Σε μια πρωτοφανή και απεγνωσμένη προσπάθεια να αποφύγουν επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, εμπορικά πλοία που εξακολουθούν να διαπλέουν τη στρατηγική θαλάσσια οδό εκπέμπουν πλέον δημόσια μηνύματα μέσω του συστήματος εντοπισμού AIS (Automatic Identification System), δηλώνοντας την εθνικότητα, τη θρησκεία των πληρωμάτων τους αλλά και την παρουσία ένοπλων φρουρών.
Μηνύματα όπως «Όλο το πλήρωμα μουσουλμάνοι», «Πλήρωμα και διοίκηση από Κίνα» ή «Δεν σχετιζόμαστε με το Ισραήλ» εμφανίζονται πλέον στα στοιχεία πλοίων που είναι ορατά σε όλους μέσω του AIS. Η τακτική αυτή αποτελεί μια προσπάθεια αποτροπής στοχοποίησης από την πολιτοφυλακή των Χούθι της Υεμένης, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει εντείνει τις επιθέσεις της σε πλοία που θεωρεί ότι εξυπηρετούν ισραηλινά ή δυτικά συμφέροντα.
Η κατάσταση στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και ειδικά στο στενό Bab al-Mandab – ένα από τα πιο κρίσιμα θαλάσσια περάσματα παγκοσμίως – έχει επιδεινωθεί ραγδαία. Η σχετική ηρεμία που είχε καταγραφεί τις προηγούμενες εβδομάδες έχει πλέον διακοπεί απότομα, καθώς οι Χούθι, με την υποστήριξη του Ιράν, βύθισαν δύο ελληνόκτητα εμπορικά πλοία την προηγούμενη εβδομάδα.
Ο ηγέτης της πολιτοφυλακής, Αμπντούλ Μαλίκ αλ Χούτι, προειδοποίησε δημόσια ότι καμία εταιρεία που μεταφέρει φορτία σχετιζόμενα με το Ισραήλ δεν θα έχει δικαίωμα διέλευσης από την περιοχή.
Οι επιθέσεις έχουν οδηγήσει σε δραματική αύξηση του κόστους ασφάλισης των πλοίων που από 0,2% της αξίας του πλοίου έχει φθάσει το 1%. Ορισμένοι ασφαλιστικοί πάροχοι έχουν ήδη διακόψει την κάλυψη για ταξίδια στην περιοχή, ενώ τα ασφάλιστρα έχουν υπερδιπλασιαστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθιστώντας τη διέλευση οικονομικά ασύμφορη.
Το αποτέλεσμα είναι η αισθητή μείωση της ναυτιλιακής κίνησης. Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, στις 1 Ιουλίου διαπλέουν την Ερυθρά Θάλασσα 43 εμπορικά πλοία, αριθμός που υποχώρησε στις 35 μόλις εννέα ημέρες αργότερα, στις 10 Ιουλίου.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα απειλεί πλέον όχι μόνο τις ναυτιλιακές εταιρείες και τα πληρώματα, αλλά και την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς από το συγκεκριμένο πέρασμα διέρχεται σημαντικό ποσοστό του διεθνούς εμπορίου πετρελαίου και βασικών εμπορευμάτων.
Διαβάστε ακόμη
Ενέργεια: Οι «κυνηγοί χαλκού» ρημάζουν το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ
Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Νέα εργοστάσια, εξαγορές και… ζημιές (pics)
Πλειστηριασμοί: Η HelioSphera, η «Julia Bergovich» και η επώνυμη βίλα στον Γέρακα (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.