Οι τεχνολογίες σχετίζονται με την παρακολούθηση και διαχείριση του στόλου όπως η τηλεμετρία και ο βέλτιστος σχεδιασμός του ταξιδιού προκειμένου να βελτιώσουν την κατανάλωση και ως εκ τούτου τις εκπομπές ρύπων των πλοίων.

Η ναυτιλία είναι από τις βιομηχανίες που μπήκαν τελευταίες στο κόσμο του διαδικτύου ειδικά στα πλοία αφού υπήρχαν προβλήματα στο πώς θα γίνεται γρήγορη σύνδεση ενός spot που ταξιδεύει στις θάλασσες του κόσμου. Τελικά η βιομηχανία βρήκε τα πατήματά της αλλά μαζί με το οφέλη της τεχνολογίας ήρθε αντιμέτωπη και τη σκοτεινή της πλευρά που αφορά τις κυβερνοεπιθέσεις. Είναι ένα θέμα το οποίο δεν τελειώνει ποτέ αλλά εξελίσσεται μαζί με την τεχνολογία. Συνήθως οι πειρατές του διαδικτύου χτυπάνε τα γραφεία των Ομίλων όμως η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει όταν “θύμα” είναι το πλοίο που βρίσκεται εν πλω. Μπορούν να τυφλώσουν τα μηχανήματά του και να το αφήσουν “κούτσουρο ξερό” στη θάλασσα.

Το πρόβλημα είναι ότι όσα χρήματα και να επενδύσεις όποια λύση και να δώσει η εταιρεία θα είναι τόσο δυνατή όσο η πιο αδύναμη σύνδεσή της στο διαδίκτυο. Και ο αδύναμος κρίκος στην αλυσίδα αυτή είναι οι χρήστες. Το να εξασφαλίσει ότι το πλήρωμα ενός πλοίου είναι σωστά εκπαιδευμένο και στο κατάλληλο επίπεδο επιφυλακής θα χρειαστεί χρόνο. Ειδικά όταν τα πληρώματα αλλάζουν συχνά κάθε λίγους μήνες. Θα χρειαστεί ο πλοιοκτήτης να έχει ένα συνεχές πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες μέσα στο 2020 αυξήθηκαν τα περιστατικά κυβερνοεπιθέσεων, γενικώς.

Η κατάσταση επιβαρύνθηκε λόγω της πανδημίας στη διάρκεια της οποίας και η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται εξαρτημένη σε τεράστιο βαθμό από το internet. Κατά τους τρεις πρώτους μήνες της πανδημίας διευθύνοντες σύμβουλοι δήλωσαν ότι οι επιχειρήσεις τους επιτάχυναν την ψηφιοποίησή τους με εκπληκτική ταχύτητα, μεταβαίνοντας κατευθείαν στο δεύτερο ή τρίτο έτος των πενταετών σχεδίων τους.

Πρόσφατες μελέτες κατέδειξαν αφενός ότι ακόμη και τώρα το θέμα της κυβερνοασφάλειας δεν ήταν προ Covid άμεση προτεραιότητα για τις εταιρείες και αφετέρου την αλλαγή στρατηγικής του λόγω Covid 19.

  • Το 96% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να τροποποιήσει τη στρατηγική για την κυβερνοασφάλεια λόγω του COVID-19,
  • Το 50% δηλώνει ότι είναι πιο πιθανόν πλέον να λαμβάνουν υπόψη τους την κυβερνοασφάλεια σε κάθε επιχειρηματική απόφαση, σε σύγκριση με 25% το 2019.
  • Το 51% των CEO δηλώνουν ότι είναι πιο πιθανόν να έχουν συχνές αλληλεπιδράσεις με τον Υπεύθυνο Ασφάλειας Πληροφοριών (CISO).
  •  Η ανάπτυξη ενός ταχύτερου και πιο αποτελεσματικού τρόπος δράσης αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για το 29% των στελεχών, ενώ σε ποσοστό 31% εκσυγχρονίζονται με βάση τις νέες δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία. Περισσότεροι από το ένα τρίτο (35%) δηλώνουν ότι επιταχύνουν την αυτοματοποίηση για να μειώσουν τα κόστη.
  • Το πρόβλημα που ταλανίζει τον κλάδο της κυβερνοασφάλειας είναι η έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων. Σε ποσοστό 51% τα στελέχη ανέφεραν ότι σχεδιάζουν να προσλάβουν προσωπικό πλήρους απασχόλησης στην κυβερνοασφάλεια κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, με περισσότερους από 22% να δηλώνουν ότι θα αυξήσουν το προσωπικό κατά 5% ή περισσότερο.
  •  Περισσότερες από τις μισές εταιρείες σε ποσοστό 55%, δηλώνουν ότι ο προϋπολογισμός τους για την κυβερνοασφάλεια θα αυξηθεί το 2021.
  •  Για τα επόμενα 2-3 χρόνια προβλέππουν: αυξημένη πρόληψη έναντι των επιθέσεων, ταχύτεροι χρόνοι ανταπόκρισης, βελτιωμένη εμπιστοσύνη των επικεφαλής σχετικά με την ικανότητα διαχείρισης απειλών και βελτιωμένη εμπειρία του πελάτη

Διαβάστε ακόμη

Folli Follie: Οι Κουτσολιούτσοι αναζήτησαν πολιτική προστασία μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου

Καμπανάκι από τους ορκωτούς για τον Άκτωρα