Τα 30 χρόνια διεθνούς παρουσίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία συμπληρώνει σήμερα η Franman.

Το ημερολόγιο έδειχνε 11 Μαΐου 1991 όταν ο Κωστής Φραγκούλης ίδρυσε την εταιρεία παρακινούμενος από το πάθος του για τη ναυτιλία.

“Είμαι πολύ χαρούμενος που η επέτειος αυτή βρίσκει τη Franman σε μια πολύ υψηλή θέση στην παγκόσμια αγορά” δηλώνει ο Κωστής Φραγκούλης:

“Και είμαι περήφανος που ως εταιρεία έχουμε κερδίσει την εκτίμηση των πελατών και συνεργατών μας εντός και εκτός Ελλάδας. Συνεχίζουμε με τον ίδιο ενθουσιασμό και κυρίως με το ίδιο ήθος και τις ίδιες αξίες που μας χαρακτήριζαν και όταν ξεκινήσαμε. Η αγάπη μου για τη θάλασσα ήταν και είναι, 30 χρόνια τώρα, η κινητήριος δύναμή μου. Η ιδέα μου ήταν να εκφράσω αυτό το πάθος, μέσα από έναν οργανισμό που θα παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στον τομέα της ναυτιλίας”.

Καινοτομώντας από την πρώτη στιγμή, η Franman είναι σήμερα το πρώτο Trading House ναυτιλιακών υπηρεσιών της Ελλάδας, ενώ κατέχει ηγετική θέση στη διεθνή αγορά. Οι βασικοί πυλώνες δραστηριοποίησης είναι η προώθηση ναυπηγικού εξοπλισμού, οι επισκευές πλοίων, οι υπηρεσίες ασφαλείας, το trading ναυτιλιακού εξοπλισμού και εξαρτημάτων πλοίων, το engineering και οι συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Η Franman εκπροσωπεί περισσότερες από 130 κορυφαίες εταιρείες της ναυτιλιακής βιομηχανίας και εξυπηρετεί περισσότερες από 700 ναυτιλιακές εταιρίες ετησίως.

Η οικογένεια Φραγκούλη με καταγωγή από τη Κάσο ήταν από τις πιο παλιές ναυτιλιακές εταιρείες του νησιού την οποία είχε ιδρύσει ο προπάππους του Κωστή Φραγκούλη, Νικόλαος πριν από δύο αιώνες. «Προερχόμαστε από μια οικογένεια με πλούσια ναυτιλιακή παράδοση από την Κάσο. Όπως και η οικογένεια της μητέρας μου από την Κεφαλονιά, το γένος Μιχαλιτσιάνου. Ήταν και αυτοί πλοιοκτήτες» λέει ο Κωστής Φραγκούλης.

Μόλις τελείωσε τις σπουδές του ως οικονομολόγος στο Λονδίνο και εκπλήρωσε τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις στο Πολεμικό Ναυτικό ήταν έτοιμος να αρχίσει να εργάζεται στο οικονομικό τμήμα της Niarchos London Ltd. Όμως μία αναπάντεχη γνωριμία με την Ann Essman που ήταν τότε αντιπρόεδρος μίας αμερικανικής εταιρείας που κατασκεύαζε συστήματα tank level gauging για δεξαμενόπλοια, της METRITAPE, του άλλαξε την πορεία της ζωής. Αποφάσισε να χαράξω τη δική μου ρότα. Η μορφή του Σταύρου Νιάρχου τον είχε επηρεάσει για να τολμήσει να κάνει κάτι δικό του. Να γίνει αυτοδημιούργητος.

Αρκετά νέος ίδρυσα το 1991 τη Franman εκπροσωπώντας την METRITAPE η οποία είχε τότε μεγάλο μερίδιο στην ελληνική αγορά. Του πατέρα του στην αρχή δεν του άρεσε η ιδέα γιατί ήθελε να μπει στον Όμιλο Νιάρχου. Όμως μετά του είπε «κάνε αυτό που εσύ θέλεις αλλά φρόντισε να το κάνεις πολύ καλά».

Ο Κωστής Φραγκούλης πολύ σύντομα στρέφει το βλέμμα στην Άπω Ανατολή. Ήταν από τους πρωτοπόρους. Είχε «μιλήσει» με το πεπρωμένο του όπως αποδείχθηκε μερικά χρόνια αργότερα.

Το 1992 αρχίζει η συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία Naviwa για να ακολουθήσουν σύντομα και αρκετές άλλες όπως Yanmar, Tsuji, Sunflame, Tanabe, Taiyo, Kobe Steel κ.α.

