Tην ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται στην Κίνα από όπου δήλωσε απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Cosco Xu Lirong ότι «το συμπληρωματικό σχέδιο για την επέκταση του λιμανιού είναι σχήμα υπό συζήτηση και η κυβέρνηση επίσης της αρχής είναι θετική υπό την προϋπόθεση να πείσουμε την τοπική κοινωνία ότι η συμφωνία θα είναι προς όφελός της και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον», στην Ελλάδα συνεχίζουν να υπάρχουν απόνερα από τη μη έγκριση, σε αυτή τη χρονική συγκυρία  της  κατασκευής της προβλήτας  IV του ΟΛΠ.

Με επιστολή της προς τον  υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη  τα μέλη της  Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης που είναι όλα τα ναυτιλιακά πρακτορεία που διαχειρίζονται τα εμπορευματοκιβώτια,  επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «η ολοκλήρωση ενός τέτοιου έργου είναι αναγκαία για την επίτευξη ενός κατά γενική ομολογία εθνικού στρατηγικού στόχου, την ανάδειξή του Πειραιά ως μεγαλύτερου λιμένα της Μεσογείου και ως ένα από τα 3 μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης» και προσθέτουν:

«Με την ολοκλήρωση των έργων της επέκτασης εντός διετίας είναι δεδομένη όχι μόνο η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των προσεγγίσεων πλοίων, αλλά και η  προσέλκυση περισσότερων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24.000 teus, που αποτελεί τον κύριο παράγοντα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τα λιμάνια».

Στη συνέχεια  γίνεται λόγος για  πάγωμα της περαιτέρω ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά με τη μη επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων που συνεπάγεται μη αύξηση των  θέσεων εργασίας  αλλά και των εσόδων για την ελληνική οικονομία:

«Η απόφαση της ΕΣΑΛ να απορρίψει, επί του παρόντος, την πρόταση επέκτασης του Σ. ΕΜΠΟ Ικονίου, όπως γίνεται αντιληπτό, παγώνει την προοπτική πραγματικής αναβάθμισης και αυτό πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει τροχοπέδη στην εξελικτική του πορεία. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα 5 κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης επενδύουν συνεχώς στις υποδομές τους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των διεθνών τακτικών γραμμών, ανάλογες επενδυτικές δράσεις θα πρέπει να συνεχίσουν να γίνονται και στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό θα λειτουργούσε προς όφελος του λιμένος, των χρηστών του, της κοινωνίας γενικότερα μέσω της αύξησης των θέσεων εργασίας  αλλά και της ελληνικής οικονομίας.

Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε κ. Υπουργέ για την επανεξέταση του όλου θέματος και την επαναφορά του προς λήψη των αναγκαίων και εγκαίρων αποφάσεων, προκειμένου να ολοκληρωθούν επενδύσεις που είναι στρατηγικής σημασίας για τον Κλάδο μας και την Ελλάδα γενικότερα».