search icon

Ναυτιλία

Καταρρέει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου με τα μάτια στραμμένα στην Κίνα

Ο ημερήσιος ναύλος για τα φορτηγά πλοία Capesize έπεσε πολύ κάτω από το όριο των 10.000 δολαρίων, μείωση σε ποσοστό 40%

Είναι γεγονός ότι ο τομέας ξηρού χύδην δεν έχει αρχίσει τη χρονιά θετικά, με την ναυλαγορά να βρίσκεται σε ύφεση εδώ και πάνω από ένα μήνα. Ενώ τα Panamax, Supramax και Handysizes έχουν πέσει όλα κάτω από το όριο των 20.000  δολαρίων την ημέρα η αγορά Capesize έχει χάσει περαιτέρω έδαφος, τελειώνοντας την Παρασκευή πολύ κάτω από το όριο των 10.000  δολαρίων την ημέρα.

Πολλοί αναλυτές αλλά και πλοιοκτήτες  ανέμεναν  σε κάποιο βαθμό αυτήν την αρνητική δυναμική στην αγορά σε αυτό το πρώιμο στάδιο του έτους. Κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει αν είναι παροδική η πτώση ή θα συνεχιστεί.

«Μέχρι στιγμής, φαινομενικά κινούμαστε εντός των ορίων μιας «τυπικής» εποχιακής επίδρασης. Ωστόσο, πόσο εύκολο είναι πραγματικά να διαχωριστεί η εποχικότητα από τη διαρθρωτική αλλαγή της αγοράς;» αναρωτιόνται οι αναλυτές και προσθέτουν: « Μπορούμε να περιμένουμε μια γρήγορη ανάκαμψη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά;  Σε ποιο σημείο πρέπει να αρχίσουμε να «ανησυχούμε» περισσότερο σχετικά με σημαντικές αποκλίσεις στη μακροδυναμική της ναυτιλίας;»

Την εβδομάδα 17-23 Ιανουαρίου 2022 η ναυλαγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε πτώση κατά 19,8%, πέφτοντας από τις  1.764  στις 1.415. Ο μέσος όρος είναι 1.953 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2021 να είναι υψηλότερο χαμηλότερη, στις 2.921 μονάδες.

Για τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά ήταν μία καταστροφική  εβδομάδα με πτώση τους δείκτη τους  κατά 40,4% ενώ την αμέσως προηγούμενη από αυτή εβδομάδα (10-16/1/2022)   είχε σημειώσει πτώση 38,5%. Έσπασαν  προς τα κάτω το φράγμα των 1.000 μονάδων.  Από τις 1.496  πήγαν στις 891. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 4.200 δολάρια την ημέρα έως τις 27.950 δολάρια.

Στα Panamax η πτώση ήταν σε ποσοστό 15,4% από τις 2.375 μονάδες στις 2.010.  Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 12.182 δολάρια την ημέρα έως τις 27.918 δολάρια.

Στα Supramax η μείωση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 7,8% από τις 1.897 μονάδες στις 1.749. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 15.750 δολάρια την ημέρα έως τις 37.094 δολάρια.

Στα Handysize σημειώθηκε μείωση του δείκτη κατά 7,35% από τις 1.192 μονάδες στις 1.103. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τις 14.586 δολάρια την ημέρα έως τις 28.467 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη:

Deutsche Bank: Μέσα στο 2022 η αύξηση επιτοκίων από την ΕΚΤ

Το δράμα της Αττικής Οδού, το… θαύμα της JP Morgan με την Viva, τα καλά νέα για το ΧΑ και ο αγώνας της Yalco

Αυτοί είναι οι 25 (βασικοί) φόροι που πληρώνετε για το ακίνητό σας (πίνακας)

Exit mobile version