search icon

Ναυτιλία

Ο Μπιλ Γκέιτς μπαίνει στη Ναυτιλία με την πυρηνική ενέργεια ως καύσιμο

Φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός, αιολική, ηλιακή, πυρηνική ενέργεια και υδρογόνο οι  εναλλακτικές μορφές καυσίμου που μελετά η ναυτιλιακή βιομηχανία

Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η  χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας  ως καύσιμο είναι ο μεγάλος στόχος αλλά και το μεγάλο στοίχημα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία,  τους  διεθνείς οργανισμούς αλλά και για τα μεγάλα κράτη.  Φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός, αιολική, ηλιακή, πυρηνική ενέργεια και υδρογόνο οι  εναλλακτικές μορφές καυσίμου που μελετά η ναυτιλιακή βιομηχανία και πειραματικά χρησιμοποιεί.

Η πυρηνική ενέργεια θεωρείται η πιο καθαρή παγκοσμίως.

Προσπάθειες  έγιναν  για τη  χρήση πυρηνικής ενέργειας σε εμπορικά πλοία. Όμως ο κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας ήταν το μεγάλο κόστος λειτουργίας, που καθιστούσε τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας οικονομικά ασύμφορη.

Το θέμα επανέφερε δυναμικά ο Μπίλι Γκέιτς ο οποίος δεν πρωταγωνιστεί μόνο για την τεχνολογία και τα εμβόλια αλλά διεκδικεί θέση και στη ναυτιλία.

Η τελευταία φορά που φορτηγό πλοίο υπό σημαία ΗΠΑ ταξίδεψε με  πυρηνική ενέργεια ήταν πριν από 60 χρόνια.

Αν ο Μπίλ Γκέιτς προχωρήσει το σχέδιό του  τότε οι ωκεανοί θα γεμίσουν με πυρηνοκίνητα εμπορικά πλοία.

Ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος του πλανήτη  υποστηρίζει την πυρηνική ενέργεια  από το 2008 με την καινοτόμο εταιρεία Terrapower. 

Πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Core-Power που έχει έδρα στο Λονδίνο η οποία αναπτύσσει μπαταρίες πυρηνικής ενέργειας για τεράστια πλοία καθώς και οικολογικά συνθετικά καύσιμα για μικρότερου μεγέθους.

Η ομάδα έχει καταθέσει την  πατέντα στο αμερικανικό υπουργείο Ενέργειας για να ενταχθεί σε ειδικό πρόγραμμα χρηματοδότησης έως 50% του κόστους ώστε να κατασκευάσει έναν θαλάσσιο αντιδραστήρα μεσαίου μεγέθους  για την ποντοπόρο ναυτιλία.

Όπως επισημαίνουν ειδικοί, πρόκειται για τεχνολογία η οποία θα αλλάξει το παιχνίδι game-changing technology τόσο  στη ναυτιλία όσο και εν γένει στη βιομηχανία και θα τις βοηθήσεις στη μετάβασή τους στην εποχή της καθαρής ενέργειας.

Μέσα στα επόμενα 30 χρόνια περισσότερα από 60.000 πλοία που αποτελούν τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο θα πρέπει να καίνε καύσιμα με μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Σύμφωνα με τον ΙΜΟ-Διεθνές Ναυτιλιακό Οργανισμό έως το 2050 η εκπομπή αερίων από τα πλοίων πρέπει να έχει μειωθεί στο 50% σε σύγκριση με το 2008.

Η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει ο Μπίλ Γκέιτς μπορεί να πετύχει τον στόχο ενισχύοντας την παραγωγή πράσινων καυσίμων  για μικρότερα πλοία και εξελίσσοντας την παραγωγή  ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των πυρηνικών μπαταριών ενέργειας πάνω στο πλοίο.

Στόχος της κοινοπραξίας είναι να ξεκινήσει τη δεύτερη «πυρηνική εποχή» όπου οι κλιματολογική αλλαγή θα είναι η κινητήριος δύναμη για όλες τις εξελίξεις όσο αφορά τα ενεργειακά θέματα.

Η κοινοπραξία έχει σχέδια που θα υλοποιηθούν σε δύο φάσεις.

Η πρώτη θα διαρκέσει από το 2024-2028.

Τα υπάρχοντα μικρά εμπορικά πλοία που είναι περίπου 40.000 θα μετατραπούν ώστε να χρησιμοποιούν  συνθετικά καύσιμα   μηδενικού άνθρακα, που παράγονται από επίγεια ή πλωτά εργοστάσια παραγωγής χρησιμοποιώντας πυρηνική ενέργεια.

Τα πλοία θα χρησιμοποιούν την τρέχουσα τεχνολογία κινητήρων αλλά θα χρησιμοποιούν μηχανές double fuel που θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε και καύσιμα μηδενικού άνθρακα για να επιτύχουν τους αυστηρούς στόχους εκπομπών αέρα έως το 2030.

Η δεύτερη  φάση θα αρχίσει  ε από το 2028 και μετά και αφορά τα τότε νεότευκτα και  μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία τα οποία θα μπορούν να κινούνται  με ηλεκτρική ενέργεια από «πυρηνικές μπαταρίες» που θα βρίσκονται πάνω στο πλοίο. Τέτοιες μπαταρίες μπορούν να κινούν το πλοίο  «εφ’ όρου ζωής» χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση και με μηδενικές εκπομπές αερίων. Θα είναι τα μεγαλύτερα γρηγορότερα  και με ελάχιστο λειτουργικό κόστος πλοία που θα αλλάξουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τους όρους του παιχνιδιού.

Σε κάθε περίπτωση και σύμφωνα με τους ειδικού η επιλογή του κατάλληλου καυσίμου αποτελεί ίσως την πιο σημαντική απόφαση που θα κληθούν να λάβουν οι πλοιοκτήτες, προκειμένου τα πλοία τους να ευθυγραμμιστούν με τις νέες παγκόσμιες προδιαγραφές.

Διαβάστε περισσότερα:

Tι φέρνει στη Ναυτιλία η εκλογή Μπάιντεν

Όμιλος Γκριμάλντι: Δρομολογεί το 1ο από τα 12 νεότευκτα υβριδικά πλοία

Ακτοπλοΐκές: Έτοιμες να πουλήσουν τα καλά τους πλοία

Exit mobile version