Η Maersk ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στις υπηρεσίες της γραμμής TP7 Transpacific, καθώς δύο πλοία της με αμερικανική σημαία δεν θα προσεγγίζουν πλέον το κινεζικό λιμάνι του Ningbo. Η απόφαση ελήφθη μετά την εφαρμογή των νέων κινεζικών “Special Port Fees” που επιβάλλονται αποκλειστικά σε πλοία αμερικανικής ιδιοκτησίας, διαχείρισης ή σημαίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας προς τους πελάτες της, το πλοίο Potomac Express θα σταματήσει τις προσεγγίσεις στο Ningbo και θα κάνει πλέον στάση στη Νότια Κορέα πριν επιστρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Τα φορτία με προορισμό το Ningbo θα εκφορτώνονται στο λιμάνι του Busan, όπου θα μεταφορτώνονται σε άλλα πλοία του δικτύου της Maersk. Αντίστοιχα, τα εξαγωγικά φορτία του Ningbo προς τις ΗΠΑ θα φορτώνονται στο Maersk Luz και θα συνδέονται με το Potomac Express στο λιμάνι του Kwangyang στις 24 Οκτωβρίου.
Παρόμοια μέτρα εφαρμόζονται και για το δεύτερο πλοίο με αμερικανική σημαία, το Maersk Kinloss, το οποίο επίσης δεν θα προσεγγίζει πλέον το Ningbo. Η Maersk ανακοίνωσε ότι το πλοίο θα εκφορτώνει τα κινεζικά φορτία του σε νοτιοκορεατικό λιμάνι, από όπου θα μεταφέρονται στο Ningbo μέσω άλλων πλοίων του δικτύου της. Όπως ανέφερε η εταιρεία, «οι εξαγωγές από ή μέσω Ningbo προς τις Ηνωμένες Πολιτείες θα φορτώνονται σε πλοίο-σάτερ, του οποίου το όνομα θα ανακοινωθεί σύντομα, και θα μεταφορτώνονται στη Νότια Κορέα».
Η Κίνα ανακοίνωσε το “Special Port Fee” στις 10 Οκτωβρίου, και το μέτρο τέθηκε σε ισχύ μόλις τέσσερις ημέρες αργότερα, στις 14 Οκτωβρίου. Η ξαφνική εφαρμογή του αιφνιδίασε τη Maersk, καθώς τα Potomac Express και Maersk Kinloss βρίσκονταν ήδη καθ’ οδόν από τις ΗΠΑ προς την Κίνα.
Η εταιρεία βρέθηκε έτσι αντιμέτωπη με δύο επιλογές: είτε να καταβάλει επιπλέον τέλος RMB 400 (περίπου 56 δολάρια) ανά καθαρό τόνο για κάθε πλοίο που θα προσέγγιζε το Ningbo, είτε να παρακάμψει την Κίνα και να ανακατευθύνει τα φορτία μέσω τρίτης χώρας, δηλαδή της Νότιας Κορέας.
Η απόφαση αυτή της Maersk αναδεικνύει τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Κίνας, καθώς και τις επιπτώσεις των νέων ρυθμιστικών και γεωπολιτικών κινήσεων στην ομαλή ροή των θαλάσσιων μεταφορών στον Ειρηνικό.
Διαβάστε ακόμη
Τρεις μήνες αναμονή για σύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο – Πόσο κοστίζει στις επιχειρήσεις
Νυχάδικα παντού – Γιατί οι Ελληνίδες δεν σταματούν ποτέ το μανικιούρ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.