Η ζήτηση για υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων-third party managers κερδίζουν όλο και περισσότερο χώρο στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Προσφέρουν την απαραίτητη ευελιξία και τα σύγχρονα συστήματα για τη μεγιστοποίηση του επιχειρηματικού δυναμικού σε μια κυκλική αγορά όπως είναι η ναυτιλιακή. Η Ελλάδα, ως παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη, βρίσκεται στο επίκεντρο. Για τον λόγο αυτόν μετεγκαταστάθηκε από την Κύπρο η διαχειρίστρια εταιρεία πλοίων Diana Wilhelmsen Management Limited (DWM).

Ιδρύθηκε το 2015 ως κοινοπραξία 50-50 με την Diana Shipping Inc. του Συμεών Παληού.

Για τα σχέδια της εταιρείας, το ελληνικό ενδιαφέρον και τον διεθνή ανταγωνισμό μίλησε στο «business stories» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Καρλ Σου.

– Ας αρχίσουμε από τη μεγάλη εικόνα. Η διαχείριση πλοίων από third partner ποια θέση έχει σήμερα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία;

Η εκτίμησή μας είναι ότι η διαχείριση για περίπου το 15% του παγκόσμιου στόλου γίνεται από τρίτους, συνεπώς η διαχείριση της πλειοψηφίας των πλοίων σήμερα εξακολουθεί να γίνεται με ίδια μέσα.

– Τι ακριβώς σημαίνει διαχείριση στόλου από third partner;

Για να το πω με απλά λόγια, είναι η εξωτερική ανάθεση της διαχείρισης του εκάστοτε πλοίου σε τρίτο διαχειριστή, ο οποίος δεν σχετίζεται με τον πλοιοκτήτη. Ο διαχειριστής πλοίου είναι συνήθως υπεύθυνος για όλες τις πτυχές λειτουργίας ενός πλοίου, είτε μιλάμε για την τεχνική διαχείρισης, τη διαχείριση πληρωμάτων ή τη διαχείριση των λειτουργικών δαπανών ενός πλοίου.

– Γιατί ένας πλοιοκτήτης να επιλέξει να δώσει τα πλοία του για διαχείριση; Ποια τα οφέλη; Ποια τα υπέρ και ποια τα κατά μιας τέτοιας απόφασης;

Οι λόγοι για τους οποίους μια εταιρεία θα επιλέξει τρίτο διαχειριστή για τα πλοία της ποικίλλουν. Ο πιο συνηθισμένος είναι η πρόσβαση που παρέχεται στους πλοιοκτήτες σε ένα καλά εδραιωμένο και λειτουργικό δίκτυο πληρωμάτων της εταιρείας που αναλαμβάνει τη διαχείριση. Παράλληλα, οι εταιρείες αυτές συνήθως διαχειρίζονται μεγάλο αριθμό στόλου, επομένως διαχειρίζονται πλοία με οικονομίες κλίμακας, μειώνοντας έτσι τα λειτουργικά έξοδα για την εκάστοτε ναυτιλιακή εταιρεία.
Ακόμη, οι διαχειριστές πλοίων αξιοποιούν τεχνολογία και διαδικασίες που εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση και την αποτελεσματική λειτουργία τους. Επιπρόσθετα, επενδύουν σημαντικά στις ψηφιακές πλατφόρμες, ώστε να διασφαλίσουν ότι τα πλοία λειτουργούν απρόσκοπτα και με ασφάλεια.

Καρλ Σου

Δεν θα έλεγα ότι είναι πολλοί ή σημαντικοί οι λόγοι για τους οποίους δεν δικαιολογείται η χρήση υπηρεσιών διαχείρισης πλοίων από τρίτους. Φυσικά αυτό συνεπάγεται και το δίλημμα με το οποίο ερχόμαστε αντιμέτωποι όταν αναθέτουμε μια υπηρεσία σε τρίτους, το κατά πόσο έχουμε τον σωστό έλεγχο των εργασιών μας. Ως εκ τούτου, είναι κρίσιμο να γίνει σωστή επιλογή διαχειριστή, που πάντα θα εργάζεται με γνώμονα το συμφέρον σας.

– Πώς είναι σήμερα ο ανταγωνισμός μεταξύ εταιρειών του κλάδου;

Ο ανταγωνισμός στη διαχείριση πλοίων είναι μεγάλος, καθώς μιλάμε για αρκετά ομοιογενείς υπηρεσίες, με αυτό που προσφέρουν οι εταιρείες να είναι σχετικά παρόμοιο με κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις.

– Και σε αυτή την ομοιομορφία υπηρεσιών, ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα έγκειται στους ανθρώπους, στις διαδικασίες και την τεχνολογία μας. Διαθέτουμε ιδιαίτερα έμπειρες και ικανές ομάδες υπαλλήλων και ναυτικών, στους οποίους προσφέρουμε ισχυρά κίνητρα να εργαστούν αποδοτικά.
Επιπλέον, ακολουθούμε δοκιμασμένες και καλά εδραιωμένες διαδικασίες που στηρίζονται από τεχνολογική πλατφόρμα που προάγει την αποτελεσματικότητα και τη λειτουργική αριστεία. Οι πελάτες μας μοιράζονται τις ίδιες αξίες με εμάς, αξίες όπως η ποιότητα, η κληρονομιά και η φιλοδοξία, ενώ η ταυτότητά μας έχει διαμορφωθεί από ανθρώπους που εστιάζουν στην αποδοτικότητα και εκτιμούν τις καλές σχέσεις και την παράδοση, ενώ ταυτόχρονα είναι φιλόδοξοι.
Το γεγονός ότι κάνουμε τη δουλειά μας σωστά είναι και ο λόγος για τον οποίο είμαστε ακόμα ενεργοί. Δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ασφάλεια, στην πρόοδο και τις επιδόσεις μας και πρόκειται για κάτι το οποίο είμαστε υπερήφανοι και που έχουμε εργαστεί σκληρά να διατηρήσουμε και να προστατεύσουμε όλα αυτά τα χρόνια.

