search icon

Ναυτιλία

Η Ναυτιλία διεκδικεί τα έσοδα από το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα

Τα έσοδα θα πρέπει να στοχεύουν στη μείωση του χάσματος τιμών με τα καθαρά καύσιμα, στη χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας, καθώς και στην κλιμάκωση και ανάπτυξη καθαρής ενέργειας και τεχνολογιών στο πλοίο και στην ξηρά

Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, λιμάνια, ο τομέας κρουαζιέρας, ναυπηγεία και κατασκευαστές εξοπλισμού, προμηθευτές καυσίμων, φορτωτές, διαμεταφορείς και λιμενικοί φορείς ενώνουν τις δυνάμεις τους και καλούν τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να διαθέσουν τα έσοδα από την ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στην ΕΕ ETS -συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα, για τον ναυτιλιακό τομέα.

Τα έσοδα για ειδικό προορισμό θα πρέπει να στοχεύουν στη μείωση του χάσματος τιμών με τα καθαρά καύσιμα, στη χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας, καθώς και στην κλιμάκωση και ανάπτυξη καθαρής ενέργειας και τεχνολογιών στο πλοίο και στην ξηρά.

Θα πρέπει επίσης να υποστηριχθούν οι επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, σύνδεση με το δίκτυο, αποθήκευση ενέργειας και ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τέλος, η υποστήριξη της κατάρτισης, της αναβάθμισης και της επανειδίκευσης των εργαζομένων στη ναυτιλία είναι το κλειδί για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ.

Ακολουθεί η κοινή δήλωση:

«Η ναυτιλιακή βιομηχανία μιλά με μία φωνή σήμερα και καλεί τα κράτη μέλη και το Συμβούλιο να διαθέσουν τα έσοδα του ETS και να υποστηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα. Το 80% των τρεχόντων εσόδων ETS χρησιμοποιείται ήδη για την ενεργειακή μετάβαση στους τομείς του ETS. Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο έχουν ήδη δεσμεύσει τα έσοδα για τις αερομεταφορές στο πλαίσιο της τρέχουσας αναθεώρησης του ETS. Η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να τεθεί σε ισότιμη βάση, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κλάδος μας είναι ένας από τους πιο δύσκολους στην απεξάρτηση του άνθρακα», λέει ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA που είναι η Ενωση των Ευρωπαίων Εφοπλιστών.

«Το πρασίνισμα του ναυτιλιακού τομέα συνεπάγεται τεράστιες επενδύσεις τόσο στα πλοία όσο και στα λιμάνια, ενώ η απόδοση της επένδυσης είναι χαμηλή και αβέβαιη για τους φορείς διαχείρισης λιμένων. Η δημιουργία ενός ειδικού ταμείου που υποστηρίζει την ανάπτυξη υποδομής για καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα τόσο επί του σκάφους όσο και στην ξηρά είναι επομένως κρίσιμη για την επίτευξη των στόχων για τους οποίους έχει σχεδιαστεί το EU ETS», λέει η Ιζαμπέλ Ράικμποστ, Γενική Γραμματέας. της ΕCSA.

«Ο κλάδος της κρουαζιέρας κάνει τεράστιες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Ένα ειδικό ταμείο από τα έσοδα του ETS θα επιταχύνει τις προσπάθειες της βιομηχανίας για την ανάπτυξη βιώσιμων καυσίμων πλοίων και θα υποστηρίξει την εισαγωγή της απαραίτητης υποδομής δίπλα στο λιμάνι. Είναι ένα σημαντικό παράδειγμα του πώς ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας μπορούν να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον για να επιτύχουν ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών άνθρακα και καλούμε τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να παράσχουν τη στήριξή τους στη δημιουργία ταμείου», λέει η Μαρί-Καρολίν Λοράν, Γενική Διευθύντρια Ευρώπης. CLIA.

«Η βιομηχανία ναυτιλιακής τεχνολογίας της Ευρώπης αναπτύσσει τα πιο προηγμένα πλοία και τεχνολογίες στην αγορά. Η διάθεση των εσόδων του EU ETS θα είναι ζωτικής σημασίας, επιταχύνοντας την καινοτομία και κλιμακώνοντας την εφαρμογή πιο βιώσιμων καυσίμων και τεχνολογιών, ενισχύοντας επίσης τον ηγετικό ρόλο της Ευρώπης. Η βιομηχανία ναυτιλιακής τεχνολογίας της Ευρώπης είναι έτοιμη να παίξει τον ρόλο της», λέει ο Κριστόφ Τιτγκάτ,  Γενικός Γραμματέας του SEA Europe.

