Νέα ένταση στο μέτωπο της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας έχουν δημιουργήσει τα σενάρια που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες σύμφωνα με τα οποία οι Γάλλοι της Naval βρίσκονται σε συζητήσεις με την πλευρά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και τον Γιώργο Προκοπίου για να ναυπηγήσουν κορβέτες που αποτελούν μέρος του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Newmoney, εξετάζεται η ναυπήγηση τριών φρεγατών και η τέταρτη να “μετατραπεί” σε κορβέτες που θα ναυπηγήσουν οι Γάλλοι στον Σκαραμαγκά. Οι Φρεγάτες, επειδή επείγει ως project, θα ναυπηγηθούν στη Γαλλία και οι κορβέτες θα μετατεθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Οι πληροφορίες θέλουν τη γαλλική πλευρά με κείνη του Έλληνα πλοιοκτήτη να είναι κοντά αλλά επισήμως δεν μπορεί να ανακοινωθεί τίποτα όσο υπάρχει η εκκρεμότητα στο ΣτΕ για την ιδιοκτησιακή κατάληξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αφού έχει κάνει παρέμβαση ο Δήμος Χαϊδαρίου διεκδικώντας εκτάσεις.

Στο σημείο αυτό έχει προκύψει εμπλοκή με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πριν από 20 ημέρες συναντήθηκαν εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μετάλλου και των Σωματείων Εργαζομένων των δύο Ναυπηγείων με τον υπουργό Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο.

Πάντοτε σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του Newmoney, στους εργαζόμενους έγινε ξεκάθαρο από την πλευρά του Υπουργείου ότι ο Γιώργος Προκοπίου δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με εξοπλιστικά προγράμματα και τη ναυπήγηση πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό. Έγινε δε σαφές ότι προτεραιότητα για τη ναυπήγηση των κορβετών θα έχει η εταιρεία που θα συμβάλλει στην εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και αυτή είναι η Fincantieri που συμπράττει με την ΟΝΕΧ και η οποία έχει καταθέσει πρόταση για τη ναυπήγηση κορβετών.
Όλα όμως φαίνεται ότι ανατρέπονται στην πορεία προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων της Ελευσίνας οι οποίοι θα έχουν συνάντηση με τον υπουργό Άμυνας την προσεχή Τρίτη.

Στο μεταξύ, το Σωματείο Εργαζομένων Ναυπηγείων Ελευσίνας έστειλαν επιστολή στον υπουργό Εθνικής Άμυνας επί του θέματος με κοινοποίηση στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνη Γεωργιάδη, τον Αντιπρόεδρο της βουλής των Ελλήνων Αθανάσιο Μπούρα, τον Υφυπουργό Δικαιοσύνης Γεώργιο Κώτσηρα και τον βουλευτή Δυτικής Αττικής Ευάγγελο Λιάκο όπου αναφέρουν τα εξής:

“Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Ως Έλληνες εργαζόμενοι και Έλληνες πολίτες που εδώ και 15 χρόνια βρισκόμαστε σε μια δίνη χρεών, καταστροφής και απαξίωσης που δημιούργησε η προηγούμενη ιδιοκτησία, μαζί με μια συντεχνία που διαπλέκονταν με συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα που ακόμα και σήμερα προσπαθούν άμεσα η έμμεσα να διαμορφώνουν καταστάσεις και εξελίξεις, σας στέλνουμε την παρούσα επιστολή ως μια τελευταία, απέλπιδα  αλλά και κραυγαλέα φωνή απόγνωσης, αφού είμαστε για άλλη μια φορά στο ίδιο έργο θεατές…

Παρατηρούμε δηλαδή πως ενώ ο ειδικός εμπειρογνώμονας Ernst & Young εκ μέρους του νέου επενδυτή έπραξε αυτό που και εσείς ο ίδιος μας είχατε πει πως έπρεπε να γίνει, δηλαδή να σας υποβάλει το βιώσιμο σχέδιο εξυγίανσης, για την συγκατάθεσή σας σε αυτά που σας αφορούν, και την μετέπειτα υποβολή του στα ελληνικά δικαστήρια για επικύρωση, αυτό από τις 23 Δεκεμβρίου 2021 λιμνάζει σε γραφεία αρμοδίων του ΠΝ και του Υπουργείου αντί να έχει ήδη υπογράφει και επαναπροωθηθεί στην Ernst & Young για να προχωρήσει η διαδικασία.

