Ένα από τα μεγαλύτερα φορτία που διακινήθηκαν ποτέ μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα ειδικών μεταφορών του Ομίλου Cosmatos.

Ένα project 82 τεμαχίων που ξεκίνησε το θαλάσσιο ταξίδι του από την Ελλάδα με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο τον περασμένο Ιούλιο, απαιτούσε όχι μόνο την εκτενή εμπειρία και τεχνογνωσία του Ομίλου στον τομέα του σχεδιασμού και συντονισμού υπερμεγεθών μεταφορών αλλά και την ευελιξία να αντιμετωπίσει τις συνθήκες που άλλαξαν σημαντικά από τον αρχικό σχεδιασμό του.

Οι 963 τόνοι (7.940 m3) φορτίου περιελάμβαναν μερικά από τα μεγαλύτερα μεμονωμένα φορτία που έχουν ποτέ μετακινηθεί μέσω του οδικού δικτύου της Θεσσαλονίκης και ένα από τα μεγαλύτερα που φορτώθηκαν  στο λιμάνι.

Μέσα στα πρόσφατα επιτεύγματα περιλαμβάνονται οι στήλες Naphtha Splitter για την Κόρινθο καθώς και ειδικός εξοπλισμός διυλιστηρίου για τη Γαλλία και το Αζερμπαϊτζάν.

Τον περασμένο Ιούλιο, ολοκληρώθηκε η μεταφορά του εξοπλισμού από το εργοστάσιο της ΕΚΜΕ που εδρεύει στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, με παράδοση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και φόρτωση στο πλοίο βαρέων μεταφορών της Ocean7, MV Atlantic Dawn με ολική χωρητικότητα τους 5.460 κόρους.

Το φορτίο προοριζόταν για το εργοστάσιο υδρογόνου που σχεδιάστηκε από την Technip Energy στο Esso  Petroleum Fawley, Ηνωμένο Βασίλειο.

«Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες προδιαγραφές του φορτίου ήταν δεδομένο ότι η μεταφορά του θα αποτελούσε πρόκληση που θα έθετε σε δοκιμασία την εφευρετικότητα και την εμπειρία που συσσωρεύτηκαν κατά την ιστορία της εταιρείας που ξεπερνά τον μισό αιώνα ζωής» σύμφωνα με την Ελισάβετ Κοσμάτου, Διευθύνουσα Σύμβουλο του Ομίλου Cosmatos.

Μετά την αναχώρηση από το χώρο της ΕΚΜΕ το Σάββατο 1 Ιουλίου στις 07:00 με αστυνομική συνοδεία, η μεταφορά χρειάστηκε να σταματήσει στη μέση της διαδρομής και να σταθμεύσει με ασφάλεια για το βράδυ, έτσι ώστε να επιτρέψει στη δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού να διακόψει την ηλεκτροδότηση και να κατεβάσει τα εναέρια καλώδια υψηλής τάσης.

Η τοπική εταιρεία τηλεπικοινωνιών χρειάστηκε επίσης να σηκώσει την καλωδίωση κατά μήκος της διαδρομής πριν από την επανεκκίνηση της μετακίνησης στις 2 Ιουλίου, με την παράδοση στο λιμάνι να ολοκληρώνεται νωρίς το απόγευμα της ίδιας μέρας.

Για λόγους ασφαλείας, η φόρτωση στο πλοίου περιορίστηκε επίσης στο φως της ημέρας κατά την 3η Ιουλίου, σε μια επιχείρηση που ολοκληρώθηκε την ίδια ημέρα συμπεριλαμβανομένης και της απαραίτητης συγκόλλησης του φορτίου για αποφυγή ολισθηρότητας.

Μετά από επιθεώρηση στις 4 Ιουλίου, το πλοίο ξεκίνησε το θαλάσσιο ταξίδι του, φτάνοντας στο Σαουθάμπτον γύρω στο μεσημέρι της 14ης Ιουλίου.

Διαβάστε ακόμη

Το τοπ 5 των ξένων επισκεπτών – Πώς κινούνται Μύκονος, Ρόδος, Σαντορίνη (πίνακας)

Έρχονται 10 ειδικές φορολογικές ελαφρύνσεις για το 2023 και μετά

ΑΔΜΗΕ: Το μεγάλο στοίχημα των ηλεκτρικών διασυνδέσεων ύψους 2,6 δισ. ευρώ (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