search icon

Ναυτιλία

Νίκος Βαφειάς: Στο κατώφλι των 100 πλοίων ο Όμιλος (pics)

Ο στόλος του Ομίλου αποτελείται από 95 πλοία (40 gas carriers, 30 δεξαμενόπλοια και 25 φορτηγα πλοία), αξίας -βάσει του Vessels Value- άνω των 2,8 δισ. δολαρίων

Γιορτάζοντας 50 χρόνια έντονης δραστηριότητας και δυναμικής εξέλιξης στη ναυτιλία, ο Nίκος Βαφειάς, ο οποίος βραβεύτηκε απo τη Lloyds List για τη μακροχρόνια καριέρα του στη ναυτιλία, είναι μια ανάσα από το να εισέλθει στο κλειστό κλαμπ των 100άρηδων, όπου ανήκουν όσοι ελαχιστοι έχουν στόλο πάνω από 100 πλοία, με αγορές πλοίων κοντά στο 1 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, φέρεται να προχώρησε σε άλλες πέντε αγορές πλοίων μέσα στους τελευταίους δύο μήνες, ανεβάζοντας τα συνολικά αποκτήματα μέσω της Brave Maritime Corp σε συνολικά 28.

Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας πλοιοκτήτης αγόρασε, μετά από πολύ έντονο ανταγωνισμό, ακόμα τέσσερα φορτηγά capes, τα οποία δεν βγήκαν ποτέ ανοιχτά στην αγορά και αγοράστηκαν σιωπηλά «κάτω από το ραντάρ», ανεβάζοντας τον στόλο του ομίλου σε φορτηγά capes στα 10. Δύο από αυτά, τα έχει χτίσει η Brave Maritime, ενώ τα άλλα οκτώ έχουν αγοραστεί ως μεταχειρισμένα, τα περισσότερα από τη C.T.M στο Μονακό!

Επιπροσθέτως, αγόρασε και ένα supramax φορτηγο πλοίο, χτισμένο το 2011 στη Μitsui της Ιαπωνίας, μια παρτίδα πλοίων που ο όμιλος είχε αφήσει από το 2009. Πρόκειται για το 29ο συνολικά πλοίο που απέκτησε τους τελευταίους 12 μήνες ο Νίκος Βαφειάς, σε ένα κρεσέντο επενδύσεων ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων που εντυπωσιάζει τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα για την ταχύτητα υλοποίησης και τη δυναμική του.

Με τις αγορές αυτές η Brave Μaritime Corp έχει αποκτήσει μέσα σε μόλις 12 μήνες δεκαπέντε φορτηγά (σχεδόν όλα cape μεγέθους), πέντε νεότευκτα MGC από τη HYUNDAI στην Κορέα και εννέα δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τρία είναι Medium Range clean Τankers, ένα Aframax και τέσσερα Suezmaxes.

Δανειακές υποχρεώσεις και αποτελέσματα 12μήνου

Με βάση τις ανακοινώσεις των εισηγμένων εταιρειών του ομίλου, η Ιmperial Petroleum δεν έχει δανεισμό, το ίδιο ισχύει πια και για τις ιδιωτικές εταιρείες Brave Maritime και Stealth Maritime, ενώ η STEALTHGAS έχει δανεισμό κάτω του 25%! Οι δύο εισηγμένες, βάσει των αποτελεσμάτων τους του 2022, είχαν συνολικά έσοδα κοντά στα 300 εκατ. δολάρια και κέρδη κοντά στα 70 εκατ. για το 2022!

Kαι τα 29 πλοία εντάσσονται στο ιδιωτικό σκέλος του Ομίλου Βαφειά, ο οποίος αποτελείται από δύο εισηγμένες ναυτιλιακές στην αμερικανική χρηματαγορά, τη StealthGas Inc GASS (από το 2005), η οποία ανακοίνωσε τα καλύτερα αποτελέσματα εδώ και δέκα χρόνια, και την Ιmperial Petroleum Inc IMPP (από το 2021), η οποία ανακοίνωσε αύξηση κερδών κατα 15,400%! Επίσης, δύο private εταιρείες, την Brave Maritime Corp Inc (από το 1972), και τη Stealth Maritime Corp SA (από το 1999).

Μετά τις νέες αγορές, ο στόλος του Ομίλου αποτελείται από 95 πλοία (40 gas carriers, 30 δεξαμενόπλοια και 25 φορτηγά πλοία), αξίας -βάσει του Vessels Value- άνω των 2,8 δισ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη

Καθίζηση για τα ευρωπαϊκά εμπορικά λιμάνια – Κυρίαρχοι οι Κινέζοι στη διακίνηση containers

Εφορία: Μαζικό «ξεκαθάρισμα» οφειλών και επιστροφών φόρων για να εκταμιευτούν τα… ρέστα

AEGEAN και CAE δημιουργούν το πρώτο σύγχρονο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα

 

Exit mobile version