Η Κίνα συνεχίζει να αυξάνει τις εισαγωγές πετρελαίου, φτάνοντας φέτος τα 362,2 εκατ. τόνους, αποκλείοντας χώρες υπό διεθνείς κυρώσεις όπως η Βενεζουέλα, η Ρωσία και το Ιράν. Όπως σημειώνουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers, «η ανθεκτική βιομηχανική δραστηριότητα και τα ισχυρά περιθώρια διύλισης στηρίζουν τη συνεχιζόμενη ζήτηση της Κίνας για αργό».
Η Σαουδική Αραβία παραμένει ο μεγαλύτερος προμηθευτής, με μερίδιο 16,6% των εισαγωγών, ακολουθούμενη από το Ιράκ (13,9%) και τη Βραζιλία (9,8%). Ο οίκος τονίζει ότι «η διαφοροποίηση των προμηθευτών δείχνει τη στρατηγική προσπάθεια της Κίνας να ισορροπήσει μεταξύ Μέσης Ανατολής και αναδυόμενων παραγωγών στη Λατινική Αμερική».
Στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, τα VLCC παραμένουν κυρίαρχα, μεταφέροντας το 91% των συνολικών ποσοτήτων, ενώ τα Aframax και Suezmax αντιστοιχούν στο 6,1% και 2,2% αντίστοιχα. «Η μικρή αλλαγή στην κατανομή των πλοίων υποδηλώνει σταθερές εμπορικές διαδρομές και προτιμήσεις ναύλωσης, επιβεβαιώνοντας τη μακροπρόθεσμη δέσμευση της Κίνας σε ασφαλείς αλυσίδες τροφοδοσίας μέσω μεγάλης χωρητικότητας», σχολιάζουν οι αναλυτές του Xclusiv.
Ένα νέο στοιχείο που επηρεάζει την αγορά είναι η ανακοίνωση της Κίνας για επιβολή λιμενικών τελών σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον οίκο, «η αγορά δεξαμενόπλοιων είναι η πιο εκτεθειμένη, δεδομένου ότι περίπου το 12% του παγκόσμιου στόλου ανήκει σε εταιρείες εισηγμένες στις ΗΠΑ». Παρά την εξαίρεση των κινεζικής κατασκευής πλοίων που ανήκουν σε αμερικανικές εταιρείες, τα φορτία που θα μπορούσαν να επηρεαστούν παραμένουν σημαντικά: 10,6% των VLCC, 16,3% των Suezmax και 6,5% των Aframax ενδέχεται να αντιμετωπίσουν το νέο κόστος.
Οι αναλυτές του Xclusiv εξηγούν ότι «η επιβολή των τελών θα μπορούσε να αποθαρρύνει πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ από την επίσκεψη σε κινεζικούς λιμένες, προκαλώντας αναπροσαρμογή των δρομολογίων, αύξηση των αποστάσεων και μεταβλητότητα στα ναύλα». Πρόκειται για ένα ξεκάθαρο δείγμα της στρατηγικής χρήσης της ναυτιλιακής ρύθμισης από την Κίνα για διεθνείς εμπορικές σχέσεις.
Συνολικά, η κινεζική αγορά πετρελαίου παραμένει δυνατή, αλλά οι νέες πολιτικές δείχνουν ότι οι ναυτιλιακές ροές και τα ναύλα ενδέχεται να υποστούν σημαντικές αλλαγές τους επόμενους μήνες.
Διαβάστε ακόμη
Παλιά ακίνητα, υψηλές τιμές και χαμηλή απορρόφηση στην αγορά κατοικίας (πίνακας)
Coca-Cola HBC: Πώς θα «χτιστεί» η ανάπτυξη στην Αφρική με όχημα το mega deal των 2,6 δισ.
Κινεζική σφήνα για τη «Λάρισα Θερμοηλεκτρική» ύψους 600 εκατ. – Στον πάγο η επιλογή αναδόχου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
