Στη Σαγκάη, ο Όμιλος Γκριμάλντι παρέλαβε πρόσφατα τη Grande Auckland, τη δεύτερη από τις επτά νέες μονάδες PCTC (Pure Car & Truck Carrier) που κατασκευάστηκαν από τα ναυπηγεία SWS και CSTC, μέλη της China State Shipbuilding Corporation Limited (CSSC).
Το Grande Auckland, με μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και χωρητικότητα περίπου 77.500 τόνων, έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά οχημάτων — αυτοκινήτων, SUV, φορτηγών και ηλεκτρικών οχημάτων — αλλά και άλλων φορτίων rotabile, όπως βαρέα οχήματα και μηχανήματα, με μέγιστο βάρος ανά φορτίο έως 250 τόνους και ύψος έως 6,5 μέτρα. Η συνολική του χωρητικότητα φτάνει τις 9.241 μονάδες CEU (Car Equivalent Unit) και διαθέτει τέσσερα καταστρώματα για μεγάλες και βαριές μεταφορές.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με τον καινοτόμο ηλεκτρονικό κινητήρα MAN B&W 7S60 ME-C10.6-HPSCR TIER II–TIER III, ο οποίος συνδυάζει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με συμμόρφωση στις πλέον αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές για εκπομπές CO₂, NOx και SOx. Σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς PCTC του ομίλου, το Grande Auckland μειώνει έως και 50% τις εκπομπές CO₂ ανά μεταφερόμενη μονάδα φορτίου.
Το πλοίο έχει λάβει την πιστοποίηση Ammonia Ready από τον RINA (Registro Italiano Navale), που σημαίνει ότι στο μέλλον μπορεί να μετατραπεί για χρήση αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου μηδενικών εκπομπών, ενώ είναι επίσης έτοιμο για cold ironing, δηλαδή τροφοδοσία με ηλεκτρική ενέργεια από τη στεριά κατά την παραμονή στο λιμάνι, μειώνοντας τη χρήση συμβατικών καυσίμων.
Το όνομα της νέας μονάδας αποτελεί φόρο τιμής στην πόλη του Όκλαντ στη Νέα Ζηλανδία, όπου από το 2023 οι ναυτιλιακές γραμμές του ομίλου Γκριμάλντι πραγματοποιούν τακτικές μηνιαίες αφίξεις από την Ευρώπη.
Το Grande Auckland θα εκτελέσει το πρώτο ταξίδι της στη γραμμή Ασίας – Ευρώπης μέσα στο 2025, ξεκινώντας από Σαγκάη και Lianyungang, μεταφέροντας 4.900 αυτοκίνητα και 3.300 μέτρα γραμμικής χωρητικότητας φορτίου rotabile (λεωφορεία, φορτηγά, εκσκαφείς, ρυμουλκούμενα). Στη συνέχεια θα σταματήσει σε Agadir και Tanger Med (Μαρόκο), Vigo (Ισπανία), Αντβέρπη (Βέλγιο) και Southampton (Ηνωμένο Βασίλειο), προτού επιστρέψει στην Ασία με ενδιάμεσες στάσεις στη La Réunion, Yokohama, Toyohashi και Masan.
Στο ενεργό χαρτοφυλάκιο παραγγελιών του Ομίλου Grimaldi περιλαμβάνονται ακόμα 14 πλοία PCTC Ammonia Ready, προγραμματισμένα για παράδοση μεταξύ 2025 και 2027, τα οποία θα ενισχύσουν περαιτέρω τις ναυτιλιακές συνδέσεις με την Ασία και θα σηματοδοτήσουν την περαιτέρω οικολογική αναβάθμιση του στόλου.
Διαβάστε ακόμη
Βελούδινο «διαζύγιο» Άκτωρ – Prodea για το deal των 39 ακινήτων
Υπουργείο Εργασίας: Άλμα 48% στις αποδοχές των εργαζομένων από υπερωρίες και υπερεργασία
Αυξάνονται οι τιμές του πετρελαίου μετά την επίθεση του Ισραήλ στη Ντόχα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.