search icon

Ναυτιλία

Οι ναυτικοί πράκτορες ζητούν την πλήρη απελευθέρωση της δραστηριότητας yachts και megayachts υπό ξένη σημαία

Η ΕΝΕΠΕ όχι μόνο στηρίζει το νομοσχέδιο αλλά διαμαρτύρεται γιατί η ελεύθερη διακίνηση και επαγγελματική δράση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία είναι μόνο για 21 ημέρες

First-powerboat-developed-by-Aston-Martin-and-Quintessence-Yachts-showcased-at-Milan-Design-Week-2016

Η εξαιτίας της πανδημίας απελευθέρωση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία, οδήγησε στον κατάπλου χιλιάδων τέτοιων πλοίων, πάνω από 1.000 σκάφη ανά μήνα, με βάση τα επίσημα στοιχεία κατάπλου – απόπλου των αρμοδίων κατά τόπους Λιμενικών Αρχών.

Υπέρ της κατάργησης του νόμου περί «καμποτάζ» που απαγόρευε την επιβίβαση επιβατών από ελληνικούς λιμένες στα πλοία με σημαία τρίτης χώρας στέκεται η Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νήσων (ΕΝ.Π.Ε.) με αφορμή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τίτλο «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».

Η ΕΝΕΠΕ όχι μόνο στηρίζει το νομοσχέδιο αλλά διαμαρτύρεται γιατί η ελεύθερη διακίνηση και επαγγελματική δράση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία είναι μόνο για 21 ημέρες.

Για όσους υποστηρίζουν ότι άνοιγμα θα πλήξει τα υπό ελληνική σημαία σκάφη η ΕΝΕΠ απανταέι ότι το 2021 “ο φρενήρης ρυθμός προσέγγισης τέτοιων πλοίων υπό ξένη σημαία, όχι μόνο δεν μείωσε τους ναύλους των αντίστοιχων υπό Ελληνική Σημαία πλοίων αναψυχής, αλλά τουναντίον, εκτίναξε τους ναύλους αυτών, διότι συμπαρασύρθηκαν από τους ναύλους των υπό ξένη σημαία πλοίων”. Επίσης υπολογίζει ότι άμεσα συνάλλαγμα για κάθε εβδομάδα που έφεραν στην Ελλάδα τα 1.000 υπό ξένη σημαία yachts ανήλθε στα 46.000.000 ευρώ.

Αναλυτικά σε ανακοίνωσή της επισημάινει:

Το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και προσωπικά ο ίδιος ο Υπουργός τόλμησαν και κατήργησαν στο νομοσχέδιο του προαναφερόμενου Υπουργείου, που αναρτήθηκε από την 07-01-2022 και για 15 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση τον περιβόητο αναχρονιστικό νόμο περί «καμποτάζ» που απαγόρευε την επιβίβαση επιβατών από ελληνικούς λιμένες στα πλοία με σημαία τρίτης χώρας.

Βήμα που αναμφισβήτητα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως περίτρανα απέδειξε η προηγούμενη χρονιά που βιώσαμε με τη ραγδαία αύξηση του Α.Ε.Π. της χώρας μας και την πληρότητα 100% που είχαν σχεδόν όλα τα νησιά μας μέχρι το μήνα Νοέμβριο!!!

Δυστυχώς όμως στο άρθρο 8 παραγρ. 2β του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου τέθηκε περιορισμός 21 μόλις ημερών στην ελεύθερη διακίνηση και επαγγελματική δράση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία στη χώρα μας!!!

Η εξαιτίας της πανδημίας απελευθέρωση των yachts και megayachts υπό ξένη σημαία, οδήγησε στον κατάπλου χιλιάδων τέτοιων πλοίων, πάνω από 1.000 σκάφη ανά μήνα, με βάση τα επίσημα στοιχεία κατάπλου – απόπλου των αρμοδίων κατά τόπους Λιμενικών Αρχών.

Τονίζουμε τη σημασία που έχει για τα νησιά σας, αλλά και τη χώρα γενικότερα η παρουσία των προαναφερόμενων σκαφών θέτοντας ένα απλό παράδειγμα: Ένα yacht μήκους 40 έως 50 μέτρων από τα μικρότερα της κατηγορίας το οποίο για τα συνήθη ναύλα που είναι πχ μια εβδομάδα κρουαζιέρας στις Κυκλάδες, μόνο για τα απαραίτητα του ταξιδιού χρειάζεται: από 15.000 έως 20.000 λίτρα πετρέλαιο = 31.000 ευρώ και τουλάχιστον 10.000 με 15.000 ευρώ εφόδια-τρόφιμα. Το ελάχιστο άμεσο συνάλλαγμα την εβδομάδα, πετρέλαιο 31.000 + εφόδια 15.000 χ 1.000 yachts = 46.000.000 ευρώ.

Σε αυτά αν προσθέσουμε τέλη ελλιμενισμού, ηλεκτρικό ρεύμα, κατανάλωση ύδατος, παραμονή πελατών σε ξενοδοχεία, αφίξεις – αναχωρήσεις από αεροδρόμια, επισκέψεις σε εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, μουσεία, συντήρηση πλοίων από ειδικούς τεχνικούς, μηχανικούς, ηλεκτρολόγους, ψυκτικούς, ναυτικοί πράκτορες κλπ., τότε με μία πρόχειρη ματιά στις αφίξεις ξένων θαλαμηγών στη χώρα από τις 16 Μαΐου εύκολα καταλαβαίνουμε όλοι από που προέκυψε το άλμα-έκπληξη του φετινού ΑΕΠ.

Το πρόσχημα – επιχείρημα που αναμασούν κάποιοι συγκεκριμένοι κύκλοι και «παράγοντες» του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας είναι πώς η άρση του καμποτάζ γίνεται εις βάρος της ανάπτυξης των τα κατά πολύ λιγότερων στον αριθμό, θαλαμηγών πλοίων υπό Ελληνική σημαία. Αυτό το αφήγημά τους όμως πέρυσι κατέρρευσε και τούτο διότι, ο φρενήρης ρυθμός προσέγγισης τέτοιων πλοίων υπό ξένη σημαία, όχι μόνο δεν μείωσε τους ναύλους των αντίστοιχων υπό Ελληνική Σημαία πλοίων αναψυχής, αλλά τουναντίον, εκτίναξε τους ναύλους αυτών, διότι συμπαρασύρθηκαν από τους ναύλους των υπό ξένη σημαία πλοίων.

Η εξαιτίας της πανδημίας περσινή απελευθέρωση των yachts μας έδειξε το δρόμο για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και θα είναι πραγματικά κρίμα για τα νησιά μας αλλά και για την Ελλάδα γενικότερα να απωλέσουμε έσοδα από την επερχόμενη τουριστική περίοδο με την καθιέρωση του περιορισμού των 21 ημερών δραστηριοποίησης των πλοίων αυτών που προβλέπει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.

Διαβάστε ακόμη

Eurogroup: Δημοσιονομικό πλαίσιο και τραπεζική ένωση – Επίσημη πρώτη του «σκληρού» Κρίστιαν Λίντνερ

ΕΝΦΙΑ: Νέοι συντελεστές και εκπτώσεις παρά τις αυξήσεις αντικειμενικών

Κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως η Αθήνα εκτός 10άδας όμως των μεγάλων clusters

Exit mobile version