Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα νέο σχέδιο πυρηνοκίνητου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 15.000 TEUs βασισμένο στην τεχνολογία μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR). Το σχέδιο αποκαλύφθηκε στο New Nuclear for Maritime Houston Summit, στις 12 Φεβρουαρίου 2025, και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την υιοθέτηση της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία.
Οι SMR προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών συστημάτων πρόωσης. Το νέο πλοίο της HD KSOE δεν απαιτεί καύσιμα και συστήματα εξαγωγής καυσαερίων, μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και αυξάνοντας την αποδοτικότητα. Ο χώρος που καταλαμβάνουν οι κινητήρες και οι δεξαμενές καυσίμου στα συμβατικά πλοία μπορεί πλέον να αξιοποιηθεί για την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας. Παράλληλα, η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα σύστημα θωράκισης από ακτινοβολία, χρησιμοποιώντας διπλό τοίχωμα από ανοξείδωτο χάλυβα και ελαφρύ ύδωρ, εξασφαλίζοντας μέγιστη ασφάλεια.
Η HD KSOE συνεργάζεται με τη Baker Hughes για την ενσωμάτωση ενός συστήματος πρόωσης με διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο βελτιώνει τη θερμική απόδοση κατά 5% συγκριτικά με τις παραδοσιακούς ατμοστρόβιλους. Παράλληλα, σχεδιάζει τη δημιουργία ενός θαλάσσιου πυρηνικού κέντρου δοκιμών στη Γιονγκίν για την επαλήθευση των συστημάτων ασφαλείας.
Η χρήση των SMR στη ναυτιλία εντάσσεται στις παγκόσμιες προσπάθειες μείωσης των εκπομπών άνθρακα, με στόχο την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, όπως έχει ορίσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO). Η HD KSOE στοχεύει να αναπτύξει ένα πλήρες επιχειρηματικό μοντέλο για τη θαλάσσια πυρηνική ενέργεια έως το 2030, επεκτείνοντας τη συνεργασία της με διεθνείς ρυθμιστικές αρχές και εξειδικευμένες εταιρείες, όπως η TerraPower και η Core Power.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΗ και Μυτιληναίος έτοιμοι για παραγωγή ενέργειας από σκουπίδια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.