Η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων κατέγραψε έντονη κινητικότητα τον τελευταίο χρόνο, με 1.490 πλοία να περνούν από χέρια σε χέρια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking. Στην κορυφή των αγοραστών βρίσκεται η Κίνα, με 257 πλοία, κυρίως bulk carriers, ενώ η Ελλάδα ακολουθεί με 162 αγορές. Στην πλευρά των πωλητών, η Ελλάδα διατηρεί την πρωτοκαθεδρία με 248 πλοία, ακολουθούμενη από την Ιαπωνία και την Κίνα. Οι τάσεις της αγοράς υπογραμμίζουν τον στρατηγικό ρόλο των ελληνικών και κινεζικών συμφερόντων, που συνδυάζουν πωλήσεις παλαιών πλοίων και επενδύσεις σε νεότερους, αποδοτικότερους στόλους. Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, οι συνολικές αγοραπωλησίες ανήλθαν σε 1.490 πλοία, εκ των οποίων 705 bulk carriers, 366 tankers, 230 containerships και 61 πλοία μεταφοράς αερίου.

Η Κίνα αναδείχθηκε ο μεγαλύτερος αγοραστής πλοίων, με 257 αποκτήσεις, εκ των οποίων:

  • 164 bulk carriers
  • 63 tankers
    20 containerships
  • 4 gas carriers

Ακολουθεί η Ελλάδα με 162 αγορές, μεταξύ των οποίων 96 bulk carriers, 39 tankers, 18 containerships και 4 gas carriers. Την τριάδα συμπληρώνει η Τουρκία με 43 πλοία, ενώ Βιετνάμ και Ελβετία αγοράζουν 39 και 29 πλοία αντίστοιχα.

Στην πλευρά των πωλητών, η Ελλάδα διατηρεί την πρωτοκαθεδρία, αποχωριζόμενη 248 πλοία:

  • 123 bulk carriers
  • 69 tankers
  • 44 containerships
  • 7 gas carriers

Ακολουθεί η Ιαπωνία με 175 πωλήσεις και η Κίνα με 128, ενώ ισάριθμα πλοία εμφανίζονται στην κατηγορία «undisclosed». Την πεντάδα ολοκληρώνει η Γερμανία με 82 πωλήσεις.

Η ανάλυση των στοιχείων υπογραμμίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Ελλήνων πλοιοκτητών, οι οποίοι εμφανίζονται ταυτόχρονα ως μεγάλοι αγοραστές και πωλητές. Η στρατηγική τους βασίζεται στην ανανέωση στόλων: πωλούν παλαιότερα πλοία σε περιόδους υψηλών αποτιμήσεων και επενδύουν σε νεότερα, πιο αποδοτικά και ευέλικτα πλοία.

Παράλληλα, οι Κινέζοι επενδυτές ενισχύουν δυναμικά τους στόλους τους, με έμφαση στα bulk carriers, αντανακλώντας τον τεράστιο όγκο εισαγωγών πρώτων υλών που πραγματοποιεί η χώρα.

Η αγορά second-hand πλοίων καταδεικνύει τη γεωοικονομική σημασία της ναυτιλίας. Οι αγοραπωλησίες αντικατοπτρίζουν όχι μόνο επενδυτικές στρατηγικές, αλλά και τις ανάγκες των οικονομιών. Η Ελλάδα και η Κίνα αναδεικνύονται σε βασικούς «παίκτες» του παγκόσμιου σκηνικού: η πρώτη ισορροπεί ανάμεσα σε πωλήσεις και αγορές, ενώ η δεύτερη ενισχύει δυναμικά τη θέση της μέσω μαζικών επενδύσεων.

Διαβάστε ακόμη

«Ηλεκτρονικό μάτι» ανοίγει φακέλους σε τράπεζες και φορείς για να βρει μαύρο χρήμα

Ερυθρά Θάλασσα: Από τους Χούθι, στα ακίνητα των $40 εκατ. – Το νέο big thing στην αγορά κατοικιών

Ο χρόνος μετρά… κέρδη για τη Rolex στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα