search icon

Ναυτιλία

Μέσα στον Σεπτέμβριο η υπογραφή του νέου συνυποσχετικού μεταξύ Κυβέρνησης και Ελλήνων Εφοπλιστών

Πάνω από το 90% των μελών της Ένωσης έχουν υπογράψει την εξουσιοδότηση - Όπως έχει επισημάνει ο ΥΠΟΙΚ, Χρ. Σταϊκούρας, η συμμετοχή της εφοπλιστικής κοινότητας στην Οικειοθελή συνεισφορά είναι «κρίσιμης σπουδαιότητας»

Μέσα στον τρέχοντα μήνα, Σεπτέμβριο, αναμένεται η υπογραφή του νέου συνυποσχετικού μεταξύ της κυβέρνησης και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, έγινε ενημέρωση ότι πάνω από το 90% των μελών της έχουν υπογράψει την εξουσιοδότηση προς την πρόεδρο, Μελίνα Τραυλού, για να τους εκπροσωπήσει στις τελικές υπογραφές με την κυβέρνηση.

Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, «κρίσιμης σπουδαιότητας κατά την αξιολόγηση των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών είναι η ομόθυμη συμμετοχή της εφοπλιστικής κοινότητας στην Οικειοθελή συνεισφορά χωρίς να παραγνωρίζεται και η σημασία που έχει για τα δημόσια έσοδα η αύξηση του ποσού μέσω του νέου συνυποσχετικού».

Το νέο συνυποσχετικό προβλέπει μεταξύ άλλων:

-Αναπροσαρμογή του ελάχιστου συνολικού ετήσιου ποσού της Νέας Οικειοθελούς Παροχής , από τα 40 εκατ. σε 60 εκατ. ετησίως

-Μείωση συντελεστή Οικειοθελούς Παροχής για τα εισοδήματα εκ μερισμάτων πλοιοκτητριών εταιρειών που εισάγονται στην Ελλάδα από 10% σε 5%.

Τους τελευταίους μήνες έχει έρθει πολύ κοντά το υπουργείο Οικονομικών με Ναυτιλία και η ωφέλεια είναι και για τις δύο πλευρές σημαντική. Και αναδείχθηκε αυτό μέσα από όλες τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η κυβέρνηση εντός και εκτός Ελλάδας για να λύσουμε κρίσιμα θέματα που είχε να αντιμετωπίσει φέτος η ναυτιλία.

Οικονομικά στοιχεία

– Τα διαχειριζόμενα από ελληνικές επιχειρήσεις πλοία ανέρχονται σήμερα σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η χώρα μας παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 5.514 πλοία, ελέγχει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου σε όρους συνολικής μεταφορικής ικανότητας, αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποτελεί τον μεγαλύτερο διασυνοριακό μεταφορέα παγκοσμίως.

– Η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε 18,7 δισ. ευρώ, το 2021, σε εισαγόμενο συνάλλαγμα – το υψηλότερο επίπεδο μετά το 2008 –, ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές συνεισφέρουν περισσότερο από το 3% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας και ανέρχονται – συνολικά – περίπου στο 7% του ΑΕΠ, άμεσα και έμμεσα.

– Η ναυτιλιακή βιομηχανία προσφέρει, άμεσα και έμμεσα, 200.000 θέσεις εργασίας, ασκεί πολλαπλασιαστικές θετικές επιδράσεις σε πολλούς τομείς οικονομικής δραστηριότητας και συνεισφέρει στην παγκόσμια ανάπτυξη, καλύπτοντας μεταφορικές ανάγκες σε όλες τις γωνιές του πλανήτη, με έναν ανανεωμένο, μικρής ηλικίας, στόλο.

– Οι ναυτιλιακές εταιρείες, διαχειρίστριες και ναυλώτριες ποντοπόρων πλοίων, που βρίσκονται εγκατεστημένες στην Ελλάδα, κατά κύριο λόγο στον Πειραιά, ξεπερνούν τις 1.487, ενώ λειτουργούν και περισσότερες από 3.600 ναυτικές εταιρείες, καθιστώντας τον Πειραιά ναυτιλιακό κέντρο διεθνούς εμβέλειας και βάση τεχνογνωσίας στην τεχνική και εμπορική διαχείριση πλοίων.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από διεθνείς βάσεις δεδομένων (HIS MARKIT), προκύπτει ότι κατά τη διάρκεια του έτους 2021 έως τον Μάρτιο του 2022, ο ελληνικός ελεγχόμενος στόλος, που βρίσκεται υπό 28 σημαίες, έχει αυξηθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων και έχει ανέλθει σε επίπεδο ρεκόρ τόσο ως προς τη μεταφορική ικανότητα όσο και ως προς την ολική χωρητικότητα πλοίου.

Η ελληνική σημαία παραμένει στην 4η θέση στην παγκόσμια κατάταξη, αντιπροσωπεύοντας – σε χωρητικότητα – το 17% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου.

Σε επίπεδο δημοσίων εσόδων, η συνεισφορά της ναυτιλίας από τον φόρο χωρητικότητας, που πλέον επιβάλλεται και στα πλοία με ξένη σημαία, είναι σημαντική: από τα μόλις 13,3 εκατ. ευρώ το 2012, στα 98 εκατ. ευρώ το 2021.

Έχει ψηφιστεί στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση με την οποία ορίζεται ότι το ποσοστό προσαύξησης του 4% έτους 2021 που είχε ανασταλεί, μεταφέρεται, επιμεριζόμενο ισόποσα, στα έτη 2024 και 2025, προκειμένου να υπάρξει ομαλή επιστροφή στην κανονικότητα και για τη ναυτιλία, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις επιγενόμενες συνέπειες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Διαβάστε ακόμη:

Επίδομα 720 ευρώ: Άρχισαν οι αιτήσεις για 16.000 εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα

«Εξπρές» κληρονομιές με 9 βήματα

Πληροφορική: Μπαράζ εξαγορών και επενδύσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό

Exit mobile version