“Αυτό που διαφοροποίησε τη Franman από τους ανταγωνιστές της ήταν ότι από την αρχή στράφηκε στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας, της Ιαπωνία της Νοτίου Κορέας και αργότερα της Κίνας από όπου είναι και οι περισσότερες των συνεργασιών μας. Εκει αργότερα θα ξεκινούσαν και οι μαζικές ναυπηγήσεις Ελλήνων πλοιοκτητών. Από το 1992 αρχίσαμε να κτίζουμε το πορτοφόλιο μας στην Ιαπωνία όπου και ουσιαστικά εκεί μάθαμε πως μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά μία εταιρεία όπως η Franman σύμφωνα με τα Ιαπωνικά πρότυπα”,  τονίζει και συνεχίζει:

Το γιαπωνέζικο μοντέλο του Trading House βασιζόταν και βασίζεται στη φιλοσοφία του «one stop shop philosophy» σύμφωνα με την οποία προσφέρεις όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες στον πελάτη σου, τον πλοιοκτήτη. Πριν 25 χρόνια ήταν κάτι καινούργιο στην Ελλάδα αφού υπήρχαν Agents που ήταν στην ουσία μικρές επιχειρήσεις ενός ατόμου που αντιπροσώπευαν 1-2 κατασκευαστές » επισημαίνει ο Κωστής Φραγκούλης. Είχε προλάβει εγκαίρως να καθίσει στη θέση του οδηγού στην ατμομηχανή που σε λίγα χρόνια θα ανέπτυσσε ιλιγγιώδη… ταχύτητα.

Το 1996 κάνει κίνηση κλειδί αναλαμβάνοντας την εκπροσώπηση του ιαπωνικού ομίλου-κολοσσού Yanmar. Όταν ξεκίνησε συνεργασία ο γιαπωνέζικος όμιλος ήταν υπ’ αριθμόν 2 στην ελληνική αγορά των ηλεκτρομηχανών. Τρία χρόνια αργότερα την έφερε στην πρώτη θέση στην οποία διατηρείται μέχρι σήμερα, 20 χρόνια μετά.

Την ίδια χρονιά ο Κωστής Φραγκούλης ιδρύει την Imperium και εισέρχεται στη διαχείριση και πλοιοκτησία φορτηγών πλοίων θέλοντας να δει και την άλλη πλευρά της ναυτιλιακής βιομηχανίας αυτής που έως τότε εξυπηρετούσε με τη Franman.

Το 2000 έγιναν οι πρώτες συμφωνίες σε Νότιο Κορέα και Κίνα. Το 2002 ιδρύει liaison office της Franman στην Ιαπωνία. Στην Κορέα συνεργάζεται με την Kangrim που είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ναυτιλιακού στον κόσμο και κυριαρχεί σήμερα παγκοσμίως στην κατασκευή Boilers, Inert Gas Generators και Scrubbers. Aκολουθούν συνεργασίες με τις KTE, LHE, Silla, Honeywell κ.α

Tο 2003 κάνει το πρώτο δυνατό άνοιγμα στην Κίνα σχηματίζοντας κοινοπραξία με την Sinostar. Ακολουθούν και άλλες πολλές όπως Shanghai Shipyards, Qingdao Beihai Shipbuilding , Dalian Marine Valves, Yuchai Marine Power, Dan Marine Group, CSE κ.α. Όλα ήταν έτοιμα για το επενδυτικό ναυτιλιακό κρεσέντο που θα ακολουθούσε:

Ο πρωταθλητισμός για τη Franman συνεχίζεται όλα αυτά τα χρόνια με αμείωτο ρυθμό. To 2016 κλείνει συμφωνία ορόσημο με το Ιαπωνικό Όμιλο Kobe Steel και το 2017 με τον Κορεατικό Όμιλο της Hanla.

«Η Franman κοιτάει πάντα να κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αλλά και διεθνή αγορά και συνέχεια να μεγαλώνει τις συνεργασίες της και αυτά που προσφέρει στον πλοιοκτήτη.” επισημαίνει ο Κωστής Φραγκούλης.

Διαβάστε ακόμα

Eπτά δράσεις για μπίζνες με τα κρατικά ακίνητα

Μακελειό στη Ρωσία: Τουλάχιστον 11 νεκροί, ανάμεσά τους και παιδιά, από ένοπλη επίθεση σε σχολείο στο Καζάν