Τη στρατηγική σημασία της διατήρησης και ενίσχυσης της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στη ναυτιλία για την επίλυση των ζητημάτων ενεργειακής ασφάλειας ανέλυσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Product Partners LP, Γεράσιμος Καλογηράτος στη διάρκεια του 26ου Annual Government Roundtable του Economist σε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με θέμα τις «Περιφερειακές Στρατηγικές Συνεργασίες Στην Ενέργεια»

Κατά την τοποθέτησή του, αναφορικά με τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, υπογράμμισε ότι η επιτυχής ενεργειακή απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο, έχει εν μέρει ήδη διασφαλισθεί μέσω του LNG και την δυνατότητα θαλάσσιας μεταφοράς του και των πλωτών υποδομών αεριοποίησης και αποθήκευσης του LNG, σημειώνοντας ότι για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα, οι εισαγωγές LNG από τις ΗΠΑ, ξεπέρασαν τις εισαγωγές από το ρωσικό αέριο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Capital Product Partners, η Ελλάδα πρέπει να επωφεληθεί από τον θαλάσσιο τομέα καθώς «σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν πάνω από το 23% του παγκοσμίου στόλου LNG, είναι μια συνολική επένδυση πάνω από 30 δισ. δολαρίων ενώ το μισό σχεδόν έχει επενδυθεί τα τελευταία 5 έτη. Στον Όμιλο Capital, έχουμε επενδύσει 3,3 δισ. τα τελευταία 4 έτη για τη δημιουργία ενός στόλου 14 νεότευκτων πλοίων που μεταφέρουν LNG. Η ελληνική τεχνογνωσία και οι συνεχείς επενδύσεις μπορούν να μας οδηγήσουν στην επίλυση των ζητημάτων ενεργειακής ασφάλειας που αντιμετωπίζουμε σήμερα».

Αναφερόμενος στα ζητήματα υποδομής που ανακύπτουν, ο κ. Καλογηράτος ανέδειξε την έλλειψη σε δομές εισαγωγής LNG, καθώς η Ευρώπη μέχρι και σήμερα βασιζόταν στην εισαγωγή του ρωσικού αερίου μέσω αγωγών, σημειώνοντας ωστόσο ότι μετά την έναρξη του πολέμου παρατηρείται επιτάχυνση σε νέα έργα υποδομής.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Καλογηράτος τόνισε πως «ο θαλάσσιος κόμβος για τη μεταφορά LNG καθώς και οι υποδομές FSUs και FSRUs θα διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο και θα παράσχουν μια άμεση λύση ενώ τόνισε και ότι οι πλωτές υποδομές όπως και η μεταφορά LNG δίνουν περισσότερη ευελιξία έως ότου δούμε τι γίνεται με την ενεργειακή μετάβαση».

Με την πεποίθηση ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ένας στρατηγικός κλάδος που πρέπει να αναπτυχθεί μέσα από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, την επένδυση σε νέα πλοία και υποδομές υψηλών προδιαγραφών, κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Καλογηράτος εστίασε στην ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των κυβερνήσεων και των ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και την προσέλκυση περισσότερων συμμετοχών σε έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη για την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης αλλά και προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.

Πληθωρισμός: Σπάει «ρεκόρ» τριάντα ετών αλλά ξυπνά φόβους για πενήντα 

HSBC: Ισχυρή ανάπτυξη φέτος στην Ελλάδα στο 6,5%

Bloomberg: Πόσα τρισ. δολάρια έχασαν οι μεγιστάνες του πλανήτη σε έξι μήνες