Το CLECAT υποστηρίζει μέτρα που βασίζονται στην αγορά, όπως το ETS, τα οποία θα συμβάλουν στη μείωση της διαφοράς τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων, με παράλληλη τήρηση της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει». Ένα δίκαιο μερίδιο των εσόδων που παράγονται από τη δημοπρασία δικαιωμάτων θαλάσσιου ETS θα πρέπει να περιφραχθεί και να επανεπενδυθεί στον κλάδο μέσω επενδύσεων σε καθαρότερες τεχνολογίες και έργα Ε&Α για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση πιο πράσινων και πιο βιώσιμων λύσεων στις θαλάσσιες μεταφορές», προσθέτει η Νικολέτ βαν ντερ Γιάχτ, Γενικός Διευθυντής της CLECAT.

«Τα ανανεώσιμα καύσιμα και τα υγρά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα είναι το κλειδί για την απεξάρτηση του άνθρακα στη ναυτιλία. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι το κόστος αυτών είναι υψηλότερο από αυτό των ορυκτών καυσίμων. Η διάθεση των εσόδων του ETS σε ένα συγκεκριμένο ναυτιλιακό ταμείο θα συνεισέφερε σημαντικά τόσο στην εισαγωγή υψηλότερων ποσοτήτων ανανεώσιμων καυσίμων στην αγορά όσο και στην επιτάχυνση της εμπορευματοποίησης των αναπτυσσόμενων τεχνολογιών», δηλώνει ο Άνχελ Αλβάρεζ Αλμπάρντι, Γενικός Γραμματέας της EWABA

Ο Συνασπισμός Advanced Biofuels χαιρετίζει τη συνεχώς αυξανόμενη χρήση προηγμένων βιοκαυσίμων στον ναυτιλιακό τομέα. Απαιτούνται, ωστόσο, περαιτέρω μέτρα για την αύξηση της διαθεσιμότητας καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα. Η διάθεση κονδυλίων του EU ETS για καινοτομία στον ναυτιλιακό τομέα θα στείλει ένα ισχυρό μήνυμα στην κοινότητα των επενδυτών», προσθέτει ο Μάρκο Γιάνουνεν, Πρόεδρος του Advanced Biofuels Coalition LSB και Διευθυντής Δημοσίων Υποθέσεων της UPM.

«Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι η ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής οικονομίας και ανεκτίμητης αξίας για το εσωτερικό και εξωτερικό εμπόριο της Ένωσης. Για να καταστεί δυνατό το βιώσιμο εμπόριο, είναι επομένως ακόμη πιο σημαντικό να υποστηριχθεί η μετατόπιση αυτού του τομέα από τα ορυκτά καύσιμα προς τις κλιματικά ουδέτερες επιλογές, όπως τα ηλεκτρονικά καύσιμα, μέσω των εσόδων από την εμπορία εκπομπών. Αυτή η οικονομική υποστήριξη μέσω του EU ETS επιτρέπει επίσης ένα πιο φιλόδοξο FuelEU Maritime με επιμέρους ποσοστώσεις για eFuels και παρέχει επενδυτική ασφάλεια στους προμηθευτές eFuel», λέει ο Ραλφ Ντίμερ,  Διευθύνων Σύμβουλος της eFuel Alliance.

Το ταμείο θα πρέπει να υποστηρίξει την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του κλάδου, διατηρώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητά του έναντι τρίτων χωρών με λιγότερο φιλόδοξες πολιτικές για το κλίμα. Οι επενδύσεις σε εξοπλισμό πράσινων λιμένων και υποδομές ανεφοδιασμού και επαναφόρτισης θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να βοηθήσουν τους ενδιαφερόμενους λιμένες να αντιμετωπίσουν την ανταγωνιστική πίεση γειτονικών χωρών εκτός ΕΕ, οι οποίες δεν εφαρμόζουν την εμπορία εκπομπών στον ναυτιλιακό τομέα, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας. και γενικά στους τομείς των μεταφορών», αναφέρει η Λάμια Κερτζούτζ,  Γενική Γραμματέας της FEPORT.

«Η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των πλοίων και η δημιουργία των προϋποθέσεων για να γίνουν οι θαλάσσιες μεταφορές πιο βιώσιμες είναι σημαντική για τους φορτωτές. Η δέσμευση εσόδων από το ETS για να βοηθήσει τον ναυτιλιακό τομέα να απελευθερωθεί από τον άνθρακα θα επιτρέψει τη συνέχιση του διεθνούς εμπορίου», καταλήγει ο Γκόντφριντ Σμιτ, Γενικός Γραμματέας της ESC.

Διαβάστε ακόμη:

H δυναστεία των Ρότσιλντ – Οι ασύλληπτης αξίας θησαυροί που κατέχει

ΕΣΠΑ 2021 – 2027 για μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Ένα δισ. ευρώ σε επιδοτήσεις για την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση

Φορο-μπόνους για πράσινες, ψηφιακές και ενεργειακές επενδύσεις

 

 

Exit mobile version