Παράλληλα καταλαβαίνουμε από συνάδελφους μας στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και από μέσα μαζικής ενημέρωσης, πως ανώτατα στελέχη της ΓΔΑΕΕ αλλά και του ΠΝ έχουν εξαπολύσει μια καμπάνια να «πείσουν» τον κύριο Προκοπίου, να δεχθεί να κατασκευαστούν κορβέτες στα ναυπηγεία που θα αποκτήσει (όταν) , αν η ελληνική κυβέρνηση αποφασίσει να προμηθευτεί πλοία από την Γαλλία ή την Ολλανδία, ενώ ο ίδιος είχε από την αρχή ξεκάθαρη θέση περί μη εμπλοκής του σε αυτά τα προγράμματα. Δηλαδή κάποιοι θέλουν να τον μετατρέψουν σε «νέο Πριόβολο» , οι ίδιοι δηλαδή που ωθούσαν το καλοκαίρι όλες τις κατασκευάστριες εταιρίες σε αυτόν τον κύριο προ λίγων μηνών ως μελλοντικό ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, πριν εμφανιστεί ο κύριος Προκοπίου.. Ενημερώνοντας τους παράλληλα πως τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα κλείσουν..!

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η πρόταση της Fincantieri που είχε υποδεχθεί ως «μάνα εξ’ ουρανού» από τον ίδιο τον Κυβερνητικό εκπρόσωπο, η οποία συνεπικουρείται από την πρόσφατη νομοθέτηση του Αμερικανικού κοινοβουλίου για την χρηματοδότηση της ΟΝΕΧ από το DFC, αντιμετωπίζονται ως περίπου ανύπαρκτα γεγονότα από τους επιτελείς σας, ενώ η Ευρωπαϊκή και διεθνής αγορά τα αντιμετωπίζει ως κορυφαία γεγονότα για την κλάδο.

Καταλαβαίνουμε πως η ελληνογαλλική συμφωνία και συνεργασία είναι κάτι πολύ σπουδαίο για την πατρίδα μας και είναι άλλη μια μεγάλη επιτυχία του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησής σας. Το χαιρετίζουμε και σας συγχαίρουμε για αυτό.

Αυτό όμως για το οποίο δεν μπορούμε να σας συγχαρούμε είναι ότι ενώ στα Ναυπηγεία Ελευσίνας περιμένουμε τις εγκρίσεις του σχεδίου εξυγίανσης και φυτοζωούμε, οι επιτελείς σας με χρήματα του ελληνικού λαού συμμετέχουν σε φιέστες των Γαλλικών Ναυπηγείων στα οποία, κατά δήλωση τους, τα συμβόλαια του ελληνικού ΠΝ διατηρούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας ενώ στην Ελλάδα, παρόλο που υπάρχει λύση, κάποιοι μας κρατάνε έρμαια και εγκλωβισμένους μέσα από μια συμφωνία του 2016, που έγινε για να σωθούν ημέτεροι και όχι για να σωθεί το ναυπηγείο ή οι εργαζόμενοί του. Γιατί εμείς θέλουμε το δικαίωμα μας στην κανονική δουλειά. Θέλουμε να προχωρήσει η εξυγίανση τώρα!

