Παρά την επιβράδυνση που καταγράφηκε στην παγκόσμια αγορά ξηρού φορτίου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Star Bulk Carriers, συμφερόντων Πέτρου Παππά, απέδειξε ξανά γιατί παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μεγάλων επενδυτών.

Με έσοδα 230,7 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη —έστω και οριακά— της τάξης των 0,5 εκατ. δολ., η εταιρεία αποδεικνύει τη σταθερότητά της ακόμα και σε ένα αβέβαιο περιβάλλον.

Αναλυτές σχολιάζουν ότι «η Star Bulk λειτουργεί με αξιοσημείωτη συνέπεια σε μία αγορά που αλλάζει διαρκώς. Με συνεχή κερδοφορία, σταθερή απόδοση στους μετόχους και στοχευμένες κινήσεις ανανέωσης στόλου, στέλνει ένα σαφές μήνυμα: ακόμα και σε καιρούς χαμηλών ναύλων, μια σωστά δομημένη εταιρεία μπορεί να αποδώσει».

Σε δηλώσεις του, ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, Πέτρος Παππάς, υπογράμμισε:

«Παρά την εποχική αδυναμία της αγοράς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Star Bulk παρέμεινε κερδοφόρα με EBITDA 58 εκατομμυρίων δολαρίων και TCE 12.439 δολάρια ανά ημέρα».

Η διοίκηση της εταιρείας παραμένει πιστή στη φιλοσοφία επιστροφής αξίας στους μετόχους, μέσω μερισμάτων και επαναγοράς μετοχών. Το μέρισμα των 0,05 δολαρίων ανά μετοχή για 17ο συνεχόμενο τρίμηνο ανεβάζει το συνολικό ποσό κεφαλαιακών αποδόσεων σε 1,35 δισ. δολάρια.

Ο Π. Παππάς επεσήμανε ακόμα:

«Η στρατηγική μας παραμένει πειθαρχημένη και στοχευμένη στην ενίσχυση της αξίας για τους μετόχους μας. Εκμεταλλευτήκαμε τις αναταραχές της αγοράς για να επαναγοράσουμε 1,3 εκατ. μετοχές σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από την καθαρή αξία ενεργητικού».

Η Star Bulk δεν επαναπαύεται. Η εταιρεία έχει ήδη συμφωνήσει για την πώληση πέντε παλαιότερων πλοίων τύπου Supramax, συνεχίζοντας τη στόχευσή της σε έναν πιο σύγχρονο, αποδοτικό στόλο.

Όπως ανέφερε ο Π. Παππάς «ξεπεράσαμε τον στόχο μας για συνέργειες κόστους και εσόδων ύψους 50 εκατ. δολαρίων, επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση για τους μετόχους μας».

Η εταιρεία διατηρεί στόλο 150 bulk carriers, ενώ είναι σε εξέλιξη η παραλαβή πέντε νέων eco πλοίων τύπου Kamsarmax.

Ο μέσος όρος TCE (Time Charter Equivalent) μειώθηκε αισθητά σε σχέση με πέρσι —στα 12.439 δολάρια/ημέρα από 19.627 δολάρια— υπογραμμίζοντας τις δύσκολες συνθήκες στην αγορά. Παρ’ όλα αυτά, η Star Bulk κατέγραψε σταθερά λειτουργικά αποτελέσματα, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα του επιχειρησιακού της μοντέλου.

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει σημαντική ρευστότητα άνω των 500 εκατ. δολαρίων και διατηρεί 13 πλοία χωρίς δανειακές υποχρεώσεις.

Το πρώτο εξάμηνο του 2025 υπεγράφησαν νέες χρηματοδοτήσεις, όπως:

  • Fubon (43 εκατ. δολ.)
  • E.SUN (έως 130 εκατ. δολ. για χρηματοδότηση των νέων πλοίων)
  • ING Bank (185 εκατ. δολ. για αναχρηματοδότηση)

Παράλληλα, η εταιρεία προπλήρωσε 7,8 εκατ. δολ. στη SEB, αποδεσμεύοντας πόρους από προηγούμενες συμφωνίες.

Διαβάστε ακόμη

Η ΕΚΤ ετοιμάζει προτάσεις για «κεφαλαιακά ουδέτερες» αλλαγές έως το τέλος του 2025

ΝΟΚ και αντιπαροχή: «Παγωμένες» συμφωνίες και πιθανή συμπίεση έως και 5% στα μελλοντικά ποσοστά

TτΕ: Ποιος είναι ο χάρτης των επιχειρηματικών δανείων το 2024 (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα