search icon

Ναυτιλία

Navigator Forum: Ο ρόλος κλειδί της εφοδιαστικής αλυσίδας για τη ναυτιλία

Το «Belt and Road» δεν αναμένεται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς τη ναυτιλία

Η συνειδητοποίηση της αυξανόμενης σημασίας της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) στο πλαίσιο λειτουργίας των εταιρειών αποτέλεσε κοινή διαπίστωση στη διάρκεια κλειστής συζήτησης με θέμα «Εφοδιαστική Αλυσίδα» στο πλαίσιο του NAVIGATOR FORUM – THE SHIPPING DECISION MAKERS ONLINE WEEK, με τη συμμετοχή 50 στελεχών / εκπροσώπων Ναυτιλιακών πλοιοκτητριών και διαχειριστριών εταιρειών.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας επιτάχυναν σημαντικά αυτή τη συνειδητοποίηση, καθώς παρατηρήθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις φορτίων και ανταλλακτικών, δυσχέρεια στο συντονισμό λειτουργιών πλοίου, αλλαγών πληρωμάτων, μεταφορτώσεις και τελικές παραδόσεις φορτίων.

Από τη συζήτηση έγινε εμφανές ότι η τάση του “outsourcing” σημαντικού μέρους της εφοδιαστικής πλοίου επιτάσσει όχι μόνο την κατάλληλη επιλογή 3rd Party παρόχων διεθνώς, αλλά και τη στελέχωση των ναυτιλιακών εταιρειών με εξειδικευμένο προσωπικό αντίστοιχα.

Αναδείχθηκε η σημασία του τομέα purchasing της εταιρείας, που ουσιαστικά επιτελεί λειτουργίες logistics.

Στο άλλο επίπεδο, των logistics φορτίου, εμπλέκεται κυρίως ο κλάδος του container, καθώς η στρατηγική των μεγάλων ναυτιλιακών συνδέεται με τον έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας «από πόρτα-σε-πόρτα».

Όμως, το αποτύπωμα της ναυτιλίας γενικότερα στην εφοδιαστική είναι αυτονόητο. Συμβάντα όπως η περίπτωση EVER GIVEN καθιστούν προφανές ότι ο παράγων “πιθανότητα απροόπτου συμβάντος” ενσωματώνεται με πιο συστηματικό τρόπο στο σχεδιασμό της εφοδιαστικής.

Η συζήτηση συσχετίστηκε και με την πρωτοβουλία «Belt and Road» ως πιθανή εναλλακτική προσέγγιση για το Ευρω-ασιατικό εμπόριο. Διαπιστώθηκε ότι το «Belt and Road» δεν αναμένεται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς τη ναυτιλία. Τέλος, αναδείχθηκαν οι προοπτικές του λιμένα του Πειραιά ως mega-hub και σημαντικού «διακλαδικού» αναπτυξιακού πόλου.

Εισηγητές της συζήτησης ήταν οι:

Σεραφείμ Κάπρος,   –Πανεπιστήμιο Αιγαίου – Διρεψτορ  – ΜΒΑ ιν Σηιππινγ

Κωστής Αχλαδίτης,  Managing Director – GOLDEN CARGO,

Νίκος Δούκας, Editor & Journalist, NAFS Magazine

Έλπη Πετράκη, Operations & Chartering Manager, ENEA Management &  Πρόεδρος-  WISTA HELLAS

Στην επέτειο των 30 ετών της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS (Towage/ Agencies/ DA’s), που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα Οίκων Ρυμουλκών και Πρακτόρων σε εμπορικά λιμάνια παγκοσμίως, διοργανώνεται και το 20ο συνέδριο “NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum”, αρχικά με την εβδομάδα “κλειστών” συζητήσεων τις ημέρες 12-16/04/2021 , αλλά και το επίσημο Forum που θα ακολουθήσει και θα είναι “ανοικτό” στην διεθνή Ναυτιλιακή κοινότητα, την Δευτέρα 19/04/2021.

Aπό το 1991, η NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS βρίσκεται σε καθημερινή συνεργασία με εκατοντάδες Ελληνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες και εταιρείες Διαχείρισης εμπορικών πλοίων, παρέχοντας το υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών σε ανάγκες ρυμούλκησης και πρακτόρευσης παγκοσμίως. Επιπλέον, παρέχει υπηρεσίες DA’s.

Το «ΝAVIGATOR- Shipping Decision Makers’ Forum» αποτελεί το μακροβιότερο Ελληνικό Ναυτιλιακό Συνέδριο, με επίτευγμα την καθιέρωση ανοιχτού διαλόγου, μεταξύ των εκατοντάδων ετησίως συμμετεχόντων- εκπροσώπων του πλέγματος της παγκόσμιας Ναυτιλίας και Οικονομίας, σε καίρια ζητήματα του κλάδου της Ναυτιλίας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

To συνέδριο θα λάβει χώρα την Δευτέρα 19 Απριλίου 2021, 16.00-20.00 διαδικτυακά.

Την έναρξη του Forum θα κηρύξει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κύριος Ιωάννης Πλακιωτάκης.

Διαβάστε ακόμη:

Lockdown: Ο δρόμος προς το σταδιακό άνοιγμα αγοράς – Τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης

Μητσοτάκης στην ΚΟ της ΝΔ: Το οκτάωρο παραμένει κατοχυρωμένο ως έχει

Στα 12 δισ. ευρώ οι εγγυήσεις του «Ηρακλή ΙΙ» – Δημοσιεύτηκε το σχετικό ΦΕΚ

Exit mobile version