search icon

Ναυτιλία

Καταστροφή στη ναυλαγορά Capesizes – Επεσε κατά 94,4% στις …26 μονάδες

Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει να κινείται σε ένα περιβάλλον “αταξίας” όπως επισημαίνουν διεθνείς οικονομικοί αναλυτές. Το πισωγύρισμα είναι καταστροφικό και για τα capesizes που είναι φορτηγά χωρητικότητας 180.000 τόνων

Έχουν περάσει σχεδόν τέσσερις μήνες από την ημέρα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας “αναβάθμισε” τον κορωνοϊό σε πανδημία, γεγονός που γονάτισε την παγκόσμια οικονομία. Πανδημία η οποία εξελίχθηκε από ένα σοκ μικρής διάρκειας και ελεγχόμενου ρίσκου σε ύφεση μακράς διάρκειας.

Οι ναυλαγορές “ταξιδεύουν” σε δύσκολες θάλασσες. Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου συνεχίζει να κινείται σε ένα περιβάλλον “αταξίας” όπως επισημαίνουν διεθνείς οικονομικοί αναλυτές. Το πισωγύρισμα είναι καταστροφικό και για τα capesizes που είναι φορτηγά χωρητικότητας 180.000 τόνων.

Η εβδομάδα 11-17 Μαίου για την οποία υπάρχουν στοιχεία θεωρείται καταστροφική για τα Capesize που έπεσαν κατά 94%!!! με την εβδομάδα 4-8 Μαΐου. Πιο συγκεκριμένα από τις 461 μονάδες κατέρρευσε η ναυλαγορά του BCI στις 26!!!

Το ίδιο χρονικό διάστημα η ημερήσια ναύλωση των Capes ανάλογα των και με την εμπορική γραμμή-δρομολόγιο από το εύρος 5.805-17.472 δολάρια έπεσε στα 1.265-11.265.

Μεγάλη είναι η πίεση στα δρομολόγια του Ατλαντικού μετην μέιωση των ημερήσιων ναύλων να φθάνει το 67,3%, ενώ κατά 25,3% μειώθηκε και ο ναύλος του Ειρηνικού προς τις δυτικές ακτές των ΗΠΑ.

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες έχουν 1.894 φορτηγά πλοία σε σύνολο 11.654,ποσοστό 16,2%. 

Exit mobile version