Η Lomar Shipping αποκόμισε καθαρά κέρδη ύψους 900 εκατ. δολαρίων από την πώληση πλοίων  μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της μεγάλης ανόδου των ναύλων στον τομέα.

Η βρετανική ναυτιλιακή θυγατρική του ομίλου Libra Group που ηγείται από τον κ. Γιώργο Λογοθέτη εισέπραξε περίπου 1,46 δισ. δολάρια από την πώληση πλοίων κατά τη διάρκεια του διετούς ιστορικού ράλι της εκτίναξης αξιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως αναφέρει το Tradewinds.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο του 2022, με την παράδοση τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 1.100-teu στην Contships Management του Νικόλα Πατέρα.

Ο αριθμός των πλοίων που πουλήθηκαν από την Lomar Shipping από το δεύτερο τρίμηνο του 2020 και μετά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της TradeWinds, διαμορφώθηκε στα 49, με το περιθώριο κέρδους να είναι αρκετά υψηλό καθώς η Lomar Shipping είχε διαθέσει περίπου 600 εκατ. δολάρια για την αγορά τους.

Στα κέρδη δεν περιλαμβάνεται ένας σημαντικός αριθμός κερδοφόρων ναυλώσεων που η Lomar σύναψε κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης έκρηξης των ναύλων στην ιστορία της ναυτιλίας.

Οι μαζικά κερδοφόρες πωλήσεις σηματοδότησαν μια απότομη ανατροπή της τύχης για τη Lomar. Δυόμισι χρόνια νωρίτερα, φαινόταν ότι το τεράστιο στοίχημα της εταιρείας στα πλοία εμπορευματοκιβωτίων δεν επρόκειτο να αποδώσει.

Η Lomar πόνταρε πολλά αγοράζοντας περίπου 135 πλοία μεταξύ 2010 και 2020.

Τα περισσότερα ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – περίπου 96 συνολικά – ενώ τα υπόλοιπα ήταν δεξαμενόπλοια, bulkers και πλοία ανοικτής θαλάσσης.

Η οικονομική θέση της Lomar βρισκόταν υπό πίεση λόγω της δεκαετούς κρίσης που αντιμετώπισαν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η εταιρεία έπρεπε να αντέξει εκείνα τα χρόνια υπό τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλό της, Achim Boehme – προσωπικό φίλο του εκτελεστικού προέδρου της Libra, κ. Γιώργου Λογοθέτη.

Ο Boehme απεβίωσε στα μέσα του 2020, πριν οι αγορές εμπορευματοκιβωτίων αρχίσουν την εκπληκτική άνοδό τους. Αλλά ο Γερμανός μάνατζερ – μαζί με τη σημερινή διοίκηση – πιστώνεται ότι βοήθησε τη Lomar να αντιστρέψει την τύχη της.

«Η Lomar αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης κρίσης στην αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο κ. Γιώργος Λογοθέτης.

«Ωστόσο είμαι πολύ περήφανος για την ηγετική ομάδας της Lomar, αρχικά με επικεφαλής τον Achim Boehme και στη συνέχεια τον Nick Georgiou, οι οποίοι κατάφεραν να αντιμετωπίσουν όλες τις δυσκολίες με πίστη, ενότητα και χάρη».

«Και τότε ήρθε η έκρηξη της ανόδου των ναύλων, όπως συμβαίνει πάντα στη ναυτιλία. Και μετά από πολλές δύσκολες στιγμές, βρεθήκαμε με ούριο άνεμο. Γιατί τίποτα πραγματικά πολύτιμο δεν είναι εύκολο σε αυτόν τον κόσμο».

Πράσινο μέλλον

Οι εκποιήσεις πλοίων τα τελευταία δύο χρόνια έχουν διαμορφώσει το στόλο της Lomar σήμερα με περίπου 40 πλοία. Σε αυτά περιλαμβάνονται 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα περισσότερα από τα οποία έχουν ναυλωθεί για μακροπρόθεσμες περιόδους.

Η Lomar στηριζόμενη στα ισχυρά της θεμέλια, προχώρησε σε διαφοροποίηση του στόλου της το 2022.  Τον Οκτώβριο του 2022 η εταιρεία απέκτησε έξι δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων από τη γερμανική Carl Buttner, ενώ νωρίτερα η Lomar απέκτησε τρία bulkers panamax. Η Lomar είχε πουλήσει το στόλο υπεράκτιων πλοίων της και έναν αριθμό bulkers αρκετά χρόνια πριν.

«Η Lomar είναι υπερήφανη για την κληρονομιά της», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ, Nick Georgiou. «Θα συνεχίσουμε να διατηρούμε έναν βασικό στόλο πλοίων, ενώ παράλληλα θα οικοδομήσουμε νέες συνεργασίες με ηγέτες του κλάδου και θα προωθήσουμε την καινοτομία, με τεχνολογίες που βοηθούν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την υποστήριξη ενός πράσινου μέλλοντος».

Η Lomar είναι μία από τις δύο ναυτιλιακές θυγατρικές του ιδιωτικού ομίλου Libra Group, ο οποίος έχει επίσης συμφέροντα στις αερομεταφορές, την ενέργεια, την ακίνητη περιουσία, τη φιλοξενία και τα μέσα ενημέρωσης.

Η Libra ελέγχει επίσης την Americraft Marine, στην οποία ανήκει ναυπηγείο στην Φλόριντα που εξειδικεύεται στην κατασκευή και επισκευή πλοίων που συμμορφώνονται με τον νόμο «Jones Act», και κατασκευάζει έξι πλοία μεταφοράς προσωπικού για την εξυπηρέτηση υπεράκτιων ανεμογεννητριών.

Διαβάστε ακόμη

Σεμίραμις και Αλίκη Παληού: Οι κόρες του Συμεών Παληού χαράζουν τη δική τους ρότα στη Ναυτιλία

Ο εκπρόσωπος της ΝΔ και το Drag Pasok (2), τα χρυσά στρέμματα του Αστέρα και τα sold out διαμερίσματα στο Μαρούσι 

Γιώργος Νίκας: Οι business ενός πλούσιου γόνου που χάνει σε πλειστηριασμό το πατρικό του σπίτι στη Στησιχόρου (pics)