– Γιατί η Diana Wilhelmsen Management αποφάσισε να μετεγκατασταθεί από την Κύπρο στην Ελλάδα;

Η εταιρεία είχε παρουσία στην Αθήνα πριν από 13 χρόνια. Ωστόσο, λόγω της μειωμένης ζήτησης εξαιτίας της κρίσης η λειτουργία ενός γραφείου διαχείρισης πλοίων κατέστη αρκετά δύσκολη, οπότε και το γραφείο μας έκλεισε. Πιστεύουμε πως τώρα η κατάσταση έχει διαφοροποιηθεί, καθώς βλέπουμε ότι η ζήτηση για υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων από τρίτους αυξάνεται σταθερά.

Η Diana Wilhelmsen Management (DWM) αποτελεί λοιπόν την 50-50 κοινοπραξία μας με την Diana Shipping Inc. και με τη μεταφορά της στο επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλίας και της ιδιοκτησίας πλοίων αναμένουμε δυνατές συνεργασίες, εξασφαλίζοντας ακόμη μεγαλύτερη εγγύτητα για τους υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες μας.

– Ποιοι είναι κατ’ εσάς οι παράγοντες αύξησης της ζήτησης για παροχή τέτοιου είδους υπηρεσιών;

Πιστεύουμε ότι παράγοντες όπως η περαιτέρω ενίσχυση των περιβαλλοντικών κανονισμών και η έλλειψη ναυτικών θα οδηγήσουν σε αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων από τρίτους. Ο κλάδος μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου, συνεπώς ευελπιστούμε ότι με την αύξηση των παραγγελιών για νέα πλοία, θα αυξηθεί και η διάθεση για υιοθέτηση αντίστοιχων υπηρεσιών.

-Ποια είναι τα σχέδια για την επόμενη μέρα;

Τα σχέδιά μας για το εγγύς μέλλον στην Ελλάδα είναι να ενισχύσουμε τις συνεργασίες μας και να ενδυναμώσουμε τις σχέσεις μας με τους Ελληνες πλοιοκτήτες. Στην ελληνική αγορά διαθέτουμε, αυτή τη στιγμή, μια ισχυρή πελατειακή βάση πάνω στις υπηρεσίες επιθεώρησης πλοίων και στόχος μας είναι να διευρύνουμε τη δραστηριότητά μας, παρέχοντας ανταγωνιστικές υπηρεσίες διαχείρισης στην τοπική ναυτιλιακή κοινότητα.

-Γιατί κάποιος εφοπλιστής να επιλέξει την εταιρεία στην οποία είστε επικεφαλής;

Είμαστε μια εταιρεία διαχείρισης πλοίων που δίνει προτεραιότητα στην ορθή επιχειρηματική λειτουργία, με τη βιωσιμότητα να αποτελεί έναν διαρκή και αδιάκοπο στόχο. Δεσμευόμαστε για την προσαρμογή της επιχείρησής μας στο εκάστοτε περιβάλλον και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε.
Παράλληλα, οι άνθρωποί μας είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά μας. Είμαστε μια εταιρεία που δεσμεύεται να διαφυλάττει την υγεία, την ασφάλεια και την ευημερία των εργαζομένων και των ναυτικών της. Υιοθετούμε μια προληπτική κουλτούρα HSEQ τόσο εν πλω όσο και εκτός των πλοίων που διαχειριζόμαστε, ενώ τα πρότυπα υγείας και ασφάλειας που ακολουθούμε είναι υψηλότερα από αυτά του υπόλοιπου κλάδου, δεδομένου ότι η ευημερία του προσωπικού μας είναι από τις ύψιστες προτεραιότητές μας.
Τέλος, στο πλαίσιο της εστίασής μας στην απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, ακολουθούμε μια προσέγγιση που βασίζεται σε δύο άξονες: βελτιστοποίηση τη λειτουργίας τόσο στα πλοία όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για να επιτύχουμε τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος και τη μετάβαση σε εναλλακτικά καύσιμα.

Η Wilhelmsen Ship Management έχει με χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 450 πλοία και τους 9.200 ναυτικούς. Προσφέρει υπηρεσίες τεχνικής διαχείρισης καθώς επίσης και διαχείρισης πληρωμάτων για διαφορετικούς τύπους πλοίων όπως υγραεριοφόρα (LNG/LPG), πλοία τύπου Ro-Ro και PCC/PCTC, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιερόπλοια και φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.

Διαβάστε ακόμα: 

G20: Οι ηγέτες θα εντείνουν τις προσπάθειες για περιορισμό της ανόδου της θερμοκρασίας

«Έμφραγμα» στο λιμάνι του Πειραιά – Παραμένει κλειστό από την περασμένη Δευτέρα

Άμστερνταμ: Τα ρομποτικά σκάφη – ταξί ξεκινούν κούρσες στα κανάλια (vid)