Ναυτιλία

Κινδυνεύει να χάσει την πρώτη θέση στη Μεσόγειο ο Πειραιάς από τη Βαλένθια

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Το 2020 ο Πειραιάς κέρδισε στο νήμα τους Ισπανούς - Διαχειρίστηκε 5,437 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 5,415

Η στασιμότητα στο θέμα της κατασκευής της προβλήτας IV στο λιμάνι του Πειραιά μαζεύει μαύρα σύννεφα στον ουρανό του ανταγωνισμού. Το Μεγάλο Λιμάνι κινδυνεύει πλέον να χάσει την πρώτη θέση στη Μεσόγειο και την 4η στην Ευρώπη από τη Βαλένθια η οποία ανεβαίνει δυναμικά. Παρά το γεγονός ότι άντεξε στην κρίση της πανδημίας η ενδυνάμωση των ανταγωνιστών του θα τον φέρει στο άμεσο μέλλον σε δυσχερή θέση τόσο στην Ευρώπη όσο και στην παγκόσμια κατάταξη των λιμένων.

Το 2020 ο Πειραιάς κέρδισε στο νήμα τους Ισπανούς. Διαχειρίστηκε 5,5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 5,415.

Στην γενική ευρωπαϊκή κατάταξη προηγείται το Ρότερνταμ με 14,3 εκατ. κουτιά και ακολουθούν η Αμβέρσα με 12 εκατ. και το Αμβούργο με 8,52 εκατομμύρια.

Το 2020 διακινήθηκαν 5.500.000 εμπορευματοκιβώτια και από τιος τρεις προβλήτες του Πειραιά έναντι 5.650.000 το 2019 ποσοστό μείωσης 3,6%.

Η προβλήτα του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση κατά 50.000 “κουτιά” φθάνοντας τα 550.000 στα τέλη του 2020.

Από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που πιστώνονται ξεχωριστά στην Cosco Shipping διακινήθηκαν 4.900.000 κουτιά πέφτοντας κάτω από τα πέντε εκατομμύρια.

Ο προβληματισμός που υπάρχει στην κινεζική πλευρά είναι ότι γίνονται ανταγωνιστικά λιμάνια που ήταν κάτω από τον Πειραιά, όπως η Βαλένθια. Επίσης, το λιμάνι της Ταγγέρης που έφθασε τα 5,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια πέρασε τον Πειραιά σε σύνολο τριών προβλητών.

Παράλληλα γίνονται επενδύσεις στο μαροκινό λιμάνι για να φθάσει σε ικανότητα εξυπηρέτησης 9 εκατομμυρίων κουτιών.

Στην Ευρώπη γίνεται συγχώνευση των λιμανιών της Αμβέρσας με του Zeebrugge που βρίσκεται κοντά στη Μπριζ.

Το 2020 τα δύο λιμάνια εξυπηρέτησαν συνολικά 13,8 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια εκ των οποίων 12 εκ. της Αμβέρσα και 1,8 του Zeebrugge.

Με αυτά τα δεδομένα και τις εξελίξεις η Cosco και η κινεζική κυβέρνηση προβληματίζεται διότι το κράτος δεν εγκρίνει την κατασκευή της προβλήτας IV που θα συμβάλει στο να σπάσει το φράγμα των 10 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το λιμάνι του Πειραιά και να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό.

Διαβάστε ακόμη:

Επ. Ανταγωνισμού: «Καμπανάκι» για τις συνέπειες του lockdown και σχέδιο ελέγχου των σούπερ μάρκετ

MFS Investment Management: Το «old money» που απέκτησε το 5% του ΟΤΕ

ΔΕΗ: Αυξάνονται σε 38 τα καταστήματα με διευρυμένο ωράριο

Απόρρητο Απόρρητο