Ναυτιλία

Ναυπηγεία Ελευσίνας: «Κόλλησε» στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας το σχέδιο εξυγίανσης (upd)

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


Όλα όσα είπε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στους εργαζόμενους - Μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου θα έχει υπογράψει το σχέδιο εξυγίανσης - Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Παράταση στο «θρίλερ» – Για Μάρτιο μετατέθηκε η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου στο ΣτΕ

Έως τις 15 Φεβρουαρίου δεσμεύτηκε ότι θα έχει υπογράψει το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος στη συνάντηση που είχε σήμερα στο γραφείο του με τους εκπροσώπους του Σωματείου Εργαζομένων. Εξέλιξη, η οποία πάει πίσω κατά τρεις μήνες την υπόθεση των ναυπηγείων λόγω τεχνικών θεμάτων. Επίσης δεσμεύτηκε ότι πρώτα θα δοθεί λύση στο θέμα της εξυγίανσης και μετά θα λάβει απόφαση για τις κορβέτες.

Στο ερώτημα των εργαζόμενων γιατί ενώ έχει το σχέδιο από τις 23 Δεκεμβρίου δεν το προχώρησε, η απάντηση του υπουργού ήταν ότι δεν είχε χρόνο να το κοιτάξει λόγω φόρτου εργασίας.

Νωρίτερα το newmoney ανέφερε ότι μετά την υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, χρονοτριβή υπάρχει και στο θέμα των Ναυπηγείων Ελευσίνας εκεί που όλα έδειχναν ότι το νερό είχε μπει στο αυλάκι. Το σχέδιο εξυγίανσης εγκρίθηκε από τους εργαζόμενους και εστάλη από την ΕΥ (Εrnst& Young) στο υπουργείο Άμυνας στις 23 Δεκεμβρίου προς έγκριση, ώστε να δοθεί στη συνέχεια στις τράπεζες και μετά να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο Πειραιά προς επικύρωση. Όμως η διαδικασία έχει «κολλήσει» στο υπουργείο Άμυνας αφού δεν το υπογράφει ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Στόχος ήταν να υποβληθεί το σχέδιο στο Δικαστήριο ακόμα και πριν από το τέλος της χρονιάς ή το αργότερο μέσα στην πρώτη εβδομάδα Ιανουαρίου. Όμως οι μέρες κυλάνε και αν δεν τελειώσει το θέμα έως το τέλος του Ιανουαρίου θα πάει πίσω η υπόθεση για ένα ακόμη τρίμηνο λόγω τεχνικών θεμάτων. Στο μεταξύ, την εβδομάδα 13-17 Δεκεμβρίου πέρασε από το αμερικανικό κοινοβούλιο νομοσχέδιο που ανοίγει το δρόμο και μέσω νόμου στο DFC «για να χρηματοδοτήσει / επενδύσει στην Onex Ναυπηγεία Ελευσίνα της Ελλάδας που προάγουν την Ασφάλεια της περιοχής».

Στα μέσα του Δεκεμβρίου τα ΜΜΕ έγραφαν ότι «το εμπορικό τμήμα του ναυπηγείου είναι ήδη διασφαλισμένο από το πλεονάζον πελατειακό δυναμικό της Onex που δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετηθεί στα ναυπηγεία της Σύρου ενώ το αμυντικό θεωρείται πως θα επανεκκινήσει με το πρόγραμμα κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού».

Το πρόβλημα έγκειται και στο γεγονός ότι σενάρια θέλουν το υπουργείο Άμυνας να δίνει τη ναυπήγηση των κορβετών στους Γάλλους για να τις ναυπηγήσουν στον Σκαραμαγκά όποτε αυτός περάσει στον Γιώργο Προκοπίου και γίνουν επενδύσεις για να μπορέσει να λειτουργήσει ήτοι μετά από τουλάχιστον δύο χρόνια.

Όπως έγραψε το Newmoney την περασμένη εβδομάδα, εξετάζεται η ναυπήγηση των τριών εκ των τεσσάρων γαλλικών φρεγατών και η τέταρτη να “μετατραπεί” σε κορβέτες που θα ναυπηγήσουν οι Γάλλοι στον Σκαραμαγκά. Οι Φρεγάτες, επειδή επείγει ως project, θα ναυπηγηθούν στη Γαλλία και οι κορβέτες θα μετατεθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Οι πληροφορίες θέλουν τη γαλλική πλευρά με εκείνη του Έλληνα πλοιοκτήτη να είναι κοντά αλλά επισήμως δεν μπορεί να ανακοινωθεί τίποτα όσο υπάρχει η εκκρεμότητα στο ΣτΕ για την ιδιοκτησιακή κατάληξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αφού έχει κάνει παρέμβαση ο Δήμος Χαϊδαρίου διεκδικώντας εκτάσεις.

Στο σημείο αυτό έχει προκύψει εμπλοκή με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πριν από 25 ημέρες συναντήθηκαν εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μετάλλου και των Σωματείων Εργαζομένων των δύο Ναυπηγείων με τον υπουργό Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο.

Πάντοτε σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του Newmoney, στους εργαζόμενους έγινε ξεκάθαρο από την πλευρά του Υπουργείου ότι ο Γιώργος Προκοπίου δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με εξοπλιστικά προγράμματα και τη ναυπήγηση πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό. Έγινε δε σαφές ότι προτεραιότητα για τη ναυπήγηση των κορβετών θα έχει η εταιρεία που θα συμβάλλει στην εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και αυτή είναι η Fincantieri που συμπράττει με την ΟΝΕΧ και η οποία έχει καταθέσει πρόταση για τη ναυπήγηση κορβετών.

Όλα όμως φαίνεται ότι ανατρέπονται στην πορεία προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων της Ελευσίνας.

Διαβάστε ακόμα

Κωνσταντίνα Κανελλοπούλου: Μια Ελληνίδα στο τιμόνι του γίγαντα των ακινήτων Deutsche Wohnen

Οι τρεις άγνωστοι υποψήφιοι της ΕΧΑΕ, τα 54 ακίνητα της Μονής Εμμαούς και οι νέες εισαγωγές Φουρλή και Στασινόπουλου στο Χρηματιστήριο 

Ταμείο Ανάκαμψης: Online οι αιτήσεις για δάνεια 20 δισ. ευρώ – Πώς θα δοθούν