search icon

Ναυτιλία

Πληθωρισμός και αύξηση επιτοκίων πλήττουν τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης

Μείωση φορτίων έως και 10,5% το γ’ τρίμηνο - Ποια είναι η εικόνα του Πειραιά

Η παγκόσμια οικονομική κρίση με τον πληθωρισμό να καλπάζει και τα επιτόκια να ανεβαίνουν συνεχώς έχουν ως αποτέλεσμα πληγεί το εμπόριο.

Όπως επισημαίνεται σε ανάλυση της BIMCO τον Οκτώβριο του 2022, ο παγκόσμιος όγκος εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 9,3% σε ετήσια βάση και έκλεισε κατά 4,3% χαμηλότερα από τον Οκτώβριο του 2019. Είκοσι από τους 28 εμπορικούς δρόμους από περιοχή σε περιοχή έκλεισαν με χαμηλότερο όγκο από τον Οκτώβριο του 2021, ενώ σε 18 εμπορικούς δρόμους ο όγκος ήταν χαμηλότερος από τον Οκτώβριο του 2019.

Ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί κατά 11,3% από τον Οκτώβριο του 2019, γεγονός που συμβάλλει στην εξήγηση του γιατί οι τιμές των ναύλων εμπορευματοκιβωτίων και των χρονοναυλώσεων μειώθηκαν τόσο γρήγορα κατά τη διάρκεια του 2022 και ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες. Υπάρχει πλέον μικρότερη ζήτηση και περισσότερη προσφορά χωρητικότητας. Ο χαμηλότερος όγκος εμπορευματοκιβωτίων έχει επίσης οδηγήσει σε αρκετές διακοπές δρομολογίων και σε αύξηση των κενών δρομολογίων.

Τα λιμάνια

Είναι χαρακτηριστικό της εικόνας που έχει σχηματιστεί ότι τα επτά μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια το 2022 καταγράφουν αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο γ’ τρίμηνο. Το Ρότερνταμ το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνια είχε πτώση 4,4%, η Αμβέρσα 5%, το Αμβούργο 2,3%, η Βαλένθια 6,2% , ο Πειραιάς 10,5%, στο Μπρέμερχαβεν κατά 9,5% και στο λιμάνι της Αλχεθίρας κατά 0,6%.

Μόνο πέντε ευρωπαϊκά λιμάνια έκλεισαν το γ’ τρίμηνο του 2022 με θετικό πρόσημο. Πρόκειται για το Γκντανσκ με 15,5%, το Τζόια Τάουρο με 10,2%, τη Μασσαλία με 5%, τη Βαρκελώνη με 1,1% και τη Χάβρη με 0,1%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, το 11μηνο του 2022 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων 3,96 εκατομμύρια TEUS έναντι 4,39 εκατομμυρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021, ποσοστό μείωσης 9,7%.

Διαβάστε ακόμη

Τσάνπενγκ Ζάο (Binance): Θα γίνει από σωτήρας, μοιραίος για τα cryptos;

Libération: «Τα διπλωματικά και εμπορικά κέρδη από το Μουντιάλ είναι το μεγαλύτερο τρόπαιο για το Κατάρ»

Γερμανία: Αναστέλλονται οι νέες παραγγελίες αρμάτων μάχης Puma

Exit mobile version