράσουν ένα SUV κι έφυγαν… πλούσιοι

Δώρο Χριστουγέννων 2021: Δείτε online πώς να υπολογίσετε το ποσό που δικαιούστε