Η πανδημία επηρέασε και τον τομέα αγοραπωλησιών πλοίων, παγκοσμίως. Κινέζοι και Έλληνες οδηγούν την κούρσα του ανταγωνισμού. Οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων έχουν επενδύσει το 2020 και μέχρι το τέλος Μαΐου σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 50 πλοίων εκ των οποίων 32 είναι φορτηγά, 14 δεξαμενόπλοια και τέσσερα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ακολουθούν οι Έλληνες με ένα δισεκατομμύριο δολάρια για αγορά συνολικά 58 πλοίων εκ των οποίων 20 φορτηγά αξίας 273,5 εκατ. δολ. , 28 δεξαμενόπλοια αξίας 676 εκ., επτά containerships αξίας 66,2 εκατ. και τρία υγραεριοφόρα συνολικής αξίας 75 εκατομμυρίων δολαρίων.

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι οι Κινέζοι έριξαν το βάρος τους στα φορτηγά πλοία και οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια όπου είναι κυρίαρχοι ελέγχοντας το 26% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.

Όμως η γενική συγκριτική εικόνα σε σχέση με το 2019 δείχνει ότι οι ρυθμοί είναι μειωμένοι προφανώς λόγω του lockdown και των παρενεργειών που αυτό προκαλεί.

Στη διάρκεια των πρώτων πέντε μηνών του 2019 αγοράστηκαν συνολικά 560 πλοία έναντι 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020 δόθηκαν 6,3 δισεκατομμύρια για 418 πλοία.

Στην τρίτη θέση είναι εταιρείες της Νορβηγίας με 266 εκατ. δολάρια και της Σιγκαπούρης με 16 πλοία αξίας 189,2 εκατ. δολάρια.