Ενώ η ελληνική ακτοπλοΐα δίνει τον δικό της αγώνα για μία ακόμη χρονιά, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα της XRTC για τις ανεξάρτητες εταιρείες του κλάδου, πέρα δηλαδή των Ομίλων Attica-ΑΝΕΚ-Grimaldi

SEAJETS

Η Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία με στόλο 17 πλοίων (15 ταχύπλοα και 2 συμβατικά). Διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων στο Αιγαίο και εξυπηρετεί 33 νησιά στις Κυκλάδες με σύνδεση από Πειραιά, Λαύριο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη με συνολική χωρητικότητα 20.000 επιβατών και 3.500 αυτοκινήτων.

Κάθε χρόνο προσαρμόζει τα δρομολόγιά της και προσθέτει νέα κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου όταν αυτό απαιτείται. Απολαμβάνει τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα των ταχυπλόων που δραστηριοποιούνται μόνο την υψηλή περίοδο. Τα συμβατικά της πλοία για το 2021 όπως και το 2020, έχουν δρομολογηθεί το μεν Aqua Blue στην γραμμή από Λαύριο για Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο Καβάλα ενώ το Aqua Jewel στην γραμμή από Πειραιά για Κύθηρα, Αντικύθηρα, Γύθειο, Κίσσαμος. Οι νέες γραμμές που έχει δρομολογήσει τα πλοία της για το 2021 είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη- Σποράδες- Εύβοια, η γραμμή Σητεία Δωδεκάνησα και η γραμμή Ρέθυμνο- Θήρα.
Τον Απρίλιο του 2021 η Seajets αγόρασε τέσσερα πλοία από την Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου, τα τρία ταχύπλοα Superrunner, Super Speed & Super Cat καθώς και το συμβατικό SuperFerry II που θα παραδοθεί το φθινόπωρο 2021 ενώ αγόρασε και το ALSALMY 4 (πρώην ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ) το οποίο επιστρέφει στην Ελλάδα από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και θα ονομαστεί Aqua Myth. Άλλο ένα πλοίο για το στόλο της εταιρίας είναι το «Azores Express» το οποίο θα μετονομαστεί Aqua Star. Με αυτές τις κινήσεις της ενισχύεται ακόμα περισσότερο η θέση της εταιρίας στο Αιγαίο και διευρύνει το στόλο της και σε συμβατικά πλοία.

Οι δραστηριότητες του ομίλου επεκτείνονται και σε άλλες αγορές. Πιο συγκεκριμένα, προχώρησε στο 2020/2021 στην εξαγορά 7 κρουαζιερόπλοιων, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές εφόσον η κρουαζιέρα βρέθηκε στο ναδίρ, με όλα τα πλοία δεμένα, εξαιτίας της πανδημίας. Πρόκειται για τα εξής πλοία που αγοράστηκαν από τις Carnival και Royal Caribbean Cruises:

  • Oceana ναυπηγήσεως 2000
  • Veendam ναυπηγήσεως 1996
  • Maasdam ναυπηγήσεως 1993
  • Pacific Aria ναυπηγήσεως το 1994
  • Majesty of the Seas, ναυπηγήσεως 1992

Τα υπόλοιπα δύο, το «Columbus», κατασκευής 1989 και το «Magellan» ναυπηγημένο το 1985 τα οποία ανήκαν στην βρετανικών συμφερόντων με έδρα στην Ελλάδα Cruise & Maritime Voyages η οποία κατέρρευσε τον περασμένο Ιούλιο τα απέκτησε μέσω δημοπρασίας. Τα πλοία ήδη έχουν πουληθεί για scrap από τον όμιλο.

GOLDEN STAR FERRIES

Η Golden Star Ferries, ξεκίνησε την ενασχόληση με την ακτοπλοΐα το 2011. Είναι συμφερόντων των Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου οι οποίοι τις τελευταίες 10ετίες δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία. Ξεκινώντας σαν ναυτικοί, κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’90 τα δύο αδέλφια ιδρύουν τη ναυτιλιακή Bright Maritime και σήμερα ελέγχουν ένα στόλο επτά φορτηγών πλοίων.

