search icon

Ναυτιλία

Κόντρες και έντονες διεργασίες στην Ακτοπλοΐα – Πώς απετράπη το δέσιμο των πλοίων – Το παρασκήνιο

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε σκέψη να καταθέσουν οι εταιρείες τις άδειες δρομολόγησης, δένοντας τα πλοία τους, όμως τελευταία στιγμή το αραγές μέτωπο έσπασε

Έντονες παρασκηνιακές διεργασίες στην ακτοπλοΐα προκαλεί η πανδημική κρίση και η οικονομική δυσπραγία. Η μη συνεχής κρατική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών εταιρειών εν μέσω πανδημίας και η ισχύς της θερινής οργανικής σύνθεσης από 1η Απριλίου – ενώ οι θαλάσσιες συγκοινωνίες δεν έχουν επιστρέψει στην κανονικότητα – είναι τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα.

Οι εταιρείες διαμαρτύρονται αφενός γιατί τους τρεις πρώτους μήνες του 2021 επιδότηση δόθηκε μόνο για τρεις εβδομάδες του Φεβρουαρίου και πιο συγκεκριμένα από 8 έως 28 του μήνα και αφετέρου γιατί ενώ με την ενίσχυση του αριθμού των εργαζομένων ειδικά στο ξενοδοχειακό προσωπικό των πλοίων βάσει της θερινής σύνθεσης τα κόστη ανεβαίνουν την ώρα που οι επιβάτες είναι λίγοι αφού συνεχίζεται το πρωτόκολλο του 50%.

«Το κόστος μπορεί να φθάσει και τις 170.000 ευρώ τον μήνα για τα μεγάλα πλοία που πάνε Κρήτη» επεσήμαναν στελέχη του κλάδου στο Newmoney.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξε σκέψη να καταθέσουν οι εταιρείες τις άδειες δρομολόγησης, δένοντας τα πλοία τους, όμως τελευταία στιγμή το αραγές μέτωπο έσπασε. «Παρ’ όλα αυτά η κίνηση αυτή ως ενδεχόμενο παραμένει στο τραπέζι εάν βρεθούν σε οικονομικό αδιέξοδο» τόνισαν κύκλοι της ακτοπλοΐας στο Newmoney.

Η «επιστολή-φωτιά»

Όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας σε επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, αφού τον ευχαριστεί για τις προσπάθειες που έχει καταβάλει για τη λήψη μέτρων στήριξης του κλάδου από την κυβέρνηση επισημαίνει:

1) Όπως σας αναφέραμε και κατά τη διάρκεια της πλέον πρόσφατης συνάντησής μας, η ενίσχυση δεν είναι συνεχής και διακόπτεται κάθε μήνα, καλύπτοντας τελικά το 25% των λειτουργιών ζημιών οι οποίες προκύπτουν από την απαραίτητη αλλά και υποχρεωτική εκτέλεση των δρομολογίων μας.

2) Στα ήδη υπάρχοντα σοβαρά προβλήματα προστίθεται από 1η Απριλίου η νομοθετική υποχρέωση περί θερινής οργανικής σύνθεσης λόγω μη έκδοσης Νομοθετικής Ρύθμισης παράτασης της χρονικής διάρκειας ισχύος της χειμερινής οργανικής σύνθεσης, όπως εξάλλου έγινε κατά την περίοδο Απριλίου-Μαϊου 2020. Στην πράξη αυτό συνεπάγεται υποχρεωτικό διπλασιασμό του ξενοδοχειακού προσωπικού πλοίων παρά το γεγονός ότι λόγω της πανδημίας : α) τα πρωτόκολλα επιβατών των πλοίων εξακολουθούν να είναι μειωμένα κατά 50% και β) εξακολουθεί να ισχύει η γενική απαγόρευση των μετακινήσεων.

Σε περίπτωση κατά την οποία δεν ρυθμιστεί το θέμα των συνθέσεων είναι βέβαιο ότι η επιβάρυνση του κλάδου θα είναι υπέρμετρη και θα οδηγήσει σε ανάγκη λήψης ακόμα μεγαλύτερων κυβερνητικών μέτρων. Ταυτόχρονα θα αποτελεί δυσμενή διάκριση σε βάρος του κλάδου μας, λαμβανομένων υπόψη των μέτρων τα οποία ισχύουν σε άλλους κλάδους σχετικά με τη μείωση του εργασιακού κόστους, αλλά και την ενίσχυση των εργαζομένων.

Σας έχουμε ήδη τονίσει τον ιδιαίτερο προβληματισμό μας για την πορεία του κόστους των καυσίμων το οποίο έχει αυξηθεί κατά 80% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020. Επισημαίνουμε επίσης ότι η επιβατική κίνηση της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου παρουσιάζεται μειωμένη κατά 65% με πρόβλεψη για το πρώτο εξάμηνο να διαμορφωθεί στα δραματικά επίπεδα του 2020 ενώ οι προβλέψεις για τον τουρισμό μετά την 1η Ιουλίου παραμένουν φειδωλές.

Για την αποφυγή δυσάρεστων συνεπειών παρακαλούμε άμεσα για :

1.Την αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των συμβάσεων ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας λόγω COVID, ώστε να καλύπτουν μεγαλύτερο ποσοστό της ζημιάς που προκύπτει από την εκτέλεση των δρομολογίων καθώς και την αύξηση της διάρκειας των εν λόγω συμβάσεων μέχρι κάλυψης των ήδη εγκεκριμένων κονδυλίων από το ΠΔΕ.

2. Την παράταση των χειμερινών συνθέσεων των πλοίων για όσο διάστημα ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα. Για την ενίσχυση των εργαζομένων προτείνουμε τη δυνατότητα αναστολής των συμβάσεων εργασίας των επιπλέον ναυτικών τους οποίους είμαστε υποχρεωμένοι να προσλάβουμε σύμφωνα με τη νομοθεσία περί θερινών συνθέσεων μετά την 1η Απριλίου.

Η ικανοποίηση των παραπάνω εύλογων αιτημάτων μας είναι μονόδρομος για την εύρυθμη λειτουργία των θαλασσίων μεταφορών και παρακαλούμε θερμά για την ικανοποίησή τους.

 Διαβάστε ακόμη:

Επιστρεπτέα 7: Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις μέχρι 19 Απριλίου

Eλλάκτωρ: Αναβολή ζήτησε η πλευρά Μπάκου- Καϋμενάκη- Εμπλοκή με τα δικαιώματα ψήφου upd

Μακρή: Άνοιγμα των σχολείων στις 12 Απριλίου – Στην ώρα τους οι Πανελλαδικές

Exit mobile version