Η συνεχή ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τόσο ως εμπορικό όσο και ως λιμάνια homeport για την κρουαζιέρα αλλά και ως επιβατηγό για την ακτοπλοΐα επισημάνθηκε από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο Αθανάσιο Λιάγκο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο – Γενικό Εκτελεστικό Διευθυντή της ΟΛΘ Α.Ε. Franco Nicola Cupolo στη διάρκεια τη Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της ΟΛΘ ΑΕ που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη 23/6/21 το μεσημέρι διαδικτυακά.

Ο ρυθμός για την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι γρήγορος και δεν θα υπάρξουν χρονοκαθυστερήσεις”επεσήμανε αρχικά ο : “Το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων συνολικού ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, είναι η προβλήτα VI που θα ενισχύσει τη θέση της ΟΛΘ ΑΕ ως πύλη της Βοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης. Υπάρχει αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών” και συνέχισε:

“Με τις επενδύσεις που έχουν γίνει σε εξοπλισμό η ΟΛΘ ΑΕ μπορεί πλέον να εξυπηρετεί Ultra Large πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 24.000 “κουτιών. Αυτό δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στη Θεσσαλονίκη ως θαλάσσια πύλη της Νοτιοοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης και έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.”

Με την ολοκλήρωση του έργου της προβλήτας VI, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα τριπλασιάσει την ικανότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, αφού θα φθάσει το 1,7 εκατ. «κουτιά» ετησίως. Με την κίνηση αυτή, εξελίσσεται σε διεθνές λιμάνι των Βαλκανίων.

Ο ΟΛΘ επεκτείνεται σε δημιουργία dry ports, δηλαδή κέντρα logistics σε χώρες των Βαλκανίων. Ήδη έκανε το πρώτο βήμα στη Σόφια της Βουλγαρίας και έπεται συνέχεια στη Σερβία και στη Βόρεια Μακεδονία.
Εγινε μνεία στην προμήθεια δύο νέων, ειδικά σχεδιασμένων, Γερανογεφυρών (Ship To Shore Cranes). Με την απόκτηση του νέου τεχνολογικού εξοπλισμού η ΟΛΘ Α.Ε. θα έχει την δυνατότητα της απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών παρέχοντας αξιόπιστες, σύγχρονες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες.

Η προμήθεια των δύο Γερανογεφυρών (Ship To Shore Cranes), συνολικής αξίας 15.675.000 με μέγιστη ανυψωτική ικανότητα 65 τόνων και 50 τόνων σε διπλή και σε μονή φόρτωση αντίστοιχα, από μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών κατασκευής και παράδοσης λιμενικού εξοπλισμού παγκοσμίως, αποτελεί μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.

Ο νέος εξοπλισμός παρέχει τη δυνατότητα στο λιμάνι να εξυπηρετεί απευθείας πλοία κύριων γραμμών, χωρητικότητας άνω των 10.000 TEUs (New Panamax) και αναμένεται να παραδοθεί σε πλήρη λειτουργική και επιχειρησιακή ετοιμότητα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα εντός του 1ου τριμήνου του 2022.

Επίσης αναφέρθηκαν τα εξής:

– Αυξήθηκε ο χώρος ελεύθερης ζώνης.

-Η ΟΛΘ ΑΕ κατεβαίνει στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Με δεδομένο το αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την Αλεξανδρούπολη πρωτίστως και για την Καβάλα δευτερευόντως, ώστε να αποτρέψει την έλευση επενδυτή που δεν θα ήθελαν ως γείτονα, ο ΟΛΘ εστιάζει στην Ηγουμενίτσα.

– Το λιμάνι διαθέτει μέσα στον χώρο του σιδηροδρομική γραμμή. Υπάρχει σύνδεση με τη Βουλγαρία και έπεται συνέχεια.

– Προχώρησε το θέμα της σύνδεσης ΠΑΘΕ-Εγνατίας οδού με την προβλήτα VI. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι 2 1/2 χρόνια.

-Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξελίσσεται σε homeport για τα κρουαζιερόπλοια. Στις 29/6/2021 είναι προγραμματισμένο το πρώτο call.

Για όλη την τουριστική περίοδο έχουν προγραμματιστεί 14 calls. Στο σημείο αυτό ο Αθανάσιος Λιάγκος αναφέρθηκε στον τίτλο του πρώτου ελληνικού λιμένος, που πιστοποιείται κατά το διεθνές πρότυπο ISO 45001:2018 για τη διαχείριση της υγείας και της ασφάλειας που κατέκτησε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), έπειτα από έλεγχο που διενεργήθηκε από τον ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης Bureau Veritas.

-Στην ακτοπλοΐα έχει δρομολογηθεί πλοίο που ενώνει τη Βόρεια Ελλάδα με τις Σποράδες από 19/6 έως 3/10/2021.
Από την άνοιξη υπάρχει δρομολόγιο/εκτός των μηνών Ιουνιού-Ιουλίου-Αυγούστου/ από Θεσσαλονίκη για τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τον Πειραιά. Το καλοκαίρι το δρομολόγιο ξεκινάει από την Καβάλα.

Επίσης αποφασίστηκε να δοθεί μέρισμα 1,349 του ευρώ ανά μετοχή για την οικονομική χρήση 2020.

Διαβάστε ακόμα:

Χωρίς μνηστήρες το πιο ακριβό «σφυρί» στη Μύκονο

Επίδομα Παιδιού 2021: Ποιοι το χάνουν – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

ΕΦΚΑ: Πώς γίνεται η αναγνώριση των χρόνων ασφάλισης με εξαγορά – Αναλυτικά παραδείγματα