Ναυτιλία

Safe Bulkers: Μειώνει συνεχώς τον δανεισμό και ανανεώνει τον στόλο της

  • Μηνάς Τσαμόπουλος


H εταιρεία του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου  εξελίσσεται σε μία από τις πιο δυνατές ναυτιλιακές εταιρείες της Wall Street

Προσεκτικά μελετημένες κινήσεις συνεχίζει να κάνει η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Safe Bulkers συμφερόντων του Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου η οποία έχει στόλο από φορτηγά πλοία.

Ειδικότερα, προχώρησε στη λήψη δανείου ύψους 60 εκατομμυρίων δολαρίων με εξασφάλιση πέντε πλοίων, για να αποπληρώσει ένα μεγαλύτερο ύψους 71 εκατομμυρίων που έχει εξασφαλίσεις έξι πλοίων. Ουσιαστικά απελευθερώνεται από οικονομικά βάρη ένα πλοίο της ενώ μειώνεται ο δανεισμός της.

Η εταιρεία μειώνει συνεχώς τον δανεισμό της με στόχο να έχει πολύ μικρό δανεισμό σε σχέση με την αξία των πλοίων του στόλου της.  Συνεχίζει την απομόχλευση με στόχο να φθάσει   σημείο optimum  στο τέλος της χρονιάς.

Τα 30 εκατομμύρια είναι τραπεζικός  δανεισμός και τα 30 εκατομμύρια είναι  πιστωτική γραμμή-credit line.

«Στόχος να  έχει ισχυρό ισολογισμό με χαμηλό δανεισμό, με μετρητά και πιστωτικές γραμμές και θα μπορεί σε οποιασδήποτε συνθήκες να έχει χρηματοοικονομική ευελιξία» δηλώνει ο διευθυντής της εταιρείας Λουκάς Μπαρμπαρής. Παράλληλα με το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της που τρέχει, η Safe Bulkers εξελίσσεται σε μία από τα πιο δυνατές ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στην αμερικανική χρηματαγορά.

Πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία  στο πλαίσιο του επενδυτικού της σχεδίου, με στόχο την εναρμόνισή της στην «πράσινη εποχή»,  συμφώνησε  για την πώληση, έναντι 23,7 εκατομμυρίων δολαρίων, του MV «Pedhoulas Fighter», τύπου Kamsarmax ναυπηγημένο σε κινεζική γιάρδα το 2012. Το πλοίο θα παραδοθεί στους αγοραστές μέσα στο δ’ τρίμηνο του 2021.

Η εταιρεία, συμπεριλαμβανομένης αυτής της συμφωνίας, έχει πουλήσει από τις αρχές του χρόνου επτά φορτηγά πλοία, έχει αγοράσει τέσσερα second hand πιο σύγχρονης τεχνολογίας ενώ έβαλε οκτώ παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων σε ιαπωνικές γιάρδες με σύντομο χρόνο παραλαβής, από το β΄ τρίμηνο του 2022 έως και το α’ τρίμηνο του 2024.

Είναι αξιοσημείωτο ότι τα νεότευκτα πλοία που παρήγγειλε η Safe Bulkers θα κατασκευαστούν βάσει των πιο σύγχρονων προδιαγραφών που υπάρχουν σήμερα στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα καλύπτουν τις προϋποθέσεις που αφορουν στη μειωμένη εκπομπή κατά 30% των αερίων του θερμοκηπίου GHG -EEDI Phase 3 σε σύγκριση με το 2008 και τις προϋποθέσεις NOx-Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Διαβάστε ακόμη

Νίκος Καραπάνος – Achaia Clauss: H αναγέννηση του πιο ιστορικού οινοποιείου της χώρας (pics)

Tζον Πόλσον: Το διαζύγιο, ο έρωτας με την 33χρονη διαιτολόγο και το ρομαντικό weekend στην λίμνη Κόμο (pics)

Νέο ράλι στην κτηματαγορά – Ισχυρή ζήτηση από Έλληνες και ξένους