Το 2020 ο στόλος της αποτελείτο από 6 πλοία, 2 συμβατικά και 4 ταχύπλοα. Σήμερα ύστερα από την αγορά των 4 τεσσάρων πλοίων της από την Seajet, δραστηριοποιείται με 3 πλοία, τα συμβατικά SuperFerry, Superferry II και το ταχύπλοο Superexpress. To SuperFerry II θα παραδοθεί στη Seajets το φθινόπωρο. Τα πλοία εκτελούν σήμερα δρομολόγια από Ραφήνα για Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο Νάξο, Ίο και Θήρα.

FAST FERRIES

H Fast Ferries ιδρύθηκε από τους Παναγιώτη και Γιάννη Παναγιωτάκη και δραστηριοποιείται σήμερα με 3 συμβατικά πλοία και ένα ταχύπλοο ( Fast Ferries Andros, Θεολόγος Π, Αικατερίνη Π και Thunder). Η εταιρία παρέχει ακτοπλοϊκές υπηρεσίες από το 1989, αρχικά στις γραμμές Hγουμενίτσας- Kέρκυρας και Hγουμενίτσας-Παξών-Kέρκυρας, ενώ από το 2007 στρέφεται στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος- Τήνος- Μύκονος. Από το 2018 στην γραμμή προστίθεται και η Νάξος. Το 2021 ενώ παραμένει στην γραμμή της Ραφήνας για Άνδρο- Τήνο – Μύκονο- Νάξο προστίθεται και το Κουφονήσι, και δρομολογεί για πρώτη φορά το Thunder από Πειραιά στη γραμμή Πειραιά, Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Νάξο καθημερινά.
Με αυτές τις κινήσεις η εταιρεία προσδοκά να διατηρήσει και να ενισχύσει την παρουσία της στο Αιγαίο.

ZANTE FERRIES (ΑΝΜΕΖ ΑΕ)

Η Zante Ferries ιδρύθηκε το 1991 στη Ζάκυνθο. Στην αρχή από την αντίδραση στο τότε μονοπώλιο και την ανάγκη των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων να εξυπηρετήσουν τις εργασίες τους και τους Ζακυνθινούς επαγγελματίες.

Το 1991 αγόρασε το πρώτο πλοίο της το “Άγιος Διονύσιος” το οποίο μετέφερε μόνο φορτηγά αυτοκίνητα και μπήκε στην ακτοπλοϊκή γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου. Η εταιρία το 2002 προχώρησε στην αγορά του Ε/Γ-Ο/Γ «Ανδρέας Κάλβος» και το 2007 στην αγορά του Ε/Γ-Ο/Γ «Αδαμάντιος Κοραής», που δρομολογήθηκε το 2008 στις Δυτικές Κυκλάδες έως την Σαντορίνη. Το 2018 η εταιρία πούλησε το «Ανδρέας Κάλβος» στην Kefalonia Lines αποχωρώντας από την γραμμή Κυλλήνης -Ζακύνθου και παραμένοντας μόνο στην γραμμή Πειραιά – Κυκλάδων. Ο στόλος της απαρτίζεται από δύο συμβατικά πλοία το «Διονύσιος Σολωμός» και το «Αδαμάντιος Κοραής».

Είναι η μόνη εταιρία που δραστηριοποιείται στις Δυτικές Κυκλάδες μέχρι την Θήρα για το σύνολο του έτους και εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη γραμμή τόσο σε επιβάτες όσο σε ΙΧ και φορτηγά. Από το 2020 εξυπηρετεί και την γραμμή Αλεξανδρούπολη- Σαμοθράκη- Λήμνος.

DODEKANISOS SEAWAYS

Η Dodekanisos Seaways ιδρύθηκε το 1999 με πρωτοβουλία των αδερφών Γιώργου και Γιάννη Σπανού, ιδιοκτητών σούπερ-μάρκετ. To 2002 οι επαγγελματικοί δρόμοι των δυο αδελφών χωρίζουν.

