Η εισηγμένη Globus Maritime της οικογένειας Φειδάκη ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματά της για το τρίτο τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2025, παρουσιάζοντας έσοδα $12,6 εκατ. στο Q3 και $30,8 εκατ. στο 9μηνο, ενώ κατέγραψε καθαρά κέρδη $0,7 εκατ. στο τρίμηνο και καθαρές ζημιές $2,6 εκατ. στο σύνολο της περιόδου. Το Adjusted EBITDA ανήλθε σε $5,5 εκατ. για το Q3 και $10,7 εκατ. για το εννεάμηνο, με το Time Charter Equivalent (TCE) να διαμορφώνεται στα $14.702/ημέρα στο τρίμηνο και $11.705/ημέρα στο 9μηνο. Παράλληλα, η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση για δύο νεότευκτα που θα παραδοθούν στο β’ εξάμηνο του 2026 και προχώρησε σε βελτιωτική συμφωνία με υφιστάμενο χρηματοδότη της.
Η εταιρεία καταγράφει σταδιακή βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών, καθώς η αγορά των dry bulk πλοίων εμφανίζει ανοδική πορεία από τα μέσα του 2025. Όπως σημειώνει η διοίκηση, το τρίτο τρίμηνο ξεκίνησε με μέτριους ναύλους αλλά έκλεισε σε σαφώς υψηλότερα επίπεδα, επιτρέποντας στην εταιρεία να αξιοποιήσει το momentum μέσω ευέλικτης ναυλωτικής στρατηγικής. Η θετική τάση συνεχίστηκε και στο τέταρτο τρίμηνο, με τους ναύλους των midsize bulkers να κινούνται πλέον μεταξύ $15.000 και $18.000 την ημέρα.
Σε λειτουργικό επίπεδο, ολοκληρώθηκε η δεξαμενή επισκευής ενός πλοίου, με μια ήπια καθυστέρηση αλλά χωρίς ουσιαστική υπέρβαση κόστους. Η διαδικασία επηρέασε προσωρινά τη διαθεσιμότητα του στόλου, χωρίς όμως να αλλοιώνει τη συνολική αξιολόγηση της περιόδου.
Παράλληλα, η εταιρεία ενισχύει τον στόλο της με δύο νεότευκτα Ultramax υπό κατασκευή στην Ιαπωνία. Τα πλοία, που χαρακτηρίζονται ως ενεργειακά αποδοτικά, αναμένεται να δοθούν σε charterers με ιδιαίτερα ευνοϊκές προοπτικές. Η Globus ολοκλήρωσε συμφωνίες χρηματοδότησης με ιαπωνικά ιδρύματα για τα δύο πλοία, εξασφαλίζοντας – όπως αναφέρει η διοίκηση – όρους που κρίνει ελκυστικούς.
Επιπλέον, επαναδιαπραγματεύθηκε υφιστάμενη πιστωτική γραμμή, πετυχαίνοντας μειωμένο margin και παράταση διάρκειας, εξέλιξη που αξιολογείται θετικά από την αγορά καθώς μειώνει το χρηματοοικονομικό κόστος και ενισχύει τη ρευστότητα.
Η εικόνα της αγοράς dry bulk εμφανίζεται ενθαρρυντική. Ορισμένες διαδρομές παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση, ενώ τα επίπεδα ναύλων στα midsize vessels δημιουργούν αισιοδοξία για το 2026 — έτος κατά το οποίο η Globus θα διαθέτει το σύνολο του στόλου της πλήρως παραδοτέο.
Όπως καταλήγει η διοίκηση, στόχος παραμένει η παραγωγή σταθερών ταμειακών ροών και η δημιουργία αξίας για τους μετόχους, με το τρέχον περιβάλλον να επιτρέπει συγκρατημένη αλλά σαφή αισιοδοξία.
Διαβάστε ακόμη
Νέο ρεκόρ για τον χαλκό εν μέσω φόβων για ελλείψεις – Στα 11.246,50 δολάρια
Airbus: Τροποποιήθηκε το λογισμικό των περισσότερων αεροσκαφών – Τι ανακοίνωσε η εταιρεία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.