search icon

Ναυτιλία

Οι κολοσσοί της κρουαζιέρας, Royal Caribbean και MSC και τα σχέδιά τους για την Ελλάδα

Η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φτάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατ. ευρώ το 2019

H Ελλάδα αποτελεί κομβική περιοχή στα σχέδια των εταιρειών της παγκόσμιας κρουαζιέρας.

Εντάσσουν τη χώρα στα δρομολόγια τους αλλά το σημαντικότερο είναι ότι επιλέγουν για κάποια από τα κρουαζιερόπλοια τους, ελληνικά λιμάνια για home porting, δηλαδή ως λιμάνι εκκίνησης.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας-CLIA, η Ελλάδα, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, αναμένεται να καταγράψει αύξηση του οικονομικού οφέλους από τον κλάδο, με τον Πειραιά – το κορυφαίο λιμάνι της χώρας.

Προβλέπεται ότι ο τζίρος θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο επιβάτες το 2023. Το 2021, η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φτάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατ. ευρώ το 2019.

Ο κλάδος υποστήριξε 315.000 θέσεις στην Ευρώπη, με τις 15.100 από αυτές να βρίσκονται στην Ελλάδα.

Στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες, βρέθηκαν δύο κορυφαία στελέχη του κλάδου. Ο Αλεσάντρο Καρόλο, Διευθυντής στο τμήμα κυβερνητικών υποθέσεων του ομίλου κολοσσού, Royal Caribbean Group και ο εκτελεστικός διευθυντή της MSC Cruises, Άντζελο Καπούρο, οι οποίοι μίλησαν για τα σχέδια των εταιρειών τους τόσο σε ό,τι αφορά την Ελλάδα όσο και γενικότερα.

MSC Cruises

Πρώτος έκανε δημόσια εμφάνιση ο Άντζελο Καπούρο με αφορμή τον πρώτο για το 2023 κατάπλου του κρουαζιερόπλοιου ‘MSC Musica‘ στο λιμάνι του Πειραιά.

«Η Ελλάδα είναι βασικό κομμάτι στον σχεδιασμό της εταιρείας στην Ανατολική Μεσόγειο. Πέρσι ξεκινήσαμε το homeporting με το “MSC Lyrica” και φέτος επανερχόμαστε με μεγαλύτερο πλοίο, το ‘MSC Musica’. Για εμάς ο Πειραιάς είναι το πιο σημαντικό λιμάνι επιβίβασης τουριστών-homeporting» ανέφερε και συνέχισε:

«Ο Πειραιάς είναι η πύλη για άλλα δρομολόγια στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και Μεσόγειο. Είναι το κατάλληλο λιμάνι για να μπορεί να υποδέχεται μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Από εδώ μπορείς να επεκτείνεις τα δρομολόγιά σου στην Ανατολική Μεσόγειο προσεγγίζοντας και νέους προορισμούς. Είναι ο μόνος τρόπος να συνδέσεις την Ελλάδα με την Κύπρο, το Ισραήλ και την Τουρκία μέσα σε επτά βράδια. Είχαμε σχεδιάσει να κάνουμε homeporting στον Πειραιά πριν από την πανδημία. Δεν ήταν μια αντίδραση στα αδιέξοδα που προκάλεσε η πανδημία. Ήταν προσχεδιασμένο. Και φέτος επανήλθαμε με μεγαλύτερο πλοίο από το ‘MSC Lyrica’. Και δεν θα τελειώσει εδώ».

Όπως τόνισε μιλώντας σε δημοσιογράφους τους οποίουs υποδέχτηκε πάνω στο ‘MSC Musica’ τόνισε ότι η MSC έχει και άλλα πλοία που θα πιάνουν ελληνικά λιμάνια με λιμάνια-αφετηρίες στην Ιταλία, όπως το «MSC Sinfonia», το οποίο θα επισκεφθεί τον Πειραιά 20 φορές κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, με ταξίδια μεταξύ Ελλάδας, Κροατίας και Ιταλίας. Επίσης, άλλα πέντε πλοία του στόλου της εταιρείας (τα «MSC Armonia», «MSC Lirica», «MSC Splendida», «MSC Opera» και «MSC Divina») θα επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά Κρήτη, Ρόδο, Κεφαλονιά, Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα και Ζάκυνθο καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Τέλος, το «MSC Poesia» θα επισκεφθεί τον Πειραιά το προσεχές φθινόπωρο.

Επίσης, αποκάλυψε ότι η MSC μελετά την προοπτική να χρησιμοποιήσει και άλλο ελληνικό λιμάνι πλην του Πειραιά ως βάση (home port).

«Η Θεσσαλονίκη είναι μια ευκαιρία με προοπτική την οποία εξετάζουμε. Κοιτάμε να βρούμε εναλλακτικά δρομολόγια. Υπάρχουν προοπτικές, αλλά πρέπει να σταθμίσουμε την κατάσταση».

Royal Caribbean

Την περασμένη εβδομάδα στην Κέρκυρα, στη διάρκεια της 62ης Γενικής Συνέλευσης της MedCruise η οποία είναι η μεγαλύτερη ένωση λιμένων κρουαζιέρας και εκπροσωπεί πάνω από 150 λιμάνια από 22 χώρες εντός και εκτός ΕΕ, το “παρών” έδωσε ο Αλεσάντρο Καρόλο, Διευθυντής στο τμήμα κυβερνητικών υποθέσεων του ομίλου κολοσσού, Royal Caribbean Group, που έχει υπό την ομπρέλα του τρεις αμερικανικών συμφερόντων εταιρείες. Την Silver Sea, την Celebrity και την Royal Caribbean International.

Είπε: «Προκειμένου να επισκεφθούμε όλα τα ελληνικά νησιά, δεν μπορούν τα πλοία μας να εκκινούν πάντα από την Τσιβιταβέκια (Ρώμη ) ή τη Ραβέννα (Βενετία). Χρειαζόμαστε πιο κοντινά λιμάνια. Το ένα είναι ο Πειραιάς και το άλλο μπορεί να είναι η Κέρκυρα όπως και η Θεσσαλονίκη την οποία επισκέφθηκα πρόσφατα. Η Θεσσαλονίκη είναι πανέμορφη και ταιριάζει σε μικρότερους όμως μεγέθους κρουαζιερόπλοια. Από την άλλη πλευρά, το λιμάνι της Κέρκυρας μπορεί να υποδεχτεί μεγαλύτερα πλοία αν δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές».

Στη συνέχεια αποκάλυψε ότι ο όμιλος κάνει σκέψεις για να χρησιμοποιήσει το λιμάνι της Κέρκυρας ως home port.

Τα ελληνικά λιμάνια έχουν πει δυναμικά στην κρουαζιέρα και ο κατάλογος με αυτά μεγαλώνει.

Διαβάστε ακόμα

Σε συμπληγάδες η παγκόσμια ενεργειακή αγορά – Kρίσιμη συνεδρίαση του ΟΠΕΚ+ (γράφημα)

Φορολογική δήλωση: Πώς ξεκλειδώνουν εκπτώσεις φόρου έως και 2.200 ευρώ

«Τσουνάμι» πλειστηριασμών σε «επώνυμα» ακίνητα – Ποιοι βρίσκονται αντιμέτωποι με το «σφυρί» (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version