«Η μεγαλύτερη πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η έλλειψη ναυτικών». Η επισήμανση αυτή έγινε από τον δρ Νίκο Τσάκο, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Tsakos Energy Navigation, που είναι εισηγμένη στην χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης (NYSE).
Μιλώντας στο 15ο Capital Link Forum-Greek Shipping, ανέφερε: «Οι ναυτιλιακές εταιρείες, και ειδικά οι ελληνικές, επενδύουν συνεχώς σε πανάκριβα πλοία υψηλής τεχνολογίας. Πρόκειται για μία τεχνολογία η οποία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, πιο γρήγορα και από τα έξυπνα κινητά μας τηλέφωνα. Και όμως, δεν υπάρχουν οι ναυτικοί που θα εργαστούν σε αυτά τα high tech πλοία. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία σήμερα. Πόσο μάλλον όταν τα πλοία αυτά θα πρέπει να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία θα έχουν ιδιαιτερότητες και θα απαιτούν από τους ναυτικούς να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις και κατάρτιση.»
Για την πράσινη μετάβαση, ο δρ Τσάκος ανέφερε: «Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει λάβει μέχρι στιγμής πολλά μέτρα για να προχωρήσει στην πράσινη μετάβαση και διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, μεταφέροντας το 90% του παγκόσμιου εμπορίου.»

Στη συνέχεια εξήγησε: «Η ναυτιλιακή βιομηχανία, παρακολουθώντας πάντα τις διεθνείς εξελίξεις, προσαρμόζεται και ακολουθεί τους διεθνείς κανονισμούς και νόμους με επιτυχία και αποφασιστικότητα. Όπως συνέβη στη δεκαετία του ’90, όταν λήφθηκε η απόφαση για την ναυπήγηση πλοίων με διπλό τοίχωμα, κυρίως λόγω της ανάγκης για μεγαλύτερη ασφάλεια και προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης ή ατυχήματος. Ήταν η πρώτη ουσιαστική αλλαγή στον τομέα της ναυπηγικής από την αρχαιότητα. Οι περισσότεροι από εμάς αυτή την ιστορική αλλαγή τη ζήσαμε και η ναυτιλιακή βιομηχανία προσαρμόστηκε άμεσα και αποτελεσματικά.»
Στόχος της Tsakos Energy Navigation είναι να έχει ένα πράσινο στόλο έως το 2030. Προς το σκοπό αυτό έχει επενδύσει ήδη ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε ναυπηγήσεις και θα δώσει άλλο ένα δισεκατομμύρια τα επόμενα δύο χρόνια για να ολοκληρώσει την πράσινη μετάβαση.
Η εταιρεία έχει επενδύσει σε κάθε διαθέσιμη τεχνολογία και λύση που ενισχύει τη βιωσιμότητα και την πράσινη μετάβαση, όπως μηχανές διπλού καυσίμου, LNG power κ.ά. Ήδη διαθέτει έξι σύγχρονα πλοία που είναι εναρμονισμένα με τις απαιτήσεις της πράσινης μετάβασης, και η επιδίωξή της είναι, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, να διαθέτει την πλειοψηφία του στόλου της με πλοία διπλού καυσίμου, χρησιμοποιώντας μάλιστα εναλλακτικά καύσιμα. Η δέσμευση της ΤΕΝ είναι να αποεπενδύσει από τα περιουσιακά της στοιχεία πρώτης γενιάς και να ενισχύσει το “πράσινο” αποτύπωμά της μέσω της απόκτησης και ναυπήγησης οικολογικών πλοίων τελευταίας τεχνολογίας, ώστε να καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες του πελατολογίου της με σεβασμό στο περιβάλλον.
Κεντρική φωτό: Ο Δρ Νίκος Τσάκος με την δρ. Dorota Lost-Siemińska, Διευθύντρια της Νομικής Υπηρεσίας και των Εξωτερικών Σχέσεων του ΙΜΟ ενώ στο βάθος διακρίνονται η Dr. Gaby Bornheim, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών και ο Mikki Koskinen της ECSA.
Διαβάστε ακόμη
Πώς η DeepSeek προσφέρει δυναμική στις κινεζικές μετοχές (πίνακες)
EnEarth: Χρηματοδότηση 120 εκατ. ευρώ για το έργο της αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο
Οι ΗΠΑ σταματούν να κόβουν νομίσματα του ενός σεντ με εντολή Τραμπ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.