search icon

Ναυτιλία

MBA in Shipping: Το επάγγελμα του ναυτικού και της ναυτιλίας είναι απαιτητικό και αξιοκρατικό

Τι είπαν οι Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης, δρ Γιώργος Πατέρας και ο καθηγητής Σεραφείμ Κάπρος - Στόχοι & καινοτομίες του πρώτου εξ αποστάσεως αγγλόφωνου MBA στη ναυτιλία του Παν/μίου Αιγαίου

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη χρονιά του νέου για την Ελλάδα , αγγλόφωνου “Master of Business Administration (MBA) in Shipping”, με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με όλα τα μέτρα υγιεινής, στον Ίδρυμα Ευγενίδου το απόγευμα της Τρίτης 13 Ιουλίου, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του μεταπτυχιακού είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τους καθηγητές και τα μέλη της Επιτροπής καθώς και να εκφέρουν τις απόψεις τους για το πρόγραμμα όπως το έζησαν στην πρώτη του χρονιά.

Μπορεί η Ελλάδα να ελέγχει το 22% της παγκόσμιας ναυτιλίας και το 60% της ευρωπαϊκής όμως δεν είχε αγγλόφωνο μεταπτυχιακό στη Ναυτιλία. Αυτό συνέβαινε μέχρι πέρσι όταν και ξεκίνησε “Master of Business Administration (MBA) in Shipping”. Το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο. Κατατέθηκαν 80 αιτήσεις και τελικά επελέγησαν οι 26.

Λεωνίδας Ευγενίδης Δημητριάδης πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου και πρέσβης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) στην Ελλάδα

Ήταν καταπληκτικό το επίπεδο των ανθρώπων οι οποίοι είχαν την έμπνευση για να φτιαχτεί αυτό το MBA. Είχαμε 80 αιτήσεις και πήραμε τελικά 26 φοιτητές-φοιτήτριες. Ήταν πολύ έντονη και σημαντική η παρουσία των παιδιών. Ευχόμαστε να είστε καλοτάξιδοι, ήδη οι περισσότεροι δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία. Θέλω να ολοκληρώσω λέγοντας ένα πράγμα: Από τις επαφές τις οποίες είχαμε από την πρώτη ημέρα υπήρχε μία διάδραση και μάλιστα μεγάλη μου επιθυμία είναι στο επόμενο course να είναι μία συνέχεια του πρώτου. Το επάγγελμα του ναυτικού και της ναυτιλίας φαίνεται πολύ απαιτητικό. Ποτέ δεν μάσησα τα λόγια για να πω ότι δεν είναι για όλους. Ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ μεγάλος αλλά είναι στο χέρι σας να τα καταφέρετε γιατί είναι το πιο αξιοκρατικό επάγγελμα. Κανένας δεν χαρίζει τίποτα. Και να κάνεις το ρουσφέτι στην αρχή δεν στέκεται μετά. Η δυσκολότερη επιλογή είναι η επιλογή στη δουλειά συγγενών και φίλων. Ποσοστό επιτυχίας 10%. Ποσοστό δυστυχίας 100%. Η ναυτιλία δεν σου αφήνει περιθώρια.

Δρ Γιώργος Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Συγχαρητήρια σε όλους. Ήταν το πρώτο μεταπτυχιακό για τη Ναυτιλία στην αγγλική γλώσσα. Και πετύχαμε. Πήρατε τις βάσεις πήρατε ένα δυνατό και καλό χαρτί για να μπείτε σε αυτή τη δουλειά που είναι η πιο συναρπαστική στον κόσμο. Δεν θα βαρεθεί τε καμία μέρα. Όπου δούμε ότι χρειάζονται αλλαγές θα τις κάνουμε. Όπως αλλάζει η ναυτιλία που αλλάζει συνέχεια. Είπατε ότι στη διάρκεια του μεταπτυχιακού είχατε πίεση χρόνου. Η ναυτιλιακή βιομηχανία, το shipping είναι πίεση. Το βαπόρι δεν σας αφήνει να ξεκουραστείτε, να πάτε να φάτε. Σας θέλει 24 ώρες επτά ημέρες την εβδομάδα ή καλύτερα 25 ώρες την ημέρα επτά ημέρες την εβδομάδα. Και αν δεν το θέλετε αυτό δεν μπορείτε να εργαστείτε στη ναυτιλία. Η πίεση για εμένα στο μεταπτυχιακό είναι το καλύτερο πράγμα. Καταλάβατε τι θα αντιμετωπίσετε αύριο. Το πλοίο είναι η προτεραιότητά σας.