Ο Γιώργος Σπανός αναλαμβάνει τη ναυτιλιακή εταιρία και ο Γιάννης Σπανός τα σούπερ-μάρκετ. Το 2019 κι ενώ η εταιρεία γιορτάζει την 20ετή πορεία της στο χώρο, ο Γιώργος Σπανός φεύγει από την ζωή αφήνοντας το τιμόνι στο γιό του, Χρήστο.

Ο στόλος της απαρτίζεται από 3 πλοία. Καθημερινά, 12 μήνες το χρόνο μεταφέρει με ασφάλεια, ταχύτητα και συνέπεια τους επιβάτες της σε 17 προορισμούς των Δωδεκανήσων και του Β.Α. Αιγαίου. Την φετινή χρονιά το πλοίο Dodekanisos Pride ολοκλήρωσε τόσο την ετήσια συντήρησή του όσο και περαιτέρω αναβαθμίσεις στα συστήματά του και νέα βαφή που να συμβαδίζει με το ανανεωμένο brand της εταιρίας. Βασική επιδίωξη της εταιρίας για το 2021 είναι να δρομολογηθεί ξανά το Παναγία Σκιαδενή για Σύμη και Πανορμίτη αλλά και η ναυπήγηση ενός νέου ταχύπλοου σκάφους για την ενίσχυση και την αναβάθμιση του στόλου της εταιρείας.

LEVANTE FERRIES

Η Levante Ferries με ιδρυτή τον Γιώργο Θεοδόση έχει σήμερα 4 πλοία στο στόλο της (for Di Levante, Mare Di Levante, Ανδρέας Κάλβος και Κεφαλονιά) στο στόλο και είναι η μόνη εταιρία που δραστηριοποιείται στη γραμμή Πάτρας/Κυλλήνης – Ζακύνθου-Κεφαλλονιάς, Ιθάκης. Το 2019 η εταιρία αγοράζει το πλοίο Kopernik και το μετονομάζει σε Σμύρνα μετά την μετασκευή του αναμένεται να δρομολογηθεί στην σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη. Το 2018 το πλοίο της «Fior di Levante», ήταν το πρώτο πλοίο που χρησιμοποίησε στο λιμάνι της Κυλλήνης, το σύστημα για την ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια, γνωστό ως “cold-ironing” στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ELEMED (Electrification in the Eastern Mediterranean) ενώ φιλοδοξεί να βάλει το ίδιο σύστημα και στα υπόλοιπα πλοία της

Το 2021 η Aegean Speed Lines, δρομολογεί το πλοίο της εκτός από την γραμμή Σερίφου, Σίφνου, Μήλου και στη γραμμή Πειραιά Πάρου.

Η Sea Speed Lines για το 2021 δρομολογεί το πλοίο της στην γραμμή Πειραιά, Σίφνου, Μήλου, Σαντορίνης και Θηρασιά, είναι η πρώτη φορά που η Θηρασιά έχει απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά.

Μία νέα εταιρεία εμφανίζεται το 2021, η Alpha Linesσυμφερόντων Αντώνη και Βασίλη Αγαπητού– η οποία δρομολογεί στην γραμμή Πειραιά, Πόρου, Ύδρας, Σπετσών το πλοίο της Speed Cat I. Το πλοίο είναι 43 μέτρα και μεταφέρει 300 επιβάτες.

Διαβάστε ακόμα 

Έλληνες εφοπλιστές: Ξέφρενο ράλι επενδύσεων – $4,5 δισ. για την αγορά πλοίων από την αρχή του 2021 

Ισραήλ – Κορωνοϊός: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που κάνει τρίτη δόση στους άνω των 50 ετών 

Δρ. Ιωάννης Κούστας: Υπέγραψε ναυλοσύμφωνα αξίας $378 εκατ. για 10 πλοία της Danaos