Σας ερωτούμε λοιπόν κύριε Υπουργέ:

⁃ Ποιοί και για ποιο λόγο δεν προχωρούν την διαδικασία εξυγίανσης που εμείς έχουμε ήδη εγκρίνει και αναμένουμε εδώ και χρόνια;
⁃ Ποτέ θα εγκριθεί και θα προχωρήσει το σχέδιο εξυγίανσης;
⁃ Γνωρίζετε αν κάποιοι έχουν πάρει απόφαση να κλείσουν το ναυπηγείο μας παρόλο που υπάρχει η πλέον αξιόπιστη λύση με συμμετοχή και υποστήριξη κορυφαίων οργανισμών παγκοσμίως; Έχετε πάρει εσείς τέτοια απόφαση; Θέλετε να κλείσουμε;
⁃ Ισχύει η δημόσια δέσμευσή σας για κατασκευή των 3 από τις 4 κορβέτες σε ελληνικά ναυπηγεία; Έχετε πρόβλημα εσείς ή οι επιτελείς σας να γίνει αυτό στα ναυπηγεία Ελευσίνας;

Εμείς θέτουμε αυτά τα ερωτήματα και την άλλη εβδομάδα ειρηνικά θα έρθουμε όλοι οι εργαζόμενοι του ναυπηγείου στο Υπουργείο σας, για να σας ερωτήσουμε με πάσα ειλικρίνεια:

⁃ Οι Γάλλοι εργάτες των Ναυπηγείων χάρη σε εσάς έχουν δουλειά, εμείς οι Έλληνες εργάτες των Ναυπηγείων θα έχουμε δουλειά;

Ελπίζουμε να γίνεται κατανοητό πως εμείς ούτε τραμπούκοι είμαστε, ούτε εκβιαστές, ούτε συνδικαλιστές παλαιάς κοπής. Δεν είμαστε ντίλερ οπλικών συστημάτων ούτε πλασιέ συμβολαίων όπως κάποιοι άλλοι.. δεν είναι δουλειά μας, ούτε ζητάμε αμυντικά συμβόλαια. Αυτά τα αποφασίζει η Ελληνική κυβέρνησή με γνώμονα το συμφέρον του Ελληνικού λαού. Είμαστε απλοί άνθρωποι, απλοί εργαζόμενοι που κουραστήκαμε να βλέπουμε το παράλογο. Δηλαδή ένα κράτος που έχει κοπεί και φτιαχτεί στα μέτρα των «Ταβουλάρηδων» και μόνο. Θέλουμε να προχωρήσει η εξυγίανση ΤΩΡΑ, είναι κάτι που το έχει εξαγγείλει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός μας, κάτι το οποίο το έχει εξαγγείλει ο Υπουργός Ανάπτυξης, κάτι το οποίο το έχετε εξαγγείλει εσείς ο ίδιος. Παραμερίστε τους διαπλεκόμενους που ρήμαξαν το ναυπηγείο μας  και οι οποίοι σήμερα εμφανίζονται ως υπέρμαχοι της «λύσης Σκαραμαγκά και διάλυσης της Ελευσίνας». Εμείς ξέρουμε και ποιοι είναι αυτοί, και τι ρόλο παίζουν και γιατί το κάνουν. Θα έρθει και  η ώρα που θα τα μάθουν όλοι. Είναι δίπλα σας και σας υπονομεύουν και διαλύουν την Ελλάδα και το μέλλον της. Παραμερίστε τους και γράψτε ιστορία στον κλάδο ως ο Υπουργός που αναγέννησε τα ελληνικά ναυπηγεία και όχι τα γαλλικά ναυπηγεία”.

Διαβάστε ακόμα:

Το σχέδιο για mega-yacht μαρίνα στην Κέρκυρα

Λιμάνι Πειραιά: Εισαγωγείς δεν πάνε να παραλάβουν τα εμπορευματοκιβώτια

Βασίλης Φουρλής στο newmoney: Με την Holland & Barrett διεκδικούμε μερίδιο από μία αγορά 600 εκατ. ευρώ