Η επανεκκίνηση της θαλάσσιας οικονομίας έγινε την περασμένη Δευτέρα με το yachting και τις μαρίνες να βρίσκονται στο επίκεντρο.

Τα σκάφη αναψυχής ξεκινούν τους πλόες συμβάλλοντας στην τόνωση των τοπικών κοινωνιών με το πρωτόκολλο επιβατών επιτρέπει να επιβιβάζονται έως 12 ταξιδιώτες. Αναμένονται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και τα σκάφη από το εξωτερικό, αλλά και οι ξένοι τουρίστες που επιλέγουν αυτόν τον τρόπο διακοπών τον επιλεκτικό σε αντίθεση με τον μαζικό που περνάει κρίση.

Πριν από λίγες ημέρες ο Γιάννης Π. Δράγνης διευθύνων σύμβουλος τoυ Goldenport Group, μίλησε σε τηλε-ημερίδα που διοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών κυρίως για το κομμάτι του ναυτιλιακού Ομίλου που ασχολείται όχι με την ποντοπόρο ναυτιλία, όπου είναι υπερδραστήριος, αλλά με τον θαλάσσιο τουρισμό όπου και εκεί έχει τεράστια δραστηριότητα διεθνώς με τις υπερσύγχρονες θαλαμηγούς που διαχειρίζεται. Είπε μεταξύ άλλων:

«-Ζούσαμε σε νιρβάνα και ο κόσμος είχε ξεχάσει ότι υπάρχουν και δύσκολες εποχές.

–Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως όσο αφορά γιοτ μήκους άνω των 60 μέτρων, πίσω από τις ΗΠΑ και τη Ρωσία και έχει περιθώρια ανάπτυξης.

– Υπάρχουν πολλοί κανόνες που πρέπει να εφαρμοσθούν. Θα πρέπει αν υπάρξει ξεκάθαρο πλαίσιο μέσα στο οποίο να κινηθούν όλοι.

– Οι προκλήσεις είναι μπροστά μας.

– Οι πελάτες θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα για να κάνουν διακοπές με γιοτ γιατί είναι ο πιο ασφαλής τρόπος διακοπών αφού δεν έρχονται σε επαφή με πολύ κόσμο.

– Ο επιλεκτικός τουρισμός και ο μπουτίκ τουρισμός θα βγουν κερδισμένοι από την κρίση.

-Το 45% του παγκόσμιου yachting δραστηριοποιείται στη νότια Ευρώπη

-Έχουν δοθεί πέντε δισεκατομμύρια δολάρια για τη ναυπήγηση νέων γιοτ εκ των οποίων το 70% κατασκευάζεται στην Ευρώπη,

-O τουρισμός συνεισφέρει το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Από την κρίση έχουν επηρεαστεί 1000άδες εργαζόμενοι του ευρύτερου κλάδου».

Το πλήγμα για τον κλάδο του yachting, αλλά και για την ελληνική οικονομία είναι ισχυρό λαμβάνοντας υπόψη ότι τα έσοδα από το yachting αποτελούν το 1,4% του ΑΕΠ. Σε πρώτη φάση ανέρχονται στα 800 εκατ. ευρώ και αν υπολογιστούν και τα έμμεσα το ποσό ανέρχεται στα 1,940 δισ. ευρώ. Προσφέρει δε 25.150 θέσεις εργασίας.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περίπου 400 εταιρείες κάθε νομικής μορφής. Υπάρχουν 6.300 σκάφη υπό ελληνική σημαία.

Η έλλειψη ρευστότητας είναι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες του κλάδου όπως πλοιοκτήτριες, ναυλομεσιτικές, εταιρείες πρακτόρων κ.α.