Καθηγητής Σεραφείμ Κάπρος πρόεδρος του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Το “MBA in Shipping” απαντά στη θεμελιώδη ανάγκη για τη διατήρηση της πρωτοπορίας και περαιτέρω προόδου της ελληνικής ναυτιλίας, και στην αναπαραγωγή υψηλού επιπέδου στελεχών μέσω ποιοτικών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών που είναι κεφαλαιώδους σημασίας. Θέλουμε να έχει μία δυνατή σύνδεση με τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Θέλουμε αυτή σχέση να είναι ένας πολλαπλασιαστής ωφελειών για όλους. Το πρόγραμμα έχει στόχο να παράγει στελέχη υψηλού επιπέδου για τη ναυτιλία μέσω της παροχής επιστημονικής εξειδίκευσης και υψηλής τεχνογνωσίας στο σύνθετο χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς και ενός ευρύτερου πλέγματος αντικειμένων και δραστηριοτήτων συναρτώμενων με τη ναυτιλία και τις διεθνείς μεταφορές γενικότερα. Το “MBA in Shipping” φιλοδοξεί να συμβάλει στην ανάδειξη επιστημονικά εξειδικευμένων στελεχών, ικανών για διακεκριμένη σταδιοδρομία υψηλής στάθμης στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, οργανισμούς και φορείς της ναυτιλίας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, στην Ελλάδα και διεθνώς. Απευθύνεται σε εν ενεργεία και μελλοντικά στελέχη του ναυτιλιακού κλάδου.

Για πρώτη φορά στα ελληνικά πανεπιστημιακά δεδομένα, ο σχεδιασμός ενός μεταπτυχιακού προγράμματος προέρχεται από μία συστηματική και θεσμική διάδραση μεταξύ του ακαδημαϊκού χώρου και της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Παρέχεται με μέσα και μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι δε το μόνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Ελλάδα που συνδυάζει και αγγλική γλώσσα και μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στον τομέα της ναυτιλίας.

Η προσφορά του προγράμματος στην αγγλική γλώσσα επιτρέπει την προσέλκυση και αλλοδαπών φοιτητών από αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια άλλων χωρών, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή πρωτοπορία και παγκόσμια φήμη της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Το μεταπτυχιακό αυτό αποτελεί σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου γενικότερα”.

Τα μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής είναι διακεκριμένες προσωπικότητες-εκπρόσωποι φορέων της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας. Ειδικότερα:

·Δρ Γεώργιος Πατέρας, Πρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας,

·Δημήτρης Φαφαλιός (MSc), Πρόεδρος Διεθνούς Ένωσης Πλοιοκτητών Πλοίων Μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου και μέλος Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,

·Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης (MSc), Πρόεδρος Ιδρύματος Ευγενίδου, Ναυτιλιακός Πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ-International Maritime Organization),

·Μιχάλης Σακέλλης, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας,

·Αλέξανδρος Διακόπουλος, Αντιναύαρχος ε.α. ΠΝ, Επίτιμος Διοικητής Σχολής Εθνικής Άμυνας και πρώην Διοικητής της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων.

 

Διαβάστε ακόμη

Γάμοι Ολυμπιακού με NOVA και Παναθηναϊκού με Cosmote, τα 64 λουκέτα της Τράπεζας Πειραιώς, η ώρα της αλήθειας για την Εγνατία και η εισηγμένη που φέσωσε το Χρηματιστήριο με 4.000 ευρώ 

Γονικές παροχές: Πότε «τσιμπά» η εφορία τα χρήματα που δίνουν οι γονείς στα παιδιά τους

Νόβακ Τζόκοβιτς: Η επιχειρηματική «αυτοκρατορία» και το portfolio των $275 εκατ.

Exit mobile version