Η φρενήρης πορεία κερδών στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης στη χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης, Danaos Corp, συμφερόντων δρ Ιωάννη Κούστα.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία το 9μηνο 2021 αύξησε τα κέρδη της κατά 92% από τα 123,1 εκατ. δολάρια το 9μηνο του 2020 στα 236,4 εκατ. Στα κέρδη δεν υπολογίζονται εκείνα από την επένδυση της Danaos στη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών ΖΙΜ ύψους 491,4 εκατ. δολαρίων καθώς και κέρδη ύψους 111,6 εκατ. από διαγραφή χρέους.

Ο τζίρος της αυξήθηκε σε ποσοστό 38,7% φθάνοντας για την ίδια χρονική περίοδο τα 474,46 εκατ. δολάρια.

Ο δρ Ιωάννης Κούστας δηλώνει αισιόδοξος ότι η ναυλαγορά των container vessels θα παραμείνει ισχυρή τα επόμενα τρία χρόνια. «Είμαστε σίγουροι ότι όλοι γνωρίζουν τις διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα οι οποίες συνεχίζονται. Η κατάσταση αυτή, παρά την αρνητική επίδρασή της στην παγκόσμια ανάπτυξη, είχε εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα στη αγορά μας. Παρά τις προσπάθειες από όλους τους συμμετέχοντες για την άμβλυνση των διαταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί» είπε και προέβλεψε:

«Οι ισχυρές συνθήκες της αγοράς θα παραμείνουν βραχυπρόθεσμα, γεγονός που θα στηρίξει νέες ναυλώσεις πλοίων την επόμενη χρονιά και θα διασφαλίσει εξαιρετικές αποδόσεις τα επόμενα τρία χρόνια». Το 2021 ο δρ Ιωάννης Κούστας μεγάλωσε το ποσοστό του στην εταιρεία μέσω αγοράς μετοχών, φθάνοντας στο 39%. Στο μεταξύ, μεγαλώνει συνεχώς ο στόλος της Danaos.

Πιο συγκεκριμένα, έσπασε το φράγμα των 71 πλοίων. Ενισχύθηκε με την παραλαβή έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αγοράστηκαν, τον περασμένο Ιούλιο έναντι συνολικού τιμήματος 260 εκατομμυρίων δολαρίων από τον στόλο της Oaktree.

Τα πλοία είναι Eco wide beam μεταφορικής ικανότητας 5.466 κουτιών το καθένα. Με την ένταξή τους στόλο στόλο της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos η μεταφορική δύναμη ανέρχεται στα 436.589 teus. Έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 6,8 έτη, διαθέτουν ενεργά συμβόλαια ναύλωσης με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών και μέση διάρκεια ναύλωσης τα δύο χρόνια.

Η συμφωνία θα αυξήσει τα έσοδα της εταιρείας κατά περίπου 71 εκατομμύρια δολάρια και το EBITDA κατά περίπου 39 εκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε ακόμα:

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Τι θα γίνει με όσους αποκλείστηκαν ή πήραν λιγότερα χρήματα

Κωνσταντίνος Μπουτάρης: Αγωνία για το ιστορικό οινοποιείο στη Σαντορίνη

Θεόδωρος Γεροστεργιούδης: «Η Μασούτης δεν πωλείται – Σχεδιάζει εξαγορές»