search icon

Ναυτιλία

ΗΠΑ Vs ΕΕ για τις επιδοτήσεις στη βιομηχανία – Η ναυτιλία προσπαθεί να μπει στο κάδρο

Μοναδική ευκαιρία για την ανάδειξη της ανάγκης ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, που αποτελεί στρατηγικό κλάδο για την ευρωπαϊκή οικονομία.

Η ECSA, εκπροσωπώντας τον ευρωπαϊκό εφοπλισμό, με ανακοίνωσή της χαιρετίζει τους στόχους της Πρότασης Κανονισμού Net Zero Industry Act της ΕΕ, ζητώντας την αναγνώριση του ρόλου της ναυτιλίας που εγγυάται την ενεργειακή και διατροφική ασφάλεια της Ευρώπης και καλώντας για την στήριξη κλάδων που θα αναπτύξουν βιώσιμα και φθηνά εναλλακτικά καύσιμα και νέες τεχνολογίες για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους «η παρούσα συγκυρία προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για την ανάδειξη της ανάγκης ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, που αποτελεί στρατηγικό κλάδο για την ευρωπαϊκή οικονομία.»

Η πρόταση Κανονισμού Net-Zero Industry Act εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης πρωτοβουλίας Green Deal Industrial Plan της ΕΕ, που ανακοινώθηκε από την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός, στα μέσα Γενάρη 2023 και δημοσιεύτηκε επίσημα την 1η Φεβρουαρίου 2023.

Το Green Deal Industrial Plan φιλοδοξεί να καταστήσει την Ευρωπαϊκή Ένωση κέντρο ανάπτυξης, παραγωγής και εγκατάστασης «πράσινης» ενέργειας, «πράσινων» προϊόντων και νέων τεχνολογιών, με στόχο την απεξάρτηση της οικονομίας της ΕΕ από τον άνθρακα.

Η πρωτοβουλία αυτή, αναπτύσσεται σε 4 πυλώνες:

α) απλοποίηση θεσμικού πλαισίου (όπου εντάσσεται και το Net Zero Industry Act)

β) επαρκή χρηματοδότηση,

γ) δεξιότητες και

δ) ελεύθερο εμπόριο

Το Green Deal Industrial Plan ήρθε ως απάντηση στο αντίστοιχο πακέτο μέτρων (επιδοτήσεων αλλά κυρίως φοροαπαλλαγών) ύψους 369 δισ. δολαρίων που ψηφίστηκε στις ΗΠΑ («Inflation Reduction Act») στις 16 Αυγούστου 2022.

Το χρηματοδοτικό πακέτο των ΗΠΑ δημιούργησε μεγάλη ανησυχία στις ευρωπαϊκές χώρες, καθώς θεώρησαν ότι πολλοί κλάδοι της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, πρώτα η αυτοκινητοβιομηχανία, θα βρεθούν σε ανταγωνιστικά μειονεκτική θέση με κίνδυνο να μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους στις ΗΠΑ.

Διαβάστε ακόμη

Ολα όσα κάνουν το Petrus ένα εμβληματικό, “διαστημικό” κρασί με “αστρονομική” τιμή 

Οι «γαλάζιες καρδερίνες», ο Βαρουφάκης φουσκώνει, ο Πολάκης κόβει – Πώς η ΔΕΗ μπερδεύεται με τον ΟΤΕ, ο Κόπυ και τα καλώδια

Γουόρεν Μπάφετ: «Πρέπει να είστε άπληστοι όταν οι άλλοι είναι προσεκτικοί» – Επένδυσε $500 εκατ. μέσα στην κρίση

Exit mobile version