Η εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά του Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία EuroDry Ltd. συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια πλοίων ξηρού φορτίου ανακοίνωσε σήμερα τα αποτελέσματά της για τις περιόδους τριών και εννέα μηνών που έληξαν την 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Κύρια σημεία του τρίτου τριμήνου 2023:

– Συνολικά καθαρά έσοδα για το τρίμηνο ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων.

– Καθαρή ζημία ύψους 0,5 εκατ. δολαρίων ή 0,19 δολάρια ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη.

– Προσαρμοσμένη καθαρή ζημία για το τρίμηνο ύψους $0,7 εκατ. ή, $0,24 ανά μετοχή βασική και απομειωμένη.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 3,1 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 10 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023 κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 12.126 δολάρια ανά ημέρα.

Μέχρι τις 8 Νοεμβρίου 2023 είχε αγοράσει 268.490 μετοχές των κοινών της μετοχών στην ανοικτή αγορά για περίπου 4,0 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 9,7% των επί του παρόντος σε κυκλοφορία μετοχών), στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς μετοχών μας που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022.

– Στις 12 Σεπτεμβρίου 2023 ανακοίνωσε τη συμφωνία μας για την απόκτηση τριών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου Ultramax, το M/V Christos K (πρώην Giants Causeway), ένα πλοίο ξηρού φορτίου χωρητικότητας 63.197dwt που κατασκευάστηκε το 2015, το M/V Maria (ex-Sadlers Wells), ένα πλοίο ξηρού φορτίου χωρητικότητας 63.153 dwt που κατασκευάστηκε επίσης το 2015, και το M/V Yannis Pittas (ex-Galileo), ένα πλοίο ξηρού χύδην φορτίου χωρητικότητας 63.177 dwt που ναυπηγήθηκε το 2014 έναντι συνολικού τιμήματος 65 εκατ. δολ.

Εννεάμηνα 2023 κύρια σημεία:

– Συνολικά καθαρά έσοδα 31,7 εκατ. δολάρια.

– Καθαρές ζημίες ύψους 3,3 εκατ. δολαρίων ή 1,17 δολάρια ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη.

– Προσαρμοσμένη καθαρή ζημία για την περίοδο ήταν $1,6 εκατ. ή $0,57 ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη, πριν από τη μη πραγματοποιηθείσα ζημία επί παραγώγων.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 8,0 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 είχαν στην ιδιοκτησία τους και διαχειρίζονταν κατά μέσο όρο 10,0 πλοία
κερδίζοντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 11.644 δολάρια ανά ημέρα.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023, οι μέσες τιμές των χρονοναυλώσεων για τα μεγέθη των πλοίων και οι σχετικοί δείκτες της Βαλτικής πραγματοποίησαν ένα come-back σημειώνοντας αύξηση άνω του 20% και 75%, αντίστοιχα, μέχρι το τέλος του τριμήνου. Ωστόσο, από ττο τέλος του τρίτου τριμήνου, οι τιμές των ναύλων και των δεικτών διολίσθησαν κατά 5% έως 15% ανάλογα με τον τύπο του ναύλου και το μέγεθος του πλοίου. Οι εξελίξεις αυτές αντικατοπτρίζουν εν μέρει την εποχική ισχύ της αγοράς κατά τη διάρκεια του Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, καθώς και ορισμένους περιορισμούς που επιβλήθηκαν από κλιματικούς λόγους όπως ο περιορισμός της χωρητικότητας της διώρυγας του Παναμά λόγω χαμηλών επιπέδων γλυκού νερού» και συνέχισε:

«Κοιτάζοντας μπροστά, βλέπουμε ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη επηρεάζεται από την προσπάθεια των κύριων κεντρικών τραπεζών να περιορίσουν τον πληθωρισμό. Ταυτόχρονα, οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις (όπως ο πόλεμος Ουκρανίας-Ρωσίας και η σύγκρουση Ισραήλ-Χαμάς) εισάγουν πρόσθετη αβεβαιότητα στις παγκόσμιες αγορές, επηρεάζοντας το θαλάσσιο εμπόριο.

Εν όψει αυτής της μάλλον αβέβαιης εικόνας της ζήτησης κατά τα επόμενα 2-3 χρόνια υπάρχουν λόγοι αισιοδοξίας καθώς η συνεχιζόμενη ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών ως ποσοστό του στόλου και η επίδραση της εφαρμογής των μέτρων για το φαινόμενο του θερμοκηπίου των κανονισμών για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην ικανότητα ορισμένων πλοίων να συνεχίσουν τις εμπορικές συναλλαγές αναμένεται να διατηρήσουν την αύξηση της προσφοράς του στόλου σε χαμηλά επίπεδα.

