search icon

Ναυτιλία

Chios Marine Club: Αλλάζει το τοπίο της παγκόσμιας ναυτιλίας με την εφαρμογή από 1-1-2023 του CII – δείκτη έντασης άνθρακα

Η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων στο αμφιθέατρο του Ομίλου Αγγελικούση με θέμα "Όψεις των νέων περιβαλλοντικών κανονιστικών επιπτώσεων στη ναυτιλία"

Συνάντηση ενημέρωσης και ανταλλαγής εμπειριών με θέμα «Όψεις των νέων περιβαλλοντικών κανονιστικών επιπτώσεων στη ναυτιλία» διοργάνωσε η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων στο αμφιθέατρο του Ομίλου Αγγελικούση.

Ο Πρόεδρος κάπτεν Αντώνης Πιτσιλός, άνοιξε την εκδήλωση και καλωσόρισε όλους τους συμμετέχοντες.

Το πάνελ συντόνισε ο Νίκος Κακαλής, Ειδικός Γραμματέας του Ναυτικού Ομίλου Χίου και Διευθυντής του τομέα Global Bulk Carriers της Lloyd’s Register, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων:

“Η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικών στόχων και κανονισμών προσθέτει μια άλλη διάσταση πολυπλοκότητας στην υφιστάμενη υψηλή αστάθεια της αγοράς, τις γεωπολιτικές καταστάσεις και την ενεργειακή κρίση. Η τεχνολογία και τα καύσιμα επί του πλοίου, η ανάπτυξη και η κατανομή του στόλου, η βέλτιστη λειτουργία, η παρακολούθηση των επιδόσεων και η ψηφιοποίηση, η εκπαίδευση του πληρώματος, είναι μόνο ένα κλάσμα των πτυχών που πρέπει να εξεταστούν από μια διαφορετική οπτική γωνία. Γι’ αυτό η συμμετοχή ευρύτερων ενδιαφερόμενων μερών του κλάδου είναι απαραίτητη για την καλύτερη κατανόηση του νέου τοπίου και τον εντοπισμό πιθανών οδών για την πλοήγηση”.

O Γιάννης Κοτζιάς, ιδρυτικό στέλεχος της Xclusiv Shipbrokers και πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυλομεσιτών Ελλάδας, επεσήμανε: “Η εφαρμογή του CII -Δείκτη λειτουργικής έντασης άνθρακα για το operational performance του πλοίου, από την 1η Ιανουαρίου 2023 για τους περισσότερους τύπους πλοίων με ολική χωρητικότητα άνω των 5.000 θα αλλάξει το τοπίο της παγκόσμιας ναυτιλίας, με τα πλοία να κατατάσσονται από το Α έως το Ε ανά έτος με βάση τις εκπομπές CO2″ και προσέθεσε:

“Από τη μία πλευρά, οι λύσεις υψηλού κόστους για τους πλοιοκτήτες για τη βελτίωση της βαθμολογίας των πλοίων τους στον πρακτικά δυνατό βαθμό και από την άλλη η επιλογή πλοίων από τους ναυλωτές λαμβάνοντας υπόψη το CII και την πιθανή ευθύνη τους για την επαναπαράδοσή τους, αναμένεται να δημιουργήσουν αναταράξεις στις ναυτιλιακές αγορές, επηρεάζοντας την ισορροπία προσφοράς/ζήτησης πλοίων και επηρεάζοντας τους ναύλους σε άγνωστο προς το παρόν βαθμό”.

Ο Θεόδωρος Κουρμπέλης, Strategic Key Accounts Director στη Lloyd’s Register δήλωσε:

“Το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών τόσο σε διεθνές όσο και σε περιφερειακό επίπεδο φαίνεται αρκετά στενό από τον επόμενο Ιανουάριο του 2023 έως το 2030, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι απαλλαγής από τον άνθρακα έως το 2050. Αν και οι πιθανές οικονομικές πτυχές μπορεί να είναι σημαντικές, δεν υπάρχουν λύσεις “ασημένια σφαίρα” και οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να εξετάσουν προληπτικά ποιο είναι το βέλτιστο μείγμα τεχνολογιών και καυσίμων ανάλογα με το προφίλ, τον στόλο και τη στρατηγική τους, που να ανταποκρίνεται στην ασφάλεια και τους στόχους τεχνικοοικονομικής σκοπιμότητας”.

Ο Μπιλ Σταματόπουλος, Global Business Development Director της Bureau Veritas VeriFuel, επεσήμανε ότι “τα συμβατικά βιοκαύσιμα είναι συμβατά με τις σύγχρονες ναυτικές μηχανές και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια στα πλοία- ωστόσο παραμένουν ερωτήματα σχετικά με την πλήρη βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας και την ευρεία διαθεσιμότητα των βιοκαυσίμων 2ης και 3ης γενιάς, δεδομένου του ανταγωνισμού με άλλους τομείς”. Τα βιοκαύσιμα είναι μια ευέλικτη λύση που μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικές τοποθεσίες μέσω διαφορετικών πηγών. Η βιομάζα για βιοκαύσιμα είναι θεωρητικά διαθέσιμη παντού, περιορίζοντας το ποσό της μεταφοράς που απαιτείται για τη διανομή. Μπορούν επίσης να αναμιχθούν με ορυκτά καύσιμα για τη μείωση των εκπομπών χωρίς να απαιτείται πλήρης εξάρτηση από τα βιοκαύσιμα”. Ο κ. Σταματόπουλος υπογράμμισε ότι “τα βιοκαύσιμα είναι μια άμεσα εφαρμόσιμη λύση με το κλειδί στο χέρι που προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων ως μια πιο βιώσιμη πηγή καυσίμων. Τα βιοκαύσιμα απαιτούν ελάχιστες επενδύσεις για να συμβαδίζουν με τους εξελισσόμενους κανονισμούς και να διασφαλίζουν την ασφάλεια του πληρώματος και, ως εκ τούτου, αποτελούν ένα από τα καλύτερα σκαλοπάτια για την απεξάρτηση από τον άνθρακα”.

Διαβάστε ακόμη:

Στις Βρυξέλλες ο Σταϊκούρας για τη συνεδρίαση του Eurogroup

Ρεκόρ εικοσαετίας στις επενδύσεις – Νέες βάσεις για την οικονομία

Τα επώνυμα σφυριά που θα χτυπήσουν ως το τέλος της χρονιάς (pics)

Exit mobile version