Με την προϋπόθεση ότι η αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ θα παραμείνει θετική όπως αναμένεται από τους περισσότερους αναλυτές και αποφεύγεται μια παγκόσμια ύφεση, θα περιμέναμε ότι οι τιμές της αγοράς και οι τιμές των πλοίων θα υποστηριχθούν».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις κινήσεις που έγιναν για την ενίσχυση του στόλου της εταιρείας:

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία να επωφεληθούμε από την άμβλυνση των των τιμών των πλοίων που παρατηρήσαμε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για να αυξήσουμε τον στόλο μας με τρία πλοία eco Ultramax.

Είμαστε είμαστε επίσης πολύ ικανοποιημένοι που πετύχαμε αυτή την αύξηση σε συνεργασία με ορισμένα ναυτιλιακά καταξιωμένα Νορβηγούς επενδυτές, οι οποίοι συμμετείχαν στην επένδυση με ποσοστό 39% σε δύο από αυτά.

Αυτός ο τρόπος χρηματοδότησης της αύξησης του στόλου μας είναι μη απομειωτικός για τους μετόχους μας και μας καθιερώνει ως επενδυτικό εταίρο μεταξύ άλλων ιδιωτών επενδυτών. Μας επιτρέπει να επωφεληθούμε από τις προσαυξητικές επενδυτικές ευκαιρίες στην αγορά και να αυξήσουμε τον στόλο μας περισσότερο από ό,τι θα μπορούσαμε διαφορετικά.

Εμείς πιστεύουμε ότι εξυπηρετούμε καλύτερα τους μετόχους μας μέσω ενός συνδυασμού εξαγορών όπως οι παραπάνω και, επίσης, μέσω συνεχίζοντας να επαναγοράζουμε τις μετοχές μας, καθώς διαπραγματεύονται σημαντικά κάτω από το επίπεδο της καθαρής αξίας του ενεργητικού μας».

Ο Τάσος Ασλίδης, Οικονομικός Διευθυντής της EuroDry, σχολίασε: «Συγκρίνοντας τα αποτελέσματά μας για το τρίτο τρίμηνο του 2023 με την ίδια περίοδο του 2022, τα καθαρά μας έσοδα μειώθηκαν κατά περίπου 5,8 δολάρια εκατ. ευρώ, λόγω των χαμηλότερων ισοδύναμων τιμών χρονοναύλωσης που κέρδισαν τα πλοία μας σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2022. Τα ισοδύναμα ποσοστά χρονοναύλωσης για την περίοδο ήταν χαμηλότερα κατά 41% κατά μέσο όρο σε σύγκριση με τα ισοδύναμα ποσοστά χρονοναύλωσης που κέρδισαν τα πλοία μας το τρίτο τρίμηνο του 2022.

Τα λειτουργικά έξοδα, συμπεριλαμβανομένων των αμοιβών διαχείρισης, αυξήθηκαν από 5.893 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε 6.003 δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023. Η αύξηση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο πληθωριστικές αυξήσεις το 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

– Γενικά τα διοικητικά έξοδα ήταν κατά μέσο όρο 677 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, όπως σε σύγκριση με 700 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα για το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και 813 δολάρια ανά πλοίο ανά ανά πλοίο ανά ημέρα για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 σε σύγκριση με 750 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα για την ίδια περίοδο του 2022. Η αύξηση κατά το εννεάμηνο οφείλεται εν μέρει σε προσαρμογές του πληθωρισμού και εν μέρει στον μικρότερο αριθμό πλοίων που εκμεταλλευτήκαμε κατά τους εννέα μήνες του 2023 σε σύγκριση με το 2022.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023 ήταν 3,1 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 9,5 εκατ. δολάρια που επιτεύχθηκε για το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, το ανεξόφλητο χρέος μας (εξαιρουμένων των αναπόσβεστων προμηθειών δανείου) ήταν 75 εκατ. δολάρια, ενώ τα μη δεσμευμένα και δεσμευμένα μετρητά ήταν 34 εκατ. δολάρια.

Κατά την ίδια ημερομηνία, οι προγραμματισμένες αποπληρωμές του χρέους μας, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών balloon κατά τους επόμενους 12 μήνες ανέρχονταν σε περίπου 15,9 εκατ. δολάρια (εξαιρουμένων των αναπόσβεστων προμηθειών δανείου) και όλοι οι όροι του δανείου μας έχουν ικανοποιηθεί».

Διαβάστε ακόμη

«Κόκκινα» δάνεια €90 δισ. σε τράπεζες και funds – Οι αλλαγές στον Εξωδικαστικό και τα αιτήματα των servicers

ΙΝΤΡΑΚΑΤ: Νέα σελίδα για την Άκτωρ και νέα διοίκηση που ενδυναμώνει την θέση της στην αγορά των κατασκευών

WSJ: Εργαζόμενοι που δεν παραιτούνται – Ο νέος «πονοκέφαλος» για τoυς